ד"ר עומר קינן, ראש מסלול תקשורת שיווקית, המחלקה לתקשורת, מכללת ספיר

כותבים מלחמה | “כשאמרו לנו שמחכים לזום אאוט כל היום, הבנו שהשגנו את המטרה”

מה הקשר בין אסי ישראלוף, ניב גלבוע, מירי נבו, ד"ר מוטי גיגי ופרופ' נמרוד בר-עם? כולם (ועוד רבים אחרים) לקחו חלק בפרויקט "זום אאוט" של המחלקה לתקשורת. ד"ר עומר קינן, ראש מסלול תקשורת שיווקית, מספר על המפגשים המקוונים שנועדו להעניק לסטודנטים ולסגל הפוגה של שעה ביום מהאקטואליה הקשה, הפחדים, החרדות והאבל, והפכו לתרפיה קבוצתית שצוברת תאוצה

מאת ד”ר עומר קינן

מאורעות ה-7 באוקטובר טלטלו את כולנו – את הסטודנטים, את סגל ההוראה ואת צוות העובדים במכללה האקדמית ספיר. כבר ביומיים הראשונים שאלנו את עצמנו מתוך הטלטול שלנו, כיצד אנחנו יכולים להעניק עוגן בתוך המצב הזה. לצד התמודדויות אישיות וטרגיות של חלק מאתנו, גיוס למילואים, דאגה והלם, חשבנו איך אנחנו מבינים מה מצבו של כל אחד ואחת מהקהילה שלנו, המחלקה לתקשורת, ואיך אנחנו מצליחים לסייע להם.

ביומיים הראשונים למלחמה חברי סגל המחלקה ערכו מיפוי של המצב באמצעות יצירת קשר טלפוני עם הסטודנטים והבוגרים הטריים. השיחות האישיות נותבו בחלק מהמקרים גם לקבלת עזרה מעשית או נפשית. לאחר כשבוע בערך התבהר לנו שאם אנחנו רוצים ליצור תחושת קהילתיות, לא די בקשר אישי אחד על אחד – אנחנו צריכים גם להעניק להם ולנו משהו אחר. על רקע זה נולד פרויקט “זום אאוט” שאותו יזם ד”ר מוטי גיגי.

כשמו, “זום אאוט” נועד להסיט את תשומת הלב מאירועי השעה ולהעניק לסטודנטים ולסגל שעה ביום שבה תהיה הפוגה מהאקטואליה הקשה, מהפחדים, מהחרדות ומהאבל. שעה שבה ננסה לנוח מכל זה. תחילה התקיימו הרצאות של אנשי תרבות מוכרים בהם אסי ישראלוף (שלישיית מה קשור), מבקר המסעדות ניב גלבוע, אתי אנטה-שגב (עורכת זהו זה!), אנשי הסדרה המוערכת “אלף”, מירי נבו מערוץ הספורט, מאמנים בתחומים שונים (משיטת ימימה ועד לאימון כלבים) שכולם נרתמו והתנדבו בשמחה למשימה. כשחלק מהמשתתפים שיתפו אותנו שעבורם השעה הקבועה הזאת ביום היא משהו שהם מחכים לו במהלך כל היום כדי לברוח מהמציאות, הבנו שהשגנו את המטרה.

המפגשים כללו גם דיון פתוח בין מרצי המחלקה והסטודנטים, כאשר המשתתפים הוזמנו לשתף בחוויות ובמחשבות. בשלב מסוים ביקשנו להעמיק את ההיכרות בין סגל ההוראה, הסטודנטים ובוגרי המחלקה ויצרנו את “זום אאוט משלנו”. תחילה מרצי המחלקה הוזמנו לקיים מפגש בנושאי עיסוקם כדי לחשוף את עולמם האינטלקטואלי. במפגשים אלה השתתפו ד”ר מוטי גיגי ופרופ’ נמרוד בר-עם שדנו בנושא “נקמה ונחמה בפוליטיקה ובלב”; מר רועי בן עמי שדן בשאלה “האם סיפור הוא כלי להתמודדות רגשית?”; פרופ’ נמרוד בר-עם שעסק “בסודן של תיאוריות קונספירציה”; ד”ר ענבל בן-אשר גיטלר וגב’ בר לשם ששוחחו על “המפץ הגדול של מדע בדיוני בתרבות הפופולרית”; ד”ר רגב נתנזון וד”ר עומר קינן ששוחחו על “קהילות דיגיטליות בשגרה ובמלחמה” וד”ר בטי בנבנישתי שדנה בהשפעת מסרים רגשיים על שיווק ומיתוג “מפרויד ועד סלפי” (כפי שהגדירה זאת). כל המפגשים התקיימו בזום ושודרו בפייסבוק לייב של המחלקה לתקשורת (ראו למטה קישורים למפגשים המוקלטים).

בימים אלה אנו עמלים על הרחבת ההשתתפות באמצעות צירוף של סטודנטים ובוגרים למעגל המרצים (מפגשים שייקראו “זום אאוט משלנו: הסטודנטים” ו”זום אאוט משלנו: הבוגרים”). השבוע נשלח קול קורא המזמין סטודנטים ובוגרים המעוניינים להרצות בנוגע לסוגיות המעסיקות אותם, לשתף מניסיון חייהם, להרצות בנושא מקצועי או להציף סוגיה לדיון.

פרויקט “זום אאוט” הוא סנונית ראשונה של תהליכי אדפטציה אקדמיים בדרכנו לחזק את תחושת השייכות ולהגביר את ההיכרות בין הסגל, הסטודנטים והבוגרים. דומה שבחודשים הקרובים יוצבו בפנינו אתגרים נוספים שיחייבו השקעה נוספת. אנחנו כאן, מקשיבים לכם – לסטודנטים ולסגל – ממנפים יוזמות שלכם, הכול כדי שנוכל לתמוך זה בזה כקהילה. כי מכללת ספיר היא בראש ובראשונה קהילה, גם כשלא מתאפשר לה לחוש זאת פיזית בימים אלה.

פרויקט “זום אאוט” נוהל על ידי ד”ר יובל גוז’נסקי, ראש המחלקה לתקשורת ובעזרתם של המרצות רוני גבריאל שדה, רונית סלניקיו גפן וצוות המנטורים שוהם שמילא, רוני שיין, חניתה ששוק ויואב קונטנט

ד”ר עומר קינן הוא ראש מסלול תקשורת שיווקית, המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית ספיר ומצוות ניהול הפרויקט “זום אאוט”

לצפייה בחלק מהמפגשים המוקלטים של “זום אאוט”:

מדוע תיאוריות קונספירציה כל כך משפיעות על חיינו – פרופ’ נמרוד בר-עם
האם סיפור הוא כלי להתמודדות רגשית? – רועי בן עמי
על נקמה ונחמה בפוליטיקה – ד”ר מוטי גיגי ופרופ’ נמרוד בר-עם
קהילות דיגיטליות בזמן מלחמה – ד”ר רגב נתנזון וד”ר עומר קינן
כשהסברה ו-AI נפגשים – לירון משקין דרזנר וחן צבי

סגור לתגובות.