44

“איבדנו מרצה מעורר השראה, העולם איבד נכס”. בספיר נפרדים מירון אחר שנהרג בתאונת דרכים

איש השיווק והמרצה במכללה (52) נספה על אופנועו בכביש 531. לאורך השנים כיהן בתפקידים בכירים בגופי התקשורת הגדולים בארץ. סטודנטית שלו: "זה מרצה שלא אשכח לעולם". ראש המחלקה לתקשורת: "ערכו לא יסולא בפז". הסטודנטים מוזמנים לכתוב לזכרו במחברת שתועבר למשפחתו

נתנאל זיידנורג ושני אלוש

איש התקשורת ירון אחר, מרצה במחלקה השיווקית של מכללת ספיר, נהרג אתמול (יום א’) בתאונת דרכים בעת שרכב על אופנועו בכביש 531 ליד כפר שמריהו. אחר, בן 52 במותו, היה גם סופר, מוזיקאי, חבר מערכת אתר “וואלה” והרצה גם במכללה האקדמית אונו. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. נהג שהיה מעורב בתאונה, תושב השרון בשנות ה-60 לחייו, עוכב לחקירה במשטרה.

להלווייתו בבית העלמין בכפר סבא הגיעו עובדי סגל והוראה בספיר. מחר ב-16:00 ייערך שיח לזכרו בכיתת הקורס שלימוד במכללה. “כולנו המומים וכואבים”, אמר ראש המחלקה לתקשורת בספיר, ד”ר יובל גוז’נסקי. “איבדנו מרצה מעורר השראה עם כריזמה מתפרצת. ירון ליווה סטודנטים גם אחרי סיום הלימודים וסייע להם להיות תותחי שיווק. תרומתו למחלקה ולסטודנטים לא תסולא בפז”.

זירת התאונה. צילום: מד”א
גיטריסט מעולה, הרפתקן, חתיך הורס ואבא מדהים (מתוך עמוד הפייסבוק של לירון אלדר)

בשנה האחרונה היה אחר העורך האחראי בערוץ השיווק והדיגיטל של וואלה. בעבר היה המשנה למנכ”ל קבוצת “ג’רוזלם פוסט” וסמנכ”ל באתרי ynet ופורום ”תפוז”. בין השאר ייסד ומכר את אחד מאתרי הקניות החברתיים הראשונים בישראל, ”ביג דיל”, וייסד את אתר הלוחות של קבוצת ידיעות Winwin.

אילן יצחייק, ראש מסלול עיתונות במכללת ספיר שהכיר את אחר מתקופתו ב-ynet, סיפר: “מאז ומתמיד הוא היה אחר, בכל היבט באישיותו ובהתנהלותו, ותמיד לטובה ולחיוב. אף שהיה אחראי על הצדדים המסחריים, היה לו כבוד עצום לתוכן ולמערכת העיתונאית. בזירה העסקית הוא נחשב לאדם יצירתי, מוערך ואהוב. לאורך כל שנותיו במדיה הדיגיטלית הוא המשיך לפרסם טקסטים, חיבר ספר והשתלב כמרצה לשיווק דיגיטלי באקדמיה. זה מקצוע חדש יחסית, ואפשר לומר שהוא המציא ויצר את עקרונותיו בעצמו תוך כדי הוראה. ירון היה אדם אהוב ומרצה אהוב, והוא יחסר לכולנו”.

פינת הזיכרון לזכר ירון אחר במכללה

לזכרו של אחר הוצב מטעם המחלקה לתקשורת שולחן עם נרות לעילוי נשמתו, תמונתו ומחברת – שם יכולים סטודנטים וסטודנטיות לכתוב על תחושותיהם. המחברת תועבר בהמשך למשפחתו. “כל כך עצוב שאיש כזה, עם כל כך הרבה תרומה ועשייה, הלך מאיתנו בטרם עת”, אומרת לי בן עזרא, שהייתה סטודנטית של אחר. “אין ספק שהוא אחד המרצים שלא אשכח לעולם. אני מאחלת לכולם מרצה ברמה הזאת”.

היא מתארת מורה עם אמונה עמוקה בסטודנטים שלו, ועם תרומה אדירה מעצמו למען הצלחתם: ”כשקיבלתי הצעת עבודה ונדרשתי לשלוח קורות חיים, סימסתי לו שיעזור לי. תוך שעה כבר היו לי קורות חיים שנונים וחדים בניצוחו. הוא תמיד דאג להזכיר לי שגם אם לא אמצא עבודה, הוא יסדר לי משהו בשניות”.

מאי שיימן (26), גם היא סטודנטית בקורס של אחר, מוסיפה: ”ירון היה אישיות יחידה במינה. אדם עם המון ידע, כריזמטי, מוביל וסוחף, שתמיד נכון לעזור בכל מה שצריך. אני חושבת שהעולם הזה איבד נכס משמעותי שהיה יכול להגיע לעוד אנשים ולהפיץ טוב”.

ראש מסלול תקשורת שיווקית ומדיה דיגיטלית, יצחק משיח, סיפר על אחר: “הוא היה מרצה אהוב, מסור, מקצועי, מעורר השראה ומודל לחיקוי, ועל כך יעידו מאות התגובות ברשתות החברתיות מאז היוודע הבשורה המרה. אני מוסר את תנחומיי הכנים למשפחה”.

רון דוד בן-ישי, עובד לשעבר של אחר, ספד לו בפייסבוק: “אני כותב מבלי לחשוב כי הלב רוצה לשחרר בכל דרך את ההלם. היית אחד המנהלים הכי טובים שהיו לי. אחד החברים ובני האדם המיוחדים שהיו בעולמי. גיטריסט מעולה, הרפתקן, חתיך הורס ואבא מדהים. איזה עצב מטורף מציף אותי. מה עושים כשחבר הולך?”.

ליאור בוחבוט, קולגה של ירון ב”וואלה”, סיפרה על אהבתו לסטודנטים: “הם היו אהבת חייו. כשהכרנו, אני זוכרת שהוא הזמין אותי להרצאה שלו בנתניה ואמר ‘אני לא מאמין, את מוכנה לנסוע שעתיים כדי לשמוע אותי מרצה? זהו. עשיתי את שלי’. הוא התרגש מכל מי שהיה מוכן להקשיב. כמה הוא היה מחכה למשובים של הסטודנטים. הוא היה יושב וקורא שעות על גבי שעות, שולח לי ציטוטים ונפעם מכמות המחמאות. זה היה הדלק שהניע אותו להמשיך באקדמיה”.

אין תגיות

סגור לתגובות.