מימין: בר אלבז ועילאי זק, סטודנטים שנה ג' במסלול רדיו, משדרים מתחנת הרדיו בקרית גת. צילום: יואב קונטנט

את ההכשרה הזו אי אפשר להפסיק: המלחמה לא עצרה את רדיו קול הנגב

במסלול רדיו ופודקאסטים במחלקה לתקשורת מצאו פתרון מקורי להפעלת התחנה. הנוכחות מרשימה ומנהל התחנה עידו אריאל מבטיח שאף אחד לא יישאר מאחור, לא מפונים ולא מילואימניקים: "נתאים לכל אחד את החליפה המתאימה ללמידה". רינה מצליח, שהגיעה עם עקיבא נוביק לשדר בתחנה את שידורי כאן רשת ב': "התרשמתי שהמכללה והרדיו הם מקום מחבק והרמתי את הכפפה לשדר משם"

מאת אבנר צביאלי

מסלול רדיו ופודקאסטים במחלקה לתקשורת במכללת ספיר לומד בשבועות האחרונים כיצד להתנהל בשגרה האקדמית החדשה שכופה מלחמת “חרבות ברזל”. ראשת המסלול ד”ר אלה בן עטר ומנהל רדיו קול הנגב עידו אריאל חשבו על פתרון שיאפשר למידה אפקטיבית, גם כאשר התחנה ששוכנת בשטח הקמפוס סגורה רוב הזמן. הפתרון שמצאו אריאל ובן עטר, שהשתחררה בשבוע שעבר ממילואים כקצינת הסברה בפיקוד העורף, נולד בזכות שיתוף פעולה עם תחנת הרדיו הסמוכה בקרית גת. במקום לשדר מספיר, הסטודנטים והסטודנטיות מגיעים אחת לשבוע לסדנה משדרת בקרית גת בחלוקה של שתי קבוצות – בימים שלישי ורביעי.

הפתרון פוגש את חלק מהסטודנטים במצבים מאתגרים במיוחד: ”אני משתדל להיות עם מבט קדימה למרות שלא פשוט כי אנחנו מרוחקים מהבית”, מספר עילאי זק שמפונה מביתו בקיבוץ מפלסים וכבר שלושה חודשים גר עם יתר חברי הקהילה במרכז. גם חברתו ללימודים, שני חדד שמתגוררת כיום באבן יהודה אך גדלה באשדוד, מספרת על הקושי: “אמנם אני גרה באזור ללא אזעקות, אבל מאז תחילת המלחמה בכל ביקור באשדוד זה מרגיש שאני מגיעה לעיר רפאים”. ליב טל, גם היא מאשדוד, מוסיפה כי “רק בסביבות נובמבר התחלתי להתרגל למצב ולפתח סוג של שגרה”. 

בעוד שאלה שמפונים מבתיהם יכולים להגיע ולשדר, במסלול גם לומדים סטודנטים שעדיין משרתים במילואים. אחד מהם הוא אדיר נהמי מנחל עוז, שמשרת כיום במילואים באזור יהודה ושומרון. “מבאס אותי שלמעשה עד מרץ אני מפסיד סמסטר שלם”, הוא מספר, ומוסיף כי הוא היה רוצה שיתחשבו בו ויעשו מה שצריך כדי שילמד ביחד עם חבריו למסלול.

מנהל התחנה עידו אריאל נמצא בקשר צמוד עם הסטודנטים והסטודנטיות במסלול מאז פרוץ המלחמה ומסביר כי ”אף אחד לא יכול לחזות מתי הלחימה תיגמר. אתה באמת חושב שאם המכללה תכריז שיש חזרה מלאה לשגרה, נראה את כל הקמפוס שוקק חיים? כל האזור מפונה עד סוף פברואר לפחות. זה תהליך ארוך והוא ייקח זמן, ולכן מה שאנחנו יכולים כרגע לעשות הוא לשמש אוזן קשבת לצרכי הסטודנטים והסטודנטיות במסלול. אין ציפייה מהחבר’ה שבמילואים או ממפונים להגיע, והסדנאות אינן בנוכחות חובה.

“עבור כל אחד ואחת נתאים את החליפה המתאימה ללמידה”, הוא מוסיף. “אם צריך, נעשה שיעורי השלמה לכל מי שיזדקקו. המצב לא אידיאלי ולכן כל הזמן אנחנו חושבים על פתרונות”. לראייה, השבוע עידו ואלה ירדו דרומה לאילת כדי להעביר שיעורים לשלוש סטודנטיות המתגוררות בעוטף ומפונות לשם. “אנשים לא יישארו מאחור”, מסביר עידו. “חבר’ה שמרגישים שהם מוכנים לבוא, יגיעו”. העובדה שבשבוע החולף שיעור הנוכחות בסדנה הגיע ל-90% מעידה שאפשר להיאחז באופטימיות בנוגע להמשך.

מנהל תחנת רדיו קול הנגב עידו אריאל: “אין ציפייה מהחבר’ה שבמילואים או ממפונים להגיע, והסדנאות אינן בנוכחות חובה. אם צריך, נעשה שיעורי השלמה לכל מי שיזדקקו”

ואם מדברים על אופטימיות, אחת היוזמות המקוריות והמשמחות שהתרחשו במטרה לעזור לתחנה להמשיך לשדר הגיעה כתוצאה משיתוף פעולה עם כאן רשת ב’. צמד אנשי התקשורת עקיבא נוביק ורינה מצליח הגיעו בשבוע שעבר לשידור מיוחד של שלוש שעות מתחנת הרדיו במכללה. ”הרעיון לשדר במכללה הגיע אחרי שיחה שקיימנו בשידור יחד עם עידו”, משתפת מצליח. “הוא הזמין אותנו, ומיד הרמתי את הכפפה. התרשמתי שהמכללה והרדיו הם מקום משפחתי, חם ומחבק. אני חושבת שהעוטף יחזור לפרוח וגם המכללה תחזור להיות מלאה בסטודנטים. אין לנו ברירה. ואין דרך אחרת”. אריאל משתף שבימים אלה נרקם מהלך כדי להפוך את שיתוף הפעולה לקבוע, אך הפרטים הסופיים טרם נסגרו.  

סגור לתגובות.