מתחם הסינמה סיטי בבאר שבע (צילום: ארנולד נטאיי)

עיר אוכלת סרטיה: מתחם קולנוע חדש נחנך בבאר שבע, האם יש בו צורך?

מאת ארנולד נטאיי

אחרי שנים רבות שבהן ציפו תושבי באר שבע לפתיחת ה”סינמה סיטי” – סוף סוף זה קרה ואפשר לקרוא לעיר “עיר הבילויים והסרטים”. מתחם המסחר והפנאי הגדול, שביעי במספר, נפתח בעיר בשבוע שעבר. הוא כולל 20 אולמות קולנוע, חנויות, מתחם נינג’ה לילדים ומתחם החלקה על הקרח. אבל האם התושבים באמת צריכים אות? והאם בעיר יש מספיק תושבים שמצדיקים כל כך הרבה מתחמים? התשובות בעיר חלוקות.

בשנים האחרונות נמצאת העיר באר שבע במגמת עלייה במספר התושבים. לפי רשות האוכלוסין, בעיר מתגוררים 221,029 תושבים, גידול של כמעט שמונה אחוזים לעומת שנת 2016. בהתאם, מספר מקומות הבילוי בעיר ממשיך לגדול, ובקרוב ייחנך גם אגם מלאכותי שעתיד לכלול טיילת.

המולה רבה רחשה סביב מאורע פתיחת המתחם, למרות שזו לא הפעם הראשונה שבה פותחים מרכז כזה בעיר. לא מזמן שודרג מתחם “יס פלאנט” באולם ScreenX שמציג סרטים ב-270 מעלות. ואם כבר ב”יס פלאנט” עסקינן, על פי התכנון, אותו “סינמה סיטי” היה אמור לפעול הרבה לפני שהראשון נפתח ב-2016.

העבר לעומת ההווה. מתחם הקולנוע “סינמה סיטי” ברקע שטח נטוש (צילום: ארנולד נטאיי)

קשה לפספס את המתחם המואר ממרחקים כשלייזרים ירוקים מסמנים את מיקומו בשמיים. המתחם המפואר שוכן בסמוך למבנה עתיק ומפורק עם שני עמודים עתיקים מתפוררים ושלט השכרה שמוצב שם עוד מאז שאני זוכר את עצמי. “אנשים עדיין לא מבינים את זה אבל זה באמת בלתי נתפס”, אמר דוד, תושב העיר בהתפעלות.

“בתל אביב תמיד היו מכנים את באר שבע ‘עיר של גמלים’ אבל מפעם לפעם העיר רק מתבססת למעלה. הביאו שלג והחלקה על הקרח לאמצע המדבר. אני בן 39, הספקתי לראות מה קורה בעיר הזאת. אפילו ניסיתי קצת את תל אביב ובאר שבע באמת לא נופלת ממנה”, פסק. המתחם עדיין לא נפתח במלואו, כלומר, לא כל החנויות בו פתוחות. ב”סינמה סיטי” קוראים לשלב הזה “טייק 1”. שאר המתחם ייפתח רק ב “טייק 2”, שלו אין כרגע תאריך רשמי, אבל הוא צפוי לקרות בשנת 2020.

“אף אחד לא מבין למה אנחנו צריכים כל כך הרבה מקומות”

“אין צורך בעוד מתחם בבאר שבע, למה צריך עוד מתחם יש פה כבר את הביג, את הקניון, יס פלאנט, One, כבר אף אחד לא מבין למה אנחנו צריכים כל כך הרבה מקומות”, אמרה יעל, סטודנטית שלומדת בעיר. לעומתה לאיריס, חיילת שמשרתת בקבע ועברה לבאר שבע מראשון לציון, יש דווקא ביקורת על כמות המתחמים בעיר. “בבאר שבע אין כמעט כלום לעומת מה שיש לראשון לציון. זה מתחם יפה והכול אבל הקולנוע בראשון לא רואה אותו. לערים ליד באר שבע יש רק את באר שבע להיות תלויים בה, חייב שיהיו פה עוד דברים להציע לתושבי האזור”. היא הוסיפה כי איכות החנויות שבמתחם נמוכה: “זה לא חנויות שימשכו אנשים רבים אבל אולי זה בגלל שלא כל החנויות נפתחו”.

ביום הפתיחה הועלתה הפקה מיוחדת בשיתוף עם רדיו דרום שנתנה במה להופעות מוזיקה לאורך כל היום. ביום שישי האחרון התארח האולפן של ירון אילן עם זמרים רבים ובמתחם גם אירחו את כוכבי הסרט “מחילה” עם הקרנה חגיגית. גם ראש העיר רוביק דנילוביץ’ הגיע לבקר במתחם. בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו, הוא בירך על פתיחת ה”סינמה סיטי” וכתב: “עכשיו, אפילו שלג יש בבאר שבע”.


“לא כל החנויות נפתחו”. ה”סינמה סיטי” מבפנים (צילום: ארנולד נטאיי)

במהלך השהות במתחם הכרתי את מיכאל, תושב מצפה רמון שהגיע עם בתו במיוחד כדי להכיר את המתחם החדש. “שמעתי שיהיה פה מיוחד והאמת ענו לי על הציפיות. כל מה שחשוב לי ולילדה כבר פתוח, יש הרבה אטרקציות לילדים בין אם זה מתחם הג’ונגל, מתחם השלג או ההחלקה על הקרח. באמת כיף להסתובב פה ומדהים איך שבאר שבע מתפתחת. היא לא נופלת מאף מקום”, טען.

גם שירה, תושבת העיר שהגיעה למקום עם בתה, חלקה שבחים למתחם. “זו רק הפתיחה ובטח יש תקלות, שבהחלט יכולות לקרות. אבל יש גם הרבה דברים טובים לומר. קודם כל העיצוב של המתחם משאיר אותי ללא מילים, מושקע מאוד כמו שלא ראיתי עדיין בארץ שיכול למשוך למקום אנשים רבים”, אמרה.

סגור לתגובות.