ניידת משטרה חוסמת כביש. צילום ארכיון: עמוד הפייסבוק של משטרת ישראל

בזמן ההסלמה: המשטרה אכפה עבירות תנועה בעוטף עזה

מאת אביטל אורמן

משטרת ישראל אכפה מהירות מופרזת של נהגים בבוקר יום שני האחרון, בעיצומו של סבב ההסלמה בדרום, בצומת יכיני הסמוך למכללת ספיר. תושבים שהורשו על פי הנחיות פיקוד העורף לצאת לעבודה בתנאי שאין בכך סכנת חיים, גילו בצומת שוטר עם מצלמת מהירות בידו מחוץ לניידת משטרה. השוטר שהוצב במקום, מדד את המהירות שבה נסעו כלי הרכב בצומת בסביבות השעה 7:15, שעה שבה תושבים רבים יוצאים לעבודה. מאחורי הניידת נראה רכב שככל הנראה נעצר עקב מהירות מופרזת. במשטרת ישראל אישרו ל”ספירלה” כי השוטר אכן אכף מהירות במקום ומסרו כי “פעילות האכיפה נמשכת ברגישות ובנחישות”.

ביום ראשון החל סבב נוסף של הסלמה בעוטף עזה שבעקבותיו הושבתו מוסדות החינוך באזור, בהם מכללת ספיר ונחסמו לתנועה כבישים רבים בעוטף עזה. כמאה רקטות נורו מרצועת עזה לעבר יישובי הדרום. פיקוד העורף הנחה את התושבים לצאת למקום עבודתם רק בתנאי שיש בו מרחב מוגן תקין שניתן להגיע אליו לפי זמן ההתגוננות. רבים מהם נאלצו להגיע לעבודה ברכבם הפרטי, שכן, קווי הרכבת באזור הדרום נסגרו בהוראת פיקוד העורף.

הנחיות פיקוד העורף ביום שני האחרון. מתוך עמוד הפייסבוק של פיקוד העורף

לפי ההנחיות להתגוננות מפני ירי רקטות בזמן נסיעה ברכב של פיקוד העורף, בהישמע אזעקה על הנהג לצאת מהרכב ולהתרחק ממנו. אם יש באזור מרחב מוגן, על הנהג לרוץ אליו, ואם לא עליו לשכב על הרצפה ולכסות בידיו את ראשו. סביר להניח שנהגים שחששו מלהיקלע לאזעקה בזמן נסיעה, ינהגו אחרת מבכל יום אחר. מלבד זאת, גם השוטר שהוצב היה חשוף במרחב ללא הגנה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “במסגרת המאבק בתאונות הדרכים, משטרת ישראל מבצעת כל העת אכיפה נגד עבירות מסכנות חיים ובריונות, בכבישים בהם קיים ריבוי של תאונות דרכים ונפגעים. לאור המצב הביטחוני המשטרה פועלת בשיתוף פעולה עם כלל גופי ההצלה והחירום למען שמירה על ביטחונו ושלומו של הציבור. יחד עם זאת, פעילות האכיפה נמשכת ברגישות ובנחישות, והמצב הביטחוני אינו מתן לגיטימציה לבצע עבירות תנועה המסכנות באופן ממשי את משתמשי הדרך. שמרו על חייכם וסעו כחוק”.

סגור לתגובות.