מימין: דרור פלד, שלומי עובדיה וארז כהן. צילום: דרור פלד

זזים אל האקזיט

עד לפני כשנה הם היו לקראת סיום התואר במכללת ספיר – וכעת הם נמצאים בעיצומו של פיתוח סטארט-אפ. שלומי עובדיה (28), דרור פלד (27) וארז כהן (27) זכו בתחרות יזמות וסטארט-אפים ארצית של העמותה החברתית “אחרי!” שהעניקה להם 100 אלף שקלים על מנת לפתח את “תזוז”, אפליקציה שתעדכן בזמן אמת את המשתמשים על אירועים הקרובים אליהם. היום, כמעט שבוע לאחר הזכייה, הם מספרים על המסע הארוך והמספק שעברו עד כה – ושמבחינתם רק התחיל.

הולדתה של “תזוז” התרחשה בדירת הסטודנטים של השלושה בכפר עזה. “העובדה שגרנו בדרום והיו הרבה התרחשויות שלא ידענו עליהן הצמיחה את הרעיון”, אומר פלד. עובדיה מצידו נזכר: “הרעיון היה לי בראש וחיפשתי אנשים שיוכלו לעבוד איתי, דרור הוא איש שיווק אדיר וארז יודע לנהל את ההיבט הכספי ולוחות הזמנים”. כהן, הצלע השלישית בצוות, מספר שהוא בכלל לא התלבט והסכים מיד להצטרף: “שלומי בא אליי עם הרעיון ומיד אמרתי ‘כן’. דווקא מכיוון שכל אחד מאיתנו שונה במהות שלו – יש השלמה בינינו”.

"לכל דבר יש את הזמן שלו. עברנו אינספור פגישות וליטושים עד שהגענו לדבר הסופי" . צילום: שלומי עובדיה
“לכל דבר יש את הזמן שלו. עברנו אינספור פגישות וליטושים עד שהגענו לדבר הסופי”. דרור פלד (ראשון מימין), ארז כהן (באמצע) ושלומי עובדיה (שני משמאל). צילום: דרור פלד

כהן ועובדיה הם בוגרי מסלול “דיגיטל” בבית הספר לתקשורת במכללת ספיר בעוד שפלד סיים את מסלול “עיתונות-טלוויזיה”. השלושה החליטו לחבור לעבודה משותפת למרות המסלולים השונים שבהם בחרו במהלך הלימודים, או בעצם בזכות השוני – “שלומי חושב 17 צעדים קדימה, אני מביא את היצירתיות וארז הוא האנליסט המחושב שמחזיק אותנו על הקרקע”, אומר פלד. אך הצוות לא שלם והשלושה מחפשים שותף נוסף, בדמות איש טכני. היזמים הצעירים יכלו לשלם לחברה חיצונית כדי שזו תבנה בשבילם את המוצר, אך החליטו לנסות בעצמם. “לכל דבר יש את הזמן שלו”, מציין פלד, “עברנו אינספור פגישות וליטושים עד שהגענו לדבר הסופי”. השם “תזוז”, מספר עובדיה, הגיע לאחר שעות רבות של חשיבה והתחיל מכך “שהזכרנו את המילה לזוז כל הזמן”.

לדעת בדיוק מה קורה במקום שלך

“תזוז” שונה מאפליקציות אחרות, בעיקר בזכות השימוש בחכמת ההמונים – המשתמשים יוכלו לדווח באפליקציה על התרחשויות שונות ויוכלו להפוך כמעט כל אירוע ל-“אירוע” ובאמצעות האלגוריתם יסוננו ויותאמו אירועים רלוונטיים לכל משתמש, לפי העדפותיו. פלד מתאר את הדרך שעברו להבנת הצורך: “ערכנו סקר וגילינו שאנשים מקבלים ‘איוונטים’ (אירועים) שלא מעניינים אותם”. עובדיה מספק דוגמה להמחשה: “כשהלכנו מדלת לדלת בתל אביב, התמקדנו למשל באירועים באזור שדרות רוטשילד. המטרה היא שכל אחד שיגיע לרוטשילד יידע בדיוק מה קורה שם בלייב, 24/7. האפליקציה תחשוף על מפה את מה שקורה סביבך ומעניין אותך”.

הזכייה בתחרות ובמענק נתנה לשלושה דחיפה כלכלית להמשך הדרך ובעיקר אפשרות להשקיע את כל מרצם וזמנם בפרויקט. הם עזבו את עבודותיהם הקודמות, רשמו את החברה ברשם החברות ובימים אלו שוקדים על הכנת המוצר ומכינים את עצמם לפגישה מול משקיע פוטנציאלי. שתי אופציות אפשריות לפיתוח המודל העסקי עומדות כרגע על הפרק, ואף אחת מהן לא כוללת פרסומות. האפשרות הראשונה היא מודל פרימיום, שבו ישלמו המשתמשים עבור שירותים מיוחדים. האפשרות האחרת היא תשלום מצד חברות מסחריות עבור האירועים, שיופיעו ויוצעו למשתמשים.

מה צופן העתיד?

האפליקציה צפויה לצאת לשוק בספטמבר הקרוב, ומבחינתם השמיים הם הגבול. “אין בכלל ספק שההרצה של פיילוט בארץ היא רק אמצעי בדרך להשגת המטרה”, אומר עובדיה. “אנחנו מתכוונים להתפתח בארה”ב ולוקחים בחשבון אופציה של רכישה, עם העדפה להמשך עבודה בחברה שלנו. אנחנו מאמינים בעצמנו, באפליקציה ובצורך הקיים”. הרצון לפרוץ ולהתפתח, לא גורם לשלושה לשכוח היכן התחילו. השאיפה שלהם היא לסגור מעגל במקום שבו הכול התחיל: “אנחנו מקווים שבסוף המסע נוכל לחזור למקום שבו התחלנו ולפתח חממה של יזמים בשדרות, בשיתוף המכללה, ולהעניק לאחרים את הכלים שלנו היו חסרים”.

בתמונה הראשית – דרור פלד (מימין), שלומי עובדיה וארז כהן. צילום: דרור פלד

סגור לתגובות.