ששון שרה. צילום: אביגל הילה ריבקין

ששון שרה, מסמלי העיר שדרות, מת במפתיע בגיל 65

ששון שרה, אחד הסמלים הוותיקים ביותר של העיר שדרות, מת בשבוע שעבר בפתאומיות מדום לב, והוא בן 65. שרה היה בעל מכולת שהיוותה מקום מפגש לתושבים ולמבקרים מחוץ לעיר. במשך השנים היא הפכה למרכז לשיחות חולין על תקשורת, על פוליטיקה ועל מצבה של המדינה. שרה נטמן אמש (שבת) בבית העלמין בעיר. הוא הותיר אחריו אישה, ארבע בנות ובן.

ביום חמישי התקיים בשדרות כנס מפלגת הליכוד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. שרה, שהיה מתומכיו הנלהבים של נתניהו ובעברו גם שימש יו”ר סניף המפלגה בעיר, תכנן להשתתף באירוע, ואף הגיע לסניף כמה שעות לפני. אלא שאחר הצהריים חש ברע והובהל בדחיפות לסניף קופת חולים בעיר, ושם התמוטט ומת.

פינת זיכרון לשרה בשדרות. צילום: שיר שטיאסני

הידיעה על מותו הביאה עמה אבל כבד על העיר. “מי שבא לשדרות ולא ביקר אצל ששון כאילו לא ביקר בשדרות”, אמר אלברט גבאי, חברו הקרוב ביותר של שרה. “ששון היה מרכז מידע של כל האזור, האיש הזה ידע הכול”, הוסיף. “הכרתי אותו במשך 40 שנה ואין יום שלא דיברנו בטלפון ולפעמים אפילו פעמיים-שלוש ביום”, סיפר עו”ד יוסי פנחס כהן, חבר נוסף של שרה, אף על פי שהתמודד מולו בעבר בבחירות למועצת העיר. “ששון היה אדם משכמו ומעלה שאהבת הארץ הייתה בראש מעייניו”, הוסיף כהן וסיפר ששרה “גידל ילדים לתפארת ותמיד התגאה ששניים מאחייניו, בני שדרות, הם טייסים בחיל האוויר”.

גבאי ציין כי שרה היה נותן בסתר. “בשקט בשקט, הוא היה עוזר ותומך בנזקקים בצורה בלתי רגילה”, אמר. כהן הוסיף כי “הוא לא ראה את האינטרס האישי שלו כאינטרס על”. לדבריו, הוא עזר לבעלי עסקים סמוכים, בהם פאבים שנפתחו ליד חנותו, החל מעצות לפתיחת המקום ועד שמירה על בקבוקים. “כשפתחנו את הפיצרייה הסתבכנו עם הכנסה של מקרר למקום וששון בשנייה הגיע ועזר”, העיד זיו רחיפור, בעל פיצריית “ארטישוק” בעיר.

בריאיון שנערך עמו לפני שלוש שנים ב”ספירלה” פרס שרה את משנתו ודרך חייו. הוא הסביר כי מכללת ספיר והסטודנטים שהיא מושכת לשדרות תורמים רבות מהמון בחינות. “מבחינה כלכלית אין ספק שזה תורם, אפילו אם סטודנט קונה אצלי במכולת חפיסת סיגריות או מסטיקים”, סיפר. “אבל התרומה העיקרית לדעתי זו האווירה הצעירה שהם מביאים לעיר, אווירה נחמדה. מעבר לכך, סטודנטים הם חומר אנושי טוב, הם מסוגלים לשפר את המצב. הערך שלהם הוא לא רק ערך חומרי-כלכלי”.

מאז שנודע דבר מותו פורסמו ושותפו ברשתות החברתיות דברי הספד על שרה. קובי אוז, יליד העיר, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: “המכולת המיתולוגית שלו (ששון שרה – ש”ש) היתה מוקד של דעתנות פוליטית”. אוז המשיך כי “שדרות הייתה בשבילי חממה פוליטית, תמיד אכפתית, תמיד משחקת את המשחק וששון סימל בילדותי המערכניקית את האופוזיציה הנצחית”. גם עיתונאים כמו דני קושמרו ותמיר סטיינמן ספדו לשרה. נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע שיגיע לניחום המשפחה. עוד בכנס הליכוד באותו ערב ספדו לו ראש הממשלה וראש עיריית שדרות אלון דוידי.

סרטון שפרסם חן גרינברג, יו”ר אגודת הסטודנטים לשעבר בספיר, בהשתתפות שרה (צילום: גיא גזית)

סגור לתגובות.