עמית סגל במכללת ספיר. צילום: ישי אלמקייס

עמית סגל בספיר: “אין לי את החומרים שהיו בטלפון של גנץ”

מאת איליה יגורוב ואמיתי דואק

“האם התקשורת שמאלנית? התשובה היא כן. האם יש שינוי? התשובה היא גם כן”, כך אמר היום (רביעי) העיתונאי עמית סגל, הפרשן הפוליטי של “חדשות 12”, בהרצאה שערך במכללת ספיר. שישה ימים לבחירות לכנסת ה-21 התייחס סגל לריאיון שהעניק לו ולעיתונאית קרן מרציאנו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ל”חדשות 12″ לפני כשבוע וחצי. “בהגדרה, אחרי ריאיון של 35 דקות, שהוא מאוד ארוך לכל פוליטיקאי, תמיד יהיו בערך 150 שאלות שלא שאלת. יש המון נושאים”, ענה סגל לשאלה מהקהל לגבי חוות דעתו על הריאיון הנדיר. “הבעיה הכי גדולה אצלנו בריאיון הייתה לדעתי, שלא שאלנו בכלל על המצב בדרום”.

סגל דיבר במשך כשעה ורוב ההרצאה הוקדשה לשאלות, שעסקו בין היתר בחשיפותיו האחרונות, בהן הפריצה האיראנית לטלפון של יו”ר כחול לבן בני גנץ. במענה לשאלה מדוע אינו מפרסם את החומרים המצויים במכשיר הטלפון גנץ, הודה סגל: “אין לי אותם”. לדבריו, “כנראה שהאמון בתקשורת הוא מאוד נמוך, אני לא אמרתי שיש לי את החומרים, אמרתי שהאיראנים פרצו. אין לי דרך לקבל אותם. אני יודע מה יש שם אבל אין לי את החומרים האלו”.

לאחרונה הבהיר סגל בטוויטר כי המקור לידיעה לא הגיע מנתניהו או אחד ממקורביו. “הרגשתי שאם אני לא אומר שזה לא נתניהו אני הופך את זה לסיפור העיקרי ולא מתאים לי להיות במוקד האשמות בין שתי מפלגות בזמן בחירות”, השיב לשאלת “ספירלה” בנושא.

 

הוא הוסיף כי “עיתונאי לא אמור לחשוף את המקורות שלו ויש תזה שמכובדת בעיתונות שאומרת שגם כשאתה אומר מי לא המקור, אתה גם מסייע בעצם קצת לחשיפת המקור כי צמצמת את האפשרויות. זאת הפעם היחידה, לדעתי, שאמרתי על מישהו שהוא לא המקור, ואולי זו הייתה טעות. במערכת שלי לא אהבו את זה למשל”, הודה. סגל המשיך כי “יכול להיות שזאת הייתה טעות ובעצם שירתי צד אחד, אני לא יודע”.

במענה לשאלה על האפשרות שנתניהו יכהן כראש הממשלה תחת כתב אישום, ענה העיתונאי כי “נתניהו עצמו וגם החוק, לפי הפרשנות הנוכחית שלו, אומרים שהוא כן יכול לכהן כראש ממשלה תחת כתב אישום”. פרשן חדשות 12 הוסיף: “זה נראה לי כמעט בלתי אפשרי כי עצם ניהול המשפט יחליש את נתניהו פוליטית, וכל חולשה פוליטית גם תשפיע על המשפט”.

 

 

סגור לתגובות.