בוגרי מחזור 2006, השבוע בכנס

“ספיר זה קודם כל תקשורת”. כך נראה הכנס לציון 25 שנה למחלקה לתקשורת במכללה

יותר מ-200 סטודנטים וסטודנטיות לשעבר הגיעו השבוע לאירוע שסיכם רבע מאה של פעילות. בתפריט: הרצאות טד של בוגרים, נאומים של ראש המחלקה ונשיא המכללה וגם פרידה משלוש מרצות שיעזבו בשנה הבאה

המחלקה לתקשורת במכללת ספיר ערכה ביום רביעי השבוע אירוע לציון 25 שנים להקמתה בהשתתפות יותר מ-200 בוגרים ובוגרות, בהם סמנכ”ל חטיבת הדיגיטל של כאן 11, תמיר כהן, רון טוביה שהיה אחראי על מחלקת הפודקאסטים של ynet ועוד. את הכנס הפיקו סטודנטים משנה ג’ במחלקה לתקשורת שיווקית שעתידים לסיים את לימודיהם בשבוע הבא. האירוע כלל נאומים של ראש המחלקה יובל גוז’נסקי, נשיא המכללה ניר קידר, כמו גם של בוגרי מחלקה נוספים. במהלך הכנס נערכה פרידה משלוש מרצות ותיקות במחלקה שעתידות לעזוב בשנה הבאה: פרופ’ נעמה שפי, ד”ר אורלי סוקר וד”ר עטרה פרנקל פארן.

בוגרי המחלקה העבירו כ-16 הרצאות טד שחולקו לבמות שונות. מתן נווה, בוגר מחזור 2015, העביר את הרצאתו בנושא “איך לנווט בעולם התקשורת הדינמי”. הוא סיפר על הדרך שעבר מאז סיום התואר ודיבר על מספר שיעורים שלמד במהלך הדרך, כשהמרכזי שבהם היה להשתדל לתת לשכל לנהל אותנו ולא לאגו.

שני שבבו שכטר, בוגרת מחזור 2010, סיפרה איך הפכה למגייסת בחברת גוגל: “הלימודים על חמשת המ”מים, ההגעה לחקר האמת ושאילת השאלות הנכונות ביחד עם התואר השני שלי עזרו לי להגיע היום ולהיות מגייסת בהייטק בחברות שוות. אם הייתי פוגשת את שני של לפני 15 שנה, הייתי שואלת אותה ישר למה אני לא בסדר? הרבה שנים הסתובבתי בתחושה של כשלון מוחץ כי אני לא עובדת בתקשורת. אבל הבנתי שלהצליח בגדול זה לעשות את מה שאתה אוהב בדרך הכי טובה שאתה יכול”.

כנס 25 שנה למחלקה לתקשורת
כנס 25 שנה למחלקה לתקשורת. “היא משתנה כל הזמן”

ספיר אזולאי, בוגרת מחזור 2019, סיפרה על תפקידה כיועצת תקשורת של אמנים כמו נועה קירל, אודי גוטשלק ואביעד בנטוב: “אנחנו הופכים להיות החברים הכי טובים שלהם, אנחנו צריכים להירגע מהעניין של החלום הגדול לעבוד איתם, אלא יותר להכיר את הבן אדם, מה הוא עושה ומה מעניין אצלו שיכול למשוך את העיתונאים בשביל לבוא ולדבר איתו. מה אני יכולה לספר על המיוצג שלי שיהיה מעניין ומספיק בשביל חשיפה בתקשורת? איך אני מביאה אותו למצב של כתבה בטלוויזיה או בעיתון או ברדיו? זו עבודה קשה”.

יגאל ברמן, בוגר מחזור 2009 והיום מנהל הדיגיטל של רדיו דרום, סיפר על איך הקורסים בספיר עזרו לו: “היו קורסים מאוד משמעותיים, אם זה כתיבה אקדמית ואחרים. המרצים שמלמדים בספיר עושים את הכל בשביל לעזור לסטודנטים. אחד הסיפורים היותר מרכזיים, זה אותו יום שהיה פה מבול של קסאמים בשנת 2008, ובדיוק עשינו כתבת וידאו באחד מחדרי העריכה. במשך שעה לא יכולנו לצאת. לצערנו הרב אחד הסטודנטים, רוני יחיא, נהרג בפגיעה בתוך המכללה. זו הייתה תקופה מאוד קשה. הסיפור הזה וסיפורים אחרים חישלו אותנו לאורך הדרך, ולימדו אותנו להתמודד כעיתונאים ולא רק כסטודנטים”.

ברנדה אזרצקי, בוגרת מחזור 2018, סיפרה על הכתיבה כמשנה חיים: “אבא שלי נפטר שנה לאחר שעלינו לארץ מארגנטינה. הייתי בת 7. עד אז אהבתי ספרים אבל לא הבנתי מה זה בשבילי, אחרי שהוא נפטר הבנתי שזה כלי שיכול לעזור ולהציל אותי”. את ספר הילדים הראשון שלה כתבה כבר בגיל 8: “אמרתי לאמא שלי מההתחלה שאהיה כותבת וזה מה שקרה”. בשנת 2019 הוציאה אזרצקי את הספר “סל מחזור”, המכיל בתוכו 50 סיפורים קצרים: “הכתיבה שלי הגיעה מהלב שלי, ובסוף היא הפכה לקריירה שלי כשכיהנתי כעורכת מעריב לנוער”.

עדי שוורצמן, בוגרת מחזור 2010, עובדת בחברת החדשות ובאולפן שישי. בין השאר היא טיפלה בתחקיר על בני משפחת רמון, לאחר שנים שבהן סירבו להתראיין: “המשפחה הייתה בלחץ מהכתבה והיו בטוחים שהיא תוציא אותם פחות טוב. אחרי הרבה ימי צילום ועריכות הכתבה עלתה ויש המון תגובות טובות. הכי מרגש זה כשבני משפחת רמון מתקשרים ואומרים תודה על זה שהחזרנו את האמון בתקשורת”.

גם ג'ימבו ג'יי הגיע לכנס
גם ג’ימבו ג’יי הגיע לכנס

הרצאות נוספות שהועברו בכנס:

סופית אייזנברג זבולון, בוגרת מחזור 2011, בנושא “הפחד מלעשות שינוי”.

ד”ר שרית אוקון, בוגרת מחזור 2006, בנושא “העולם שייך לצעירים? המאבק למיגור הגילנות בישראל”.

איציק כלפי, בוגר מחזור 2018, בנושא “הרשתות החברתיות בעולם תקשורת הספורט”.

אנה פתחוב, בוגרת מחזור 2010, בנושא “מאחורי הקלעים של סדרת רשת”.

רון טוביה, בוגר מחזור 2018, בנושא “הפודקאסט זה העתיד”.

ד”ר אודליה דיין גבאי, בוגרת מחזור 2010, בנושא “ניהול מגדר מודע”.

גילה צוקרון, בוגרת מחזור 2012, בנושא “התחקיר על שי אביטל”.

ד”ר מיה מזור טרגרמן, בוגרת מחזור 2005, בנושא “חינוך לאוריינות תקשורת”.

עומר בן שמחון, בוגר מחזור 2022, בנושא “עדים מתעדים: דפוסים ועמדות של ישראל ביחס לשימוש ברשתות חברתיות בזמן חתונה”.

מתן קוריאט, בוגר מחזור 2022, בנושא “רדיו ככלי עזר לבני נוער”.

עמדה לזכר בוגרי המחלקה שכבר אינם איתנו
עמדה לזכר בוגרי המחלקה שכבר אינם איתנו

מי שסיכם את הכנס היו נשיא המכללה, ניר קידר, שציין: “ספיר זה קודם כל תקשורת. זו לא סתם מחלקה נהדרת, היא משתנה כל הזמן, מתעדכנת ומשתפרת”. ראש המחלקה יובל גוז’נסקי הודה בסיום הכנס לכל הבוגרים והבוגרות: “תודה להרבה אנשים, 3,800 בוגרים ובוגרות. הרבה אנשים שהמשיכו לתואר שני ודוקטורט. אני רוצה להודות לכולם, למרצים ולמרצות שעובדים פה, שמעבירים דורות של בוגרים שהולכים על שתי רגליים – רגל אקדמית ורגל מעשית. תודה לכל מי שעזר לבנות קהילה טובה ונושמת. אנחנו נמשיך את זה”.

אין תגיות

סגור לתגובות.