האתר שהוקם לטובת הכנס מדמה חוויה של קמפוס

כנס האגודה הסוציולוגית יצא לדרך. למה כדאי לשים לב?

הכנס ייערך באופן מקוון בימים שני-רביעי, תחת הכותרת "סוציולוגיה של משבר" - ויתמקד בהתמודדות עם משבר הקורונה

כנס האגודה הסוציולוגית הישראלית, שאותו מארחת המחלקה לתקשורת במכללת ספיר, יחל מחר (שני) באופן מקוון ויימשך שלושה ימים. הכנס, 52 במספר, ייערך השנה באופן מקוון תחת הכותרת “סוציולוגיה של משבר” – ויתמקד בהתמודדות עם משבר הקורונה והתמורות שחלו בעולם עם המעבר לאונליין. הכנס יתייחס למשבר בזוויות רבות, ובהן כלכלה, מגדר, סביבה וחברה, תרבות, ביטחון ובריאות.

ביום שני ייפתח הכנס עם סדנאות שונות, ובהן מיומנויות כמו עריכת מצגות או פודקאסטים, פגישות עם מחברי ספרים שיצאו באחרונה ולפי התוכנית אף סיור קולינרי בשדרות. עם זאת, לאור הנחיות הסגר עוד לא ברור אילו מהסדנאות יתקיימו באופן מקוון ואילו באופן פיזי במכללה. אחת הסדנאות שמתקיימת באופן מקוון ביום שני היא “מה הסיפור שלך? סטוריטלינג אונליין בעולם משתנה”, בהנחיית ד”ר נועם פיינהולץ – מרצה במכללה, ובעבר ראש מסלול לימודי רדיו ושידורים דיגיטליים במחלקה לתקשורת.

לקראת הסדנה, מספר פיינהולץ כי מגפת הקורונה הביאה אותה להבנה שהמקצוע שלו מייצר התקהלויות – ולכן יש צורך בשינוי. “בניתי סדנה חדשה שנוגעת במיומנויות תקשורת, בתוך האתגרים של העולם החדש והמשתנה”, אומר פיינהולץ. “כעת, לאחר שגילינו את הקסם והנוחות בשיחות וידאו – אנחנו צריכים להפוך למקצועיים גם בזה”. פיינהולץ מוסיף כי הסדנה שלו מיועדת לסטודנטים, מרצים או כל מי שמעוניין לקבל כלים כדי לדבר מול קהל: “האמנות של לספר סיפור הפכה מורכבת והכרחית יותר בעולמנו”.

ד”ר נועם פיינהולץ. “אנחנו צריכים להפוך למקצועיים בשיחות וידאו” צילום: דורון סהר

בימים שלישי ורביעי ייערכו המושבים של הכנס, שעליהם ניתן לקרוא בפירוט באתר הייעודי שהוקם לשם כך. כדי ליצור חוויה אינטראקטיבית, האתר עוצב כמרחב דיגיטלי המדמה קמפוס, ומלבד מושבי הכנס ניתן למצוא בו גלריה, חנות ספרים, ואפילו “חדר כושר” עם סרטוני וידאו. בית קפה וירטואלי הוקם כדי לשוחח על ההרצאות, ותחנת רדיו תדווח על האירועים. הכנס ייחתם ביום רביעי בשעה 17:30 במליאת סיכום תחת השם: “איך יוצאים מהמשבר? סוציולוגיה של העתיד”.

מבין אירועי הכנס הרבים, אתר “ספירלה” ממליץ על תשעה מושבים או פעילויות שכדאי לבדוק

יום שני, 8 בפברואר

* 12:30 – סיור קולינרי בשדרות בהדרכת עדי רוזן, בהרשמה מראש
* 17:00 – סדנת הסטוריטלינג של ד”ר פיינהולץ
* 18:30 – מופע היברידי של מיכה ביטון, “בין שדרות לירושלים”

יום שלישי, 9 בפברואר

* 9:30 – “כן אני אישה. אז מה? נשים במחאות 2020-2011” | טובה בנסקי מהמכללה למינהל
* 11:15 – “היבטים רגשיים של תרבות הצריכה הסטודנטיאלית באוניברסיטה” | מריה גרצקי ויוליה לרנר מאוניברסיטת בן גוריון
* 19:00 – “ככה זה כשיש שניים – חוויות עבודה של בני זוג שעבדו מהבית בזמן משבר הקורונה” | רונית ויסמל-מנור וורדה וסרמן מהאוניברסיטה הפתוחה

יום רביעי, 10 בפברואר

* 8:30 – “כיצד א-מיניים מבדילים בין רומנטיקה לחברות?” | גאיה שטיינברג מהאוניברסיטה העברית
* 12:00 – “ערבית לא מדוברת: על גבולות השפה הערבית במרחב האקדמי בישראל” | מייסלון דלאשה מאוניברסיטת תל-אביב
* 14:30 – “ארכיון חזותי למגיפה מתמשכת: כיצד מיוצג משבר עולמי בעידן המדיה החברתית?” | טרייסי אדמס מאוניברסיטת בר-אילן ושרה קופלמן מהאוניברסיטה העברית

בתוכניית הכנס המפורטת ניתן למצוא הרצאות ומושבים נוספים.

סגור לתגובות.