אלי מויאל ז"ל. צילום: אביחי אלמיו

“עמד כחומה בצורה מול הקאסמים”: ראש העיר שדרות לשעבר אלי מויאל הובא למנוחות

מאת אביחי אלמיו

מאות בני אדם ליוו אתמול (רביעי) למנוחות את אלי מויאל, ראש עיריית שדרות לשעבר, בבית העלמין בשדרות. לפני כשבוע לקה מויאל בליבו ואושפז בבית החולים ברזילי שבאשקלון, לאחר מכן הוא הועבר לבית חולים בילינסון בפתח תקווה, שם נקבע מותו אתמול והוא בן 67.

לצד קרובי משפחה וחברים נכחו בהלוויה פוליטיקאים רבים ובהם, שרי הביטחון לשעבר איציק מרדכי וח”כ עמיר פרץ, כיום יושב ראש מפלגת העבודה ותושב העיר. פרץ ספד לו: “שנינו גדלנו יחד במעברה שאם הצלחת לשרוד אותה, היית יכול להתמודד עם כל אתגר. אלי פרץ את הדרך בשדרות במלוא מובן המילה, הוא היה אחד האנשים שידעו להעביר מסרים בצורה המסודרת ביותר, גם אם לא הסכמת איתו  – לא יכולת להתעלם מדבריו. הוא פרץ את הדרך בכך ששדרות הפכה למוצר הקדמי של מדינת ישראל”.

מאות בני אדם ליוו את מויאל בדרכו האחרונה. צילום: אביחי אלמיו

מויאל, עורך דין בהכשרתו, נולד בכפר קטן ליד מרקש. כשהיה בן חמש עלה עם משפחתו לארץ והם התיישבו בשדרות. הוא כיהן כראש עיריית שדרות מטעם הליכוד בשנים 2008-1998. בתקופת כהונתו כראש העיר החל ירי הקסאמים מרצועת עזה. מויאל לא חסך בביקורת על הממשלה בנושא, ובסוף שנת 2007 התפטר מתפקידו בשידור חי ברדיו כמחאה על התנהלות הממשלה, אך לאחר מכן חזר בו.

“לימדת אותי על ערך המשפחה על כמה זה חשוב לחבר ולשמור על הזהות המשפחתית”, ספד לו עידן, בנו היחיד. “הענקת לי משפחה, משפחת מויאל שהפכה את היותי בן יחיד לעובדה חסרת משמעות בזמנים הקשים האלה. כל מי שפגש אותך בשנים האחרונות ואמר לך להפסיק לעשן, שמע ממך את אותה תשובה: ‘אין לי שום כוונה למות בריא’, תנחש מה קרה?”.

גם ראש עיריית שדרות המכהן אלון דוידי נשא דברי הספד למויאל: “היום יש לי מועקה גדולה. לא האמנתי שיגיע היום שאני אצטרך להספיד את אלי היקר. היום, בתקופות הקשות שאנחנו חווים כל הזמן, שואלים אותי איך זה להיות ראש עיר עם כל הקסאמים והרקטות. ואני תמיד אומר ותמיד אמרתי לאלי, גם במפגש האחרון שהיה לי איתו – שאני לא מתאר לעצמי מה אלי חווה פעם. היום אנחנו עם כיפת ברזל, עם מבצעים בעזה, עם ממ”דים, עם אזעקות – אלי היה ראש עיר בתקופה הראשונה שהביא תנופה לעיר ובקדנציה השנייה עמד כמו חומה בצורה – מול הקסאמים”.

בנו היחיד של מויאל, עידן, סופד לו. צילום: אביחי אלמיו

 

 

 

סגור לתגובות.