הפעילים יחד עם חברות הכנסת חיימוביץ' ופרקש הכהן באשדוד. צילום: אביחי דלאל

ח”כיות נפגשו עם ראשי המאבק נגד בניית המלון בחוף באשדוד

מאת ארנולד נטאיי ושיראל צברי

המאבק נגד בניית בית מלון מרשת “הילטון” בחוף לידו באשדוד משך בשבוע שעבר לביקור בעיר את חברות הכנסת מיקי חיימוביץ’ ואורית פרקש הכהן מכחול לבן. השתיים הגיעו לסיור במקום שבו ייבנה המלון במרחק 70 מטרים בלבד מקו החוף ונפגשו עם תושבים וחברי מטה המאבק, בהם שני אלוני, מנכ”לית ארגון מגמה ירוקה, ולידיה מורדבינקין, מנהלת המרחב הדרומי בארגון.

חיימוביץ’ אמרה בסיור שהיא תעלה את הנושא לדיון בכנסת מיד לאחר הבחירות. “נושא הבנייה בחופים הוא אחד הנושאים הכי דרמטיים בעיניי שקורים פה במדינה הזאת. הקלות שבה אנחנו מוותרים על המשאב הכי חשוב שלנו. הארגוניים הסביבתיים זכו לכמה הצלחות בשנים האחרונות אבל פה זה נראה שפועלים נגד כוחות אחרים”.

מיקי חיימוביץ מסיירת בשטח. צילום: אביחי דלאל

חברת הכנסת פרקש הכהן סיפרה שכילדה וכנערה שהתחנכה וגדלה בעיר, היא הופתעה לראות כיצד עיריית אשדוד מאשרת בנייה על קו החוף, בעוד החוק מונע בנייה במרחק של פחות מ-100 מטרים מקו החוף. “אי אפשר שאשדוד תישאר מאחור בכל הקשור להתפתחות הבנייה, עברנו את השלב הזה, אבל להגן על החופים זה חשוב מאוד, יש כאן הרבה סוגיות סביבתיות ואנחנו בכחול לבן מחויבים לנושאים הללו”.

חברות הכנסת הופתעו לגלות שעיריית אשדוד חידשה את היתר הבנייה למלון בחודש אפריל האחרון, ונתנה הקלות בנייה נוספות ליזם “אופק השקעות”, בבעלותו של קובי אברהמי, בהן הקלות בנייה לגובה ותוספת בנייה של כ-100 חדרים. הסיור נערך ימים ספורים לפני הבחירות לכנסת ה-23, בזמן שמפלגתן כחול לבן מתמודדת על האפשרות להרכבת הממשלה הבאה, תקופה שבה הבטחות בחירות נלקחות בערבון מוגבל.

שלטי מחאה על אתר הבנייה של בית המלון. צילום: ארנולד נטאיי

מנכ”לית מגמה ירוקה, שני אלוני ומנהלת המרחב הדרומי, לידיה מורדבינקין, ציינו בפני חברות הכנסת כי הן בעיצומו של קמפיין מימון המונים, שמטרתו גיוס כספים לעתירה משפטית נגד העירייה והיזם “אופק השקעות”. הפעילים הסביבתיים שואפים להשיג סכום של 52 אלף שקלים שיכסה הוצאות של שכר טרחה לעתירה משפטית, שלטים וחולצות.

המאבק של תושבים באשדוד, בהובלתו של רון סייג, נגד המלון החלה לפני כמה חודשים כשהתושבים גילו שבניית המלון החלה לאחר עיכוב של כ-15 שנים. המלון ייבנה כ-70 מטרים מקו החוף, בניגוד לחוק שמירת הסביבה החופית. כחלק מהמאבק התושבים הפגינו מחוץ לבכירים בעיריית אשדוד, אך עד כה הבנייה ממשיכה לפי המתוכנן.

סגור לתגובות.