כן, זה ממש חשוב ללמוד עכשיו על נפוליאון, כשיש לך מחר מבחן. צילום: אביגל הילה ריבקין

לומדים מטעויות: מה (לא) לעשות בתקופת בחינות

שורש א.כ.ל

אסור ללמוד על בטן ריקה (צילום: רועי יצחק).
אסור ללמוד על בטן ריקה. צילום: רועי יצחק

לא משנה באיזו צורה הוא מופיע – אם מאוד קורץ לכם להכין בדיוק עכשיו את המתכון של הפסטה המיוחדת, והיחידה, שאתם יודעים להכין, ואם המשפט “אסור ללמוד על בטן ריקה” נשמע לכם מוכר מדי – אתם בקבוצת סיכון. חישוב מתמטי פשוט של מספר הפעמים שבטח פתחתם את דלת המקרר מעלה מסקנה אחת: האור בקצה מנהרת הלימודים לא נמצא שם.

טיפוח הגוף

גם גברים לא רוצים ללמוד (צילום: אביגל הילה ריבקין).
גם גברים לא רוצים ללמוד. צילום: אביגל הילה ריבקין

תקופת המבחנים הבאה עלינו לטובה חושפת שני סוגי טיפוסים נפוצים, בעלי אידאולוגיה סותרת: מוזנח VS מטופח, כשההבדל הוא מה קורה אחרי אפיזודת המקרר (ע”ע סעיף קודם). יש את מי שמפתח רגשות חיבה לכרס החדשה ויש את אלה שמחליטים להפוך לברבור. המשותף לשני הטיפוסים אגב, הוא בזבוז הזמן.

ניקיון הבית

הניקיון משחרר (צילום: רועי יצחק ואביגל הילה ריבקין).
הניקיון משחרר. צילום: רועי יצחק ואביגל הילה ריבקין

עכשיו אתם נזכרים?! ההפסד שלכם יהיה כפול ומכופל כי השותף שלכם כבר שונא אתכם על ערימות הכלים שעמדו חודשיים בכיור. אתם תבזבזו זמן על ניקיון וסדר ותהיו בסיכון לחטוף זיהום נשימתי אכזרי מהטינופת שכבר חתמה קבע אצלכם בחדר. יש מצבים בחיים, שעדיף להשאיר את הערימה כמו שהיא ולקוות שהקולות שבוקעים ממנה נמצאים רק אצלכם בראש.

התחביבנים

תחביבנים לרוב פועלים ביחידים (צילום: רועי יצחק).
תחביבנים לרוב פועלים ביחידים. צילום: רועי יצחק

כולנו חלמנו בילדות, רובנו גם התעורר. אמנם סקרנות והגשמה עצמית זה כיף, חשוב ונותן ערך מוסף לחיים, אבל כדי לדעת אם אתם נמצאים בקבוצת הסיכון של ה”תחביבנים לעת מצוא” – שימו לב לעיתוי. מחרתיים מבחן ואתם בדיוק לומדים לצייר, לרקוד על שתי חתונות או לפסל חדי קרן בבצק סוכר? פה חשדתי.

התרבותניים המצויים

תרבותניים שמדכאים אותי (צילום: אביגל הילה ריבקין ורועי יצחק).
תרבותניים שמדכאים אותי. צילום: אביגל הילה ריבקין ורועי יצחק

זן נוסף של סטודנטים בתקופת בחינות. התרבותנים המצויים בדיוק יתחילו לראות סדרה חדשה, להתעניין מדי בחדשות, להשלים פערים תרבותיים שהצטברו במהלך כל הסמסטר. כולנו מכירים אותם: החבר הזה שמתקשר בדיוק כשהתחלת למרקר ומודיע לך שצריך להתאוורר, או החברה שמתקשרת ונשבעת שזה ייקח רק דקה כשבפועל היא מגלה לך את כל הפאנצ’ים של גב האומה? היזהרו. נכון שיכול היה להיות לכם הרבה יותר מעניין בטלוויזיה (מסתבר שגם שם עוסקים בפרשת טל מוסרי) אבל איך אומרים? כשהתותחים רועמים – המוזות שותקות ונראה שאפילו ההופעה הקרובה של שולי רנד (?) לא תצליח לשבור אותן.

חומרים במצב צבירה נוזלי וניתן לעישון

התמונות להמחשה בלבד (צילום: אביגל הילה ריבקין)
התמונות להמחשה בלבד. צילום: אביגל הילה ריבקין

ידוע לכל שאוכלוסיית הסטודנטים היא אוכלוסייה שומרת חוק; לא מעשנים מה שאסור, מתאמים מס ולא חוצים באדום. אבל ברגע הזה של השנה קורה משהו מיוחד – תקופות קשות מצריכות אמצעים קשים. לטווח הקצר אולי תעדיפו להטביע את היגון באיזה פאב, אבל בטווח הארוך אתם עלולים למצוא את עצמכם ביגון, טובעים בתוך ים של טיפות מרות. חבל. החומרים שנמצאים במצב צבירה שאפשר לעשן גם לא בדיוק יעשו אתכם חסד בתקופה זו של השנה, כי אתם יכולים למצוא את עצמכם בשנה רביעית, שמנים מהבמבה של המאנצ’, בלי כסף. בלי לחץ או משהו.

הנייד שהופך אתכם לנייחים

קו הגבול בין נייד לנייח מעולם לא היה דק יותר (צילום: אביגל הילה ריבקין).
קו הגבול בין נייד לנייח מעולם לא היה דק יותר. צילום: אביגל הילה ריבקין

אם בעבר בני אדם הצליחו לחיות בעזרת מדורות ולוחות חרס, אין שום סיבה שאתם לא תצליחו להניח את מכשירכם הנייד בצד לשעה-שעתיים. הרי כולנו יודעים שחוץ מלהיתקע בשלב 1,327 בקאנדי קראש (היפותטי לחלוטין), לקבל הודעה עם קקי מחייך ולענות ב’חחח’ – אין באמת מה לחפש שם. אלא אם כן כבר התחלתם בהקמת קבוצת הוואטסאפ ‘מועדי ב’ שליטההההה!!!11′.

מצב שקט

הסיוטים עוברים בבוקר, מועדי ב' לא (צילום: אביגל הילה ריבקין).
הסיוטים עוברים בבוקר, מועדי ב’ לא. צילום: אביגל הילה ריבקין

המכשול המסוכן ביותר, והכוונה היא לא למכשיר הפלאפון, אלא אליכם. לאחר שבמהלך כל היום אכלנו, ניקינו, סידרנו, צפינו בשידורים חוזרים של מבט ולמדנו על חיות נדירות בקירגיזסטן – אין מנוס מללמוד. אבל אז מתגנבת לראש איזו פשרה: ‘טוב, אז כבר אלמד במיטה‘. מרגע שהמשפט הזה מגיח לאוויר העולם הוא מכשף אותנו וגורם לנו לשכנע את עצמנו שזו הדרך הכי טובה ללמוד וגם לנוח. פשוט אל תקשיבו לקול הזה, ללמוד ולנוח הם שני מצבי קיצון שלא יכולים – לוגית, רגשית, קוגניטיבית ומה שתרצו – לחיות יחד בשלום במשפט אחד. במלחמה כמו במלחמה – לא נחים. אבל היי, תמיד תוכלו לנוח בקבר.

צילום תמונה בראש הכתבה – אביגל הילה ריבקין

 

סגור לתגובות.