חופשה סטודנטיאלית מושלמת. צילום: Sai Kiran Anagani on Unsplash

עניים ונהנים: חופשה סטודנטיאלית בחו”ל בפחות מאלף שקל

חייו של הסטודנט הממוצע אינם זוהרים במיוחד. במהלך שנת הלימודים הוא נדרש לנוכחות בשיעורים, כתיבת מטלות, קריאת מאמרים ולא מעט חובות נוספים. את מעט הזמן הפנוי הוא מנצל כדי להחזיק את הראש מעל המים ולהרוויח כמה פרוטות, בין אם בעבודה מזדמנת או במלגה. הקיץ מהווה הזדמנות פז לחלום על חופשה בחו”ל בעזרת השקלים שנותרו בכיס. הודות למהפכת הלואו-קוסט המבורכת, אספנו עבורכם חמישה יעדים שיהוו את החופשה האידיאלית עבור הסטודנט התפרן.

פאפוס: קרוב לבית

עיירת החוף הקפריסאית היא השלישית בגודלה באי השכן וביתה של אלת היופי, אפרודיטה. התקציבים שהושקעו בעיר הקנו לה את התואר המכובד – בירת התרבות החדשה. בפאפוס מצפה לכם חופשת בטן-גב רגועה עם תזכורת מקורס תולדות האומנות.

כמה זה עולה: באוגוסט המחיר קופץ לכ-400 שקל ובספטמבר צונח חזרה ל-256 שקל, כך שגם הלומדים בסמסטר הקיץ יספיקו לבלות.

לינה: הסטונדטים שמוכנים להתפשר על איכות השינה יעדיפו הוסטלים תמורת 180-65 שקל ללילה. אם מצאתם מלגה שווה תוכלו להתפנק במלונות שלושה כוכבים במחירים של 280-180 שקל ללילה.

אטרקציות: בתוך נוף טבעי משגע שוכן לו פארק המים אפרודיטה בעלות כניסה של 29 יורו. מתחשק לכם עוד אלים? תמורת 4.5 יורו תוכלו לבקר גם בביתו של דיוניסוס, אל היין. מדובר באתר ארכיאולוגי הכולל שרידי פסיפסים המתארים אירועים מהמיתולוגיה היוונית.

חיי לילה: אחד הוותיקים והבולטים בסצנת חיי הלילה הוא מועדון ה-Rainbow Disco שמתאפיין באווירה נהדרת.

מטבע: יורו, ולכן נחשבת קפריסין למעט יקרה יותר משאר המדינות המוצעות.

מזג האוויר: כעת השמש מכה בחוזקה על פאפוס והטמפרטורות נעות באזור ה-30 מעלות ביום.

מה תאכלו? המטבח הקפריסאי משלב בין המטבח היווני והטורקי. בפאפוס תוכלו ליהנות מגבינת חלומי וסופלאקי כמובן, הגרסה הקפריסאית לשווארמה.                                                                     

קלוז’-נאפוקה: רומניה לא מסתכמת בבוקרשט

השם אמנם לא סקסי במיוחד ואם לא הגעתם ממשפחה רומנייה כנראה שלא שמעתם עליה. בעזרת חברת הלואו-קוסט Wizz Air זה בדיוק הזמן. העיר הצפון-מערבית נחשבת לאחד המרכזים האקדמיים החשובים במדינה, כך שעדיין תוכלו לחוש את האווירה הסטודנטיאלית.

כמה עולה: בחודש אוגוסט המחיר כמעט כפול כך שטיסה תעלה 626 שקל ובספטמבר העלות היא 528 שקל.

לינה: ברוכים הבאים למזרח אירופה. לילה בהוסטל עולה 90-45 שקל בלבד. המתפנקים במלונות שלושה כוכבים ייאלצו להיפרד מ-100-90 שקל ללילה.

אטרקציות: את הביקור ברומניה תוכלו לפתוח בגן הבוטני ולקנח בפיקניק באחת מפינות החמד שלו. מחיר כניסה: שמונה לאו. חצי שעה נסיעה מקלוז’ ושבע קומות מתחת לאדמה שוכנת מערת מלח (בעיר טורדה). המערה עצומה בגודלה וכוללת מיני לונה-פארק ופעילויות שונות.

חיי לילה: כיאה לבירת סטודנטים, תוכלו למצוא בקלוז’ עשרות פאבים ובהם אחד מיוחד – הקולג’ בר המתאפיין בעיצוב שעושה חשק להישאר.

מטבע: לאו. שווה בערכו לשקל.

מזג אוויר: קיץ מזרח אירופאי, 28-25 מעלות ביום.

מה תאכלו? ממליגה (דייסת קמח תירס) בליווי צ’ויקה (ליקר שזיפים).

בודפשט: היעד הרומנטי

הבירה ההונגרית הפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים החמים לזוגות. השילוב בין ההמוניות העירונית לבין הטבע הירוק בהחלט עושה את העבודה. את בודפשט חוצה לשניים נהר הדנובה המרשים.

אם החלטתם על בודפשט מוטב שתמתינו מעט. באוגוסט מחירי הטיסות יחסית יקרים ומתחילים בכ-760 שקל אך בספטמבר המחיר צונח ל-395 שקל.

לינה: עלות ההוסטלים מצחיקה ומסתכמת ב-40-30 שקל ללילה. במקרה הזה שווה להשקיע במלון שלושה כוכבים ולשלם בין 90 ל-150 שקלים עבור לילה.

אטרקציות: בניין הפרלמנט המרהיב הוא סימן ההיכר של בירת הונגריה. כמו כן, בשעות בין ערביים מומלץ לתפוס סירה תמורת 2,900 פורינט ולשייט על פני הדנובה. כדי להשלים את החוויה הרומנטית תוכלו להגיע לאי מרגרט – פארק קסום ובו בריכות שחייה, מופעים ומגרשי משחקים באווירה פסטורלית.

חיי לילה: סצנת חיי הלילה בהונגריה היא מהמשובחות באזור. בילוי רומנטי תמצאו באזור הדנובה עם ברים מחסירי פעימה.

מטבע: 77 פורינט שווים שקל אחד.

מזג אוויר: ספטמבר הוא התפר בין הקיץ לסתיו. הטמפרטורה תנוע בין 20 ל-28 מעלות ביום.

מה אוכלים? איך אפשר בלי הקיורטוש המפורסם. מדובר במאפה שמרים חלול שמגיע בציפויים עם טעמים שונים.

סופיה: היעד המרענן

כפי שכבר הספקתם להבין, הסוד מאחורי החופשה הזולה טמון באזור מזרח אירופה. סופיה היא הבירה השלישית בעתיקותה באירופה ולמרות שסצנת חיי הלילה הולכת ומשתפרת, הסיבה המרכזית להגיע הנה היא התשוקה לטבע ולקתדרלות.

שלא במפתיע, אוגוסט הוא החודש היקר יותר בקיץ, טיסה לסופיה תעלה לכם החל מ-619 שקל. בספטמבר תהנו מכרטיס טיסה ב-361 שקל בלבד.

לינה: ההוסטלים בסופיה חביבים ועליהם תשלמו בהתאם בין 30 ל-50 שקל ללילה. מלון שלושה כוכבים יגבה 110-70 שקל ללילה.

אטרקציות: סופיה הפכה מוקד עלייה לרגל לתיירים שכל עניינם הוא טרקים בטבע. הפארק הלאומי ויטושה פונה לסטודנטים שלא עשו פעילות גופנית בתקופת המבחנים ורוצים לחזור לכושר. בפארק שוכן לו הר ויטושה אשר מפסגתו מתקבל נוף פנורמי מרשים של האזור כולו.

חיי לילה: די צנועים וכוללים את שדרת ויטושה שם תמצאו פאבים ודאנס-ברים נחמדים.

מטבע: לב שווה שני שקלים.

מזג אוויר: חודש ספטמבר בסופיה מבשר על תום הקיץ והטמפרטורה עומדת על 21-15 מעלות ביום.

מה אוכלים? באניצה – בורקס פילו עבה עם גבינה.

ורשה: היעד המפתיע (או: לא רק שואה)

לא עוד משלחת לפולין וסיורי אנדרטאות. ורשה נמצאת בתהליך שינוי תדמית וכיום היא מכונה “ברלין החדשה” הרבה בזכות סצנת חיי הלילה התוססת שלה. הבירה הפולנית היא גם העיר הגדולה ביותר במדינה שזכורה לנו בעיקר לרעה.

מחירי הטיסות: באוגוסט תשלמו 770 שקל והמתנה עד ספטמבר תשתלם עד כדי 404 שקל.

הוסטלים: 30-20 שקל ללילה. מלונות שלושה כוכבים יעלו 100-150 שקל ללילה

אטרקציות: העיר העתיקה של ורשה נפגעה במלחמת העולם השנייה, אך שוקמה והמבנים ההיסטוריים בה הפכו לאתרי מורשת של אונסק”ו.

חיי לילה: בר מוזיקה כיפי בשם לה פלאיה יושב למרגלות נהר הוויסלה (מומלץ לא לשאול את המקומיים אודותיו, התשובה תהיה קשורה לאפר של יהודים).

מטבע: זלוטי – שווה בערכו לשקל.

מזג אוויר: בין הקיץ לסתיו 24-18 מעלות ביום.

מה אוכלים? משמיצי המטבח הפולני מוזמנים לסניף מקדולנד’ס הקרוב. אם אתם נמנים על מעריציו, תהנו מהפירוגי שהוא מעין קרעפלך (כיסוני תפוח אדמה ממולאים בבשר/פירה).

מחירי הטיסות (הלוך ושוב) נבדקו באתר השוואת המחירים של Skyscanner ומחירי המלונות נבדקו באתר Booking.

סגור לתגובות.