אם גם אתם הייתם חוזרים הביתה פעם בשעה 16:00, אחרי שסיימתם לשחק בקלפי “פוקימון”; החלטתם לצפות בסדרה פוקימון בערוץ הילדים וזמזמתם את שיר הפתיחה, כאילו שאתם מאמני פוקימונים אמיתיים; או שהשקעתם שעות על גבי שעות במשחקי הפוקימון שיצאו לגיימבוי, הקונסולה הניידת של נינטנדו בשנות ה-90 – המוח שלכם ככל הנראה יצר אזור קטן ומיוחד שמוקדש אך ורק לפיקאצ’ו ושאר 150 החברים האחרים, ואתם גם ככל הנראה לא לבד.
באווירת חגיגות סרט הלייב אקשן הראשון של פוקימון, “פוקימון: הבלש פיקאצ’ו” שיצא לאקרנים בישראל בחודש שעבר, ערכו חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה, ארצות הברית, מחקר מקיף וגילו כי למבוגרים בני 35-20, ששיחקו רבות במשחקי פוקימון כשהיו ילדים, יש אזור במוח שלהם שמגיב בחיוב לתמונות של דמויות המפלצות מהסדרה. במהלך המחקר הוצגו פוקימונים שונים לאלה ששיחקו במשחקים באופן קבוע בצעירותם. וכן לאלה שלא הכירו את סדרת המשחקים שקדמה לסדרת הטלוויזיה כלל ורק צפו בסדרה. ממצאי המחקר העלו באופן לא מפתיע שמוחם של קבוצת השחקנים הגיב בצורה חזקה יותר לתמונות.
תוצאות המחקר שהפתיעו יותר היו אלה שהצביעו על כך שהאזור במוח שהופעל וגורה בבדיקה היה אותו האזור שהופעל אצל כל המשתתפים בבדיקה, אלו ששיחקו במשחקים ואלו שרק צפו בסדרה. הפעילות התבצעה בקפל מוח הממוקם מאחורי האוזניים הקרוי “occipitotemporal sulcus” המשויך לקליטה ועיבוד נתונים של תמונות של בעלי חיים, אוצר מילים וזיהוי תווי פנים. באותה הדרך שהמוח עושה את הפעולות האלו באופן שוטף, המוח גם מוצא מקום מיוחד וייעודי כדי לוודא שכולנו תמיד נזכור את צ׳ארמנדר, מיוטו ואת כל שאר מפלצות הכיס האהובות.
הסרט “פוקימון: הבלש פיקאצ’ו” קצר לא מעט ביקורות חיוביות מאז שיצא, וצפוי ככל הנראה לזכות בתואר “הסרט המבוסס על משחק מחשב המבוקר בצורה החיובית ביותר בהיסטוריה”, עם דירוג של 66% ב-Rotten Tomatoes.
נתון לא מובן מאליו בכלל בהתחשב בכך שקהילת הגיימרים ידועה בביקורת החריפה שלה כלפי אדפטציות של משחקי מחשב למסך הגדול, כפי שראינו בסערה האחרונה לגבי עיצוב דמותו של “סוניק” הקיפוד. הדמות שונתה לחלוטין לאחר ביקורות קשות על הטריילר הראשון לסרט הלייב אקשן שצפוי לצאת בקיץ בכיכובו של ג’ים קארי בתור האיש הרע.
https://www.youtube.com/watch?v=SI5BaiCFSZA
Thank you for the support. And the criticism. The message is loud and clear… you aren’t happy with the design & you want changes. It’s going to happen. Everyone at Paramount & Sega are fully committed to making this character the BEST he can be… #sonicmovie #gottafixfast 🔧✌️
— Jeff Fowler (@fowltown) May 2, 2019