צילום: JESHOOTS.COM on Unsplash

אפוקליפסה או אסקפיזם: 10 סרטים לצפייה בהסגר

מאת ליאור יצחקוב

התפשטות נגיף הקורונה הוציאה את העולם מהשגרה. הישיבה הממושכת בבית לא פשוטה בלשון המעטה, וכולנו נאלץ להתאזר בסבלנות עד שנוכל לחזור לחיים רגילים. אבל עד אז, כדי לשמור על השפיות אפשר להעביר את הזמן בצפייה בסרטים. לשם כך, “ספירלה” הכינה רשימת סרטים – אפוקליפטיים לצד כאלה שישכיחו מכם את המצב.

על העיוורון (2008)

מה קורה לאדם שבאמצע החיים מאבד את ראייתו בגלל נגיף מסתורי, והוא מתפשט אל כל המין האנושי? הסרט מתאר מצב של הידבקות בנגיף דרך מגע בין אדם לאדם. האנושות מנסה לשרוד בבידוד הכאוטי, כשמסביבה קבוצות המנסות לשלוט באוכלוסייה וזורעות אימה על כולם.

שחקנים: ג’וליאן מור, מרק רופאלו, אליס ברגה, דני גלובר. 120 דקות

דרך קלוברפילד 10 (2016)

לאחר שעברה תאונת דרכים, מישל מוצאת את עצמה מוחזקת במרתף יחד עם שני גברים הטוענים כי הם למעשה הצילו אותה מהעולם שבחוץ שעבר מתקפה כימית מסתורית. לאורך הסרט עולות שאלות וספקות לגבי מה אמיתי ומה לא, איפה מסוכן, במרתף או בחוץ?

שחקנים: מרי אליזבת ווינסטד, ג’ון גודמן, ג’ון גלגר ג’וניור. 105 דקות

הדרך (2009)

אמריקה הגדולה נמצאת אחרי אפוקליפסה. מזג אוויר מקפיא, שמיים שחורים, מחסור במזון וכנופיות אלימות שלא חוששות לאכול בשר אדם. אב ובנו מנסים להגיע אל החוף הדרומי, שעל פי השמועות נותר מקום חם. הם עוברים דרך אותם מכשולים.

שחקנים: ויגו מורטנסן, קודי סמית מקפי, רוברט דובאל. 111 דקות

התפשטות (2011)

כשחופש התנועה מוגבל, וכל ידית, כפתור, שטרות כסף וכל דבר הבא במגע עם בני אדם גורם להידבקות בווירוס לא מוכר וקטלני, המאיים לחסל את האנושות, מאט דיימון מנסה לשרוד את המצב יחד עם בתו לאחר שאיבד את אשתו שחלתה בנגיף.

שחקנים: מאט דיימון, מריון קוטיאר, לורנס פישבורן. 106 דקות

סוף (2013)

סרט קומדיה פארודי על מצב אפוקליפטי. שישה מפורסמים מלוס אנג’לס נתקעים בביתו של ג’יימס פראנקו לאחר שנפלו קורבן למתקפה בלתי צפויה של שדים. כשהם לכודים בבית עליהם ללמוד לא רק לשרוד את המצב הקשה בחוץ, אלא גם לשרוד אחד את השני.

שחקנים: ג’יימס פראנקו, סת’ רוגן, מייקל סרה, ג’ונה היל וריהאנה. 107 דקות

ונום (2018)

סרט אקשן/קומדיה. כשחומר לא מוכר נופל לידיים הלא נכונות זה עלול להיות הרסני. ניסויים בחיי אדם על ידי תאגידים גדולים מובילים את אדי, עיתונאי נחוש לחשוף את האמת, אך הוא מוצא את עצמו בסיטואציה מסובכת כשטפיל שנמצא בגופו, שולט עליו וגורם לו לעשות דברים המסכנים אותו ואת החברה.

שחקנים: טום הארדי, מישל וויליאמס, ריז אחמד, וודי הרלסון. 112 דקות

יש לה ביצים (2006)

לכולנו יש סוד קטן, אבל אוליביה הלכה רחוק מדי עם הסוד שלה. כשהיא מתחזה לאחיה בקולג’ ומצטרפת לנבחרת הכדורגל לגברים, ומנסה להוכיח כי אין הבדל בין נשים לגברים, העניינים הולכים ומסתבכים.

שחקנים: אמנדה ביינס, צ’נינג טאטום, ויני ג’ונס. 102 דקות

פיינאפל אקספרס (2008)

בחזרה לצמד סת’ רוגן וג’יימס פראנקו (כנראה שהם באמת טובים ביחד). סוחר סמים והלקוח שלו מנסים לברוח מברון סמים גדול לאחר שהיו עדים לרצח שביצע. קומדיה פרועה, מלאה בהרפתקאות וסיטואציות מצחיקות עד דמעות.

שחקנים: סת’ רוגן, ג’יימס פראנקו. 112 דקות

משתגעים על מרי (1998)

כשהרבה גברים חושקים בנערת חלומותייך, עד כמה רחוק היית הולך כדי להשיג אותה? סרט הקומדיה הקלאסי מצחיק כל פעם מחדש.

שחקנים: קמרון דיאז, בן סטילר, מאט דילון. 114 דקות

גבר גבר (2015)

כשאתה מנסה להיות אבא חורג מושלם, ועומד להצליח למרות האתגרים הראשוניים, מגיע לפתע האבא הביולוגי, החזק והמגניב לפגוש את ילדיו/ילדיך. בין השניים מתפתחת תחרות סמויה וגלויה על אהבת הילדים. קומדיה משעשעת וקלילה.

שחקנים: וויל פארל, מארק וולברג, לינדה קרדליני. 96 דקות

סגור לתגובות.