שער תקשורת, מכללת ספיר (צילום: אביחי אלמיו)

זינוק של 34%: הסטודנטים ישלמו יותר על האבטחה השנה

מאת אביחי אלמיו

אגרת השמירה לשנת הלימודים תש”ף במכללת ספיר עלתה ב-80 שקלים – כך עולה מפירוט שכר הלימוד שהתבקשו הסטודנטים לשלם עם ההרשמה שהסתיימה לפני יותר משבוע. בשיחה שנערכה עם מאבטחים במכללה עלה כי אין שינוי בנוהלי האבטחה משנה שעברה ושמספר המאבטחים לא השתנה. “אנחנו עדיין עובדים באותה מתכונת בשתי הכניסות למכללה”, מסר אחד המאבטחים. העלאה זו נעשית לאחר שבסמסטר הקיץ של שנת תשע”ט קוצצו שעות העבודה של המאבטחים. עם זאת, לא ברור עדיין אם השעות האלו יקוצצו גם בסמסטר קיץ של שנת תש”ף. במכללה מסרו בתגובה כי האגרה עלתה לראשונה זה עשור בעקבות העלאת שכר המאבטחים.

בשנת הלימודים תשע”ט אגרת השמירה עמדה על סך של 230 שקלים. השנה החליטה המכללה לעלות את המחיר ל-310 שקלים. אגרת השמירה היא תשלום חובה, בשונה מדמי רווחה או דמי חברות באגודת הסטודנטים. אגרת השמירה מיועדת לתשלום שכר המאבטחים שמוצבים בשערי הכניסה למכללה. לרשות הסטודנטים הבאים למכללה קיימות שתי אפשרויות לכניסה רגלית. האחת היא שער האקדמיה והאחרת היא שער תקשורת. הכניסה משער האקדמיה מתאפשרת בשעות 20:00-6:30, ומשער תקשורת בשעות 20:00-7:00. הכניסה בשערים אלה מתבצעת דרך הצגת תעודה מזהה למאבטח.

שער האקדמיה, מכללת ספיר (צילום: אביחי אלמיו)

בשנה שעברה (תשע”ט), במהלך סמסטר הקיץ, הכניסה בכל שעות היום משער תקשורת נעשתה שלא דרך המאבטח והצגת תעודה מזהה – אלא דרך שער קרוסלה. המעבר דרך הקרוסלה דרש העברת כרטיס סטודנט במכונת זיהוי. במקרה שלסטודנט לא היה כרטיס ברשותו, הוא נדרש להתקשר למוקד דרך האינטרקום, ונציגי המוקד היו פותחים לו.

סטודנטים רבים שהתלוננו על הקושי בכניסה החדשה דרך הקרוסלה, הובילו לכך שהמכללה ביטלה חלקית את המעבר דרכה. במתכונת החדשה הוצב מאבטח בשער תקשורת בחודשי הקיץ בשעות 12:00-7:00 ולאחר מכן הכניסה הייתה מתאפשרת דרך מעבר הקרוסלה. כלומר, בסמסטר הקיץ של שנת תשע”ט קיצצה המכללה עד שבע שעות באבטחה לסטודנטים.

המכללה מסרה בתגובה: “תעריף אגרת האבטחה במכללה לא השתנה מעל עשור ועמד על סך 230 שקלים. בשנים האחרונות שכר המאבטחים עלה בצורה משמעותית בעקבות שינויים בשכר המינימום, תוספות שכר על פי צו הרחבה בענף האבטחה והנחיות החשב הכללי באוצר. הנחיית המועצה להשכלה גבוהה מיום 13 בנובמבר 2018 קובעת כי תעריף האבטחה במוסדות אקדמיים יהיה עד 500 שקלים לסטודנט. לאור האמור לעיל, ומתוך התחשבות מרבית בסטודנט, החליטה הנהלת המכללה להעלות את התעריף אגרת האבטחה ל-310 שקלים ולא לגבות את הסכום המקסימלי שנקבע על ידי המועצה להשכלה גבוהה”.

סגור לתגובות.