מכללת ספיר. צילום: משה מילנר, לע"מ

לראשונה: החלק המעשי בתואר בתקשורת יגדל ל-40 נקודות זכות

המחלקה לתקשורת במכללת ספיר הודיעה כי החל משנת הלימודים הבאה יוגדל מספר נקודות הזכות (נק”ז) בחלק המקצועי של כל המסלולים בתואר בתקשורת. שינוי זה, שאושר על ידי המועצה להשכלה גבוהה (המל”ג), יחול בשנה הבאה על סטודנטים בשנה א’, ובמסגרתו הם ילמדו בחלק המקצועי-מעשי של התואר בהיקף של 40 נק”ז, בניגוד לעבר שהיה 16 נקודות זכות בלבד. לפי ד”ר מוטי גיגי, ראש המחלקה לתקשורת בספיר, החלק האקדמי של התואר יקטן ל-80 נק”ז.

ד”ר הגר להב, מרצה במחלקה לתקשורת, אמרה: “שמחתי מאוד שהמל”ג אישרה למחלקה לתקשורת להעביר יותר נק”ז למסלולים (המעשיים), וכך להפוך את משקלם בתואר להרבה יותר גדול ומשמעותי. זה צעד מאוד מבורך מבחינתי, שיבוא לידי ביטוי כבר אצל מי שיתחיל ללמוד בשנה הקרובה”. עם זאת, היא הוסיפה: “מה שכן חסר לי, זה יותר שיעורים שמקשרים בין החלק המעשי לחלק התיאורטי ומראים איך הם מתחברים, ואיך חיבור זה בא לידי ביטוי בעולם העבודה”.

אביגל בשור, בוגר תואר בתקשורת בספיר, שעובד כיום כעורך ומפיק בתאגיד השידור הישראלי, “כאן”, שמח למשמע הבשורה: “זה משמעותי ביותר, אם בזמן התואר אתה יכול להעניק לסטודנטים עוד ניסיון מקצועי, בעיניי זה עדיף על קריאת עוד מאמר”. ד”ר להב ציינה כי “הדבר החשוב ביותר בתואר הוא להעניק לאנשי תקשורת עתידיים רוחב ועומק יריעה של ידע – תיאורטי ומקצועי, לגרום לעיתונאים עתידיים להבין למה מה שהם יעשו באמת חשוב”.

“צעד מבורך”, ד”ר הגר להב מרצה במכללת ספיר

אילן יצחייק, עורך אתר xnet ומרצה במחלקה לתקשורת, הסכים כי יש כמה וכמה דברים חשובים שצריך ללמוד בתואר בתקשורת כמו “לעקוב אחרי האמת, לאסוף ראיות, לזהות את האינטרסים שמשפיעים על כל דיווח, להבין שהתקשורת היא עסק מסחרי ולכן כל מידע תקשורתי הוא לנצח מושפע ממצבו הכלכלי של כלי התקשורת ומיציבות המעמד שלו מול המגזר העסקי”. לדבריו, “בוגר תואר בתקשורת חייב להיות אדם שיודע לנסח ולהתנסח בצורה מקצועית, ולדווח על כל מידע, בכל מתכונת, בצורה ברורה ורהוטה”.

גיל ויטל, ראש הדסק האחוד בתאגיד “כאן”, אמר ל”ספירלה” כי “מה שחשוב בלימודי התקשורת זו הפרקטיקה, הלימודים המעשיים, להכיר את כל תחומי התקשורת – אולפן רדיו, אולפן טלוויזיה, איך מכינים ידיעה, איך כותבים כותרת”.

ויטל טוען כי “זו עבודה שדורשת המון הגדלת ראש, המון תעוזה, המון ידע, המון רצון ולא להיות במסגרות של שעות, לדוגמה כמו ‘באתי ב-10:00, הגיע 16:00, אני הולך הביתה'”. יצחייק הוסיף כי לדעתו, “בלימודי התואר חשוב להדגיש שעיתונות לא השתנתה ביסודותיה הפרופסיונליים – היא רק עברה להתקיים במרחב הדיגיטלי. כך שחשוב בעיניי שלימודי תקשורת ידגישו ערכים עיתונאיים, וידעו לבדל באופן משמעותי את העיתונות והפעילות העיתונאית מ’ניהול תוכן’, מקצוע שהוא נגזרת מקצועית דיגיטלית שהתפתחה בשנים האחרונות ואינה נאמנה לערכים עיתונאיים”.

סגור לתגובות.