פאב שדרות (מתוך עמוד הפייסבוק של פאב שדרות)

אחרי מעצר הזמר יובל מנדלסון: “פאב שדרות” ייסגר ל-21 יום

מאת: ארנולד נטאיי

המשטרה הודיעה הערב (רביעי) ש”פאב שדרות” ייסגר ל-21 יום בעקבות העימות שנרשם אמש במקום שבמהלכו נעצר הזמר יובל מנדלסון. פסטיבל “אינדי שדרות” שהיה אמור להימשך גם הערב בפאב לא יתקיים, אף שמוקדם יותר הודיעו בעלי המקום כי הוא ייערך במתכונת קטנה יותר. בפוסט שנכתב בעמוד הפייסבוק של הפאב סיפרו הבעלים כי מדובר ב”בשורה עצובה מאוד” ושהם עוד “מנסים לעכל את הבשורה הקשה ומחשבים צעדים להמשך”.

“הפאב הזה הוא אחד ממקומות הבילוי היחידים שיש לנו פה בשדרות”, סיפר ל”ספירלה” סטודנט במכללת ספיר. “זה מקום מאוד איכותי, שמשמש מפלט אחרי יום לימודים קשה. אתה בא, שותה בירה טובה ונרגע מכל הצרות, לאן נצא עכשיו? חבל”. תגובות רבות לפוסט בעמוד הפייסבוק של הפאב הביעו זעם על סגירתו.

אמש בעקבות תלונות על רעש מצד תושבי האזור התפתחה מהומה בפסטיבל “אינדי שדרות” שנערך בפאב. בשעה 23:10 במהלך הופעתו של יובל מנדלסון ולהקתו “המסע לפולין”, הוזעקו צוותי שיטור עירוני ומשטרה למתחם שבו הם הופיעו, ובמהרה התגלע עימות אלים שכלל גם שימוש באקדח טייזר, על פי טענת חברי הלהקה. לאחר ארבע שעות במעצר שוחררו סולן הלהקה והנגן אסף תלמודי בתנאים מגבילים, שכללו צו הרחקה ל-15 יום מהעיר שדרות.

בריאיון שהעניק מנדלסון ל”כאן רשת ב'”, הוא סיפר: “לא הייתה שום הפגנת כוח מצדנו, תלשו אותנו מהבמה, למתופף שלי שלפו אקדח טייזר, כמעט שברו לקלידן שלי את היד. תוך חמש דקות אני כבר אזוק ובתוך הניידת. אחר כך גוררים אותי לתא עצורים ואוזקים אותי גם ברגליי”.

עמית פוראז, מארגן אירוע “אינדי שדרות”, אמר לאתר “ספירלה” כי ציפה שהשבוע הזה ייראה אחרת. “אני מאוכזב מאיך שזה נגמר ומההשלכות. ‘אינדי שדרות’ זה מיזם חברתי של צעירים, של הפאב ושל כל אמן שמופיע או פותח דוכן. אי אפשר להתעלם מערב שלם שעשה טוב להמון אנשים”, סיפר.

“היו אתמול בפסטיבל גם סטודנטים וגם מקומיים. אני רוצה להאמין שהצלחנו לפחות לערב אחד”. פוראז הוסיף כי לפני שהמשטרה פרצה לבמה הוא הספיק להודיע ללהקה כי זה הולך להיות השיר האחרון שלהם לערב ואמר גם כי הסאונד-מן דאג להנמיך את המוזיקה בחוץ.

סגור לתגובות.