IMG_1910

אין רגע דל: האביב נפתח בשבוע של אירועי תרבות

מחר, כשבוע וחצי לפני ערב פסח, ייפתח באופקים פסטיבל מדרום. הפסטיבל, המתקיים זו השנה השישית, מוקם ומופק בידי סטודנטים בשנה ג’ בחוג לתרבות, יצירה והפקה במכללת ספיר, כחלק מפרויקט הגמר שלהם. “המטרה של הפסטיבל היא לעשות תרבות אמיתית”, אומרת שרון קנטור, ממארגנות הפסטיבל. “יש המון אנשים שחושבים שתרבות יש רק במרכז, בתל אביב, ירושלים ואפילו חיפה. אבל תרבות זה הכול. אנחנו לא באים ואומרים לאופקים ‘בואו נראה לכם מה זה תרבות’, אנחנו באים ואומרים להם ‘בואו תראו לנו מה זה תרבות, בואו נעשה את זה ביחד'”. הפסטיבל נמשך יומיים (13-14.4) שבמהלכם יתקיימו סדנאות יצירה לילדים ומבוגרים, מופעי רחוב, תערוכות, מייצגי אמנות ודוכני מכירה מקומייםביום רביעי (13.4) יופיעו על הבמה המרכזית הרכבי נוער מקומיים ואמנים מוכרים כמו בן שופן, ממתמודדי התוכנית ‘אקס פקטור’ ותושב מושב גילת הסמוך לאופקים, ולהקת A-WA, שתארח את הזמרת קרולינה.

סטודנטיות שנה ג׳ בחוג לתרבות יצירה והפקה עובדות על הפסטיבל. שרון קנטור מימין. צילום: ירדן לאור
סטודנטיות שנה ג׳ בחוג לתרבות, יצירה והפקה עובדות על הפסטיבל. מימין: שרון קנטור. צילום: ירדן לאור

פסטיבל מדרום גם מציע הצצה לפעילויות תרבות המתקיימות בעיר לאורך כל השנה, כמו סדנת כתיבה של נשות אופקים שאותה מנחה הסופרת והמשוררת דפנה בן צבי, וערב הקראת ‘ספוקן וורד’ הנקרא ‘פואטיפריה’, במסגרת התוכנית “שירה על המפה” של הליקון. “זה פסטיבל קהילתי חברתי על אמת, לא בכאילו”, מסבירה קנטור, “כל התכנים שלנו נבעו מתוך מחקרים שנעשו בתוך אופקים, כל התכנים מותאמים לכל המשפחה”.

אביב בשדרות

גם אל מופע האביב שיתקיים ביום חמישי ה-14.4 בשדרות מגיעים אמנים מוכרים, כמו הזמר שלומי שבת, הצמד ‘קפה שחור חזק’ וכוכבי הילדים דניאל ושיר מורנו. “הרחבת קיומם של אירועי התרבות והפנאי בעיר לטובת כלל התושבים הינה אחת ממטרותיי”, אומר אלון דוידי ראש עיריית שדרות. “אני מצפה לראות את כל תושבי שדרות מגיעים לרקוד ולשמוח בפסטיבל האביב העירוני שארגנו במיוחד בשבילם ולמענם”. לדברי דוידי מצטרפת עורכת הדין יהודית אוליאל מלכה, סגנית ראש העיר ויו”ר הנהלת המתנ”ס: “בשנתיים האחרונות ניתן לראות את מגמת השינוי והצמיחה של אירועי התרבות והפנאי בעיר. המתנ”ס העירוני יחד עם העירייה פועלים ללא לאות להענקת מגוון פעילויות בתחומים שונים ולכל הגילאים והמגזרים, וזאת במטרה לתת מענה והנאה מרובה לכל תושבי העיר”.

פרסום פסטיבל האביב ברחובות שדרות. צילום: ירדן לאור
פרסום פסטיבל האביב ברחובות שדרות. צילום: ירדן לאור

ממארגני פסטיבל מדרום וכן מטעם עיריית שדרות נמסר כי לא ידעו זה אודות הפסטיבל של האחר. “זה קצת מעציב אותי”, אומרת קנטור, “כי אין הרבה אירועי תרבות בדרום, יש אירועים אבל לא מספיק. הערים לא רחוקות אחת מהשנייה ולשני המקומות מגיע כמה שיותר תרבות”. ובינתיים, לשוחרי התרבות, וגם לאלה שלא, כל שנותר הוא לעלות על הרכב, רכבת או אוטובוס, וליהנות משני הפסטיבלים.

תמונה בראש הכתבה: פרסום פסטיבל מדרום ברחבי המכללה. צילום: ירדן לאור

סגור לתגובות.