ברק גולדנברג, יו"ר רשימת "יאללה". צילום: חגית אלבז

יו”ר “יאללה” הורחק מהמכללה בשל עבירה על תקנון הבחירות

ועדת הבחירות לאגודת הסטודנטים קבעה אתמול (שני) כי יו”ר רשימת “יאללה”, ברק גולדנברג, שוב הפר את תקנון הבחירות ולכן אסרה עליו כל פעילות במכללה עד ליום רביעי, למעט השתתפות בשיעורים. ממידע שהגיע ל”ספירלה” עלה כי גולדנברג עמד סמוך לעמדות הבחירות וניסה לשכנע סטודנטים רגע לפני ההצבעה – דבר האסור לפי תקנון הבחירות שמגביל את תעמולת הבחירות אך ורק מחוץ לבניינים בהם ניצבות עמדות הצבעה. מקורות שונים מסרו ל”ספירלה” כי גולדנברג הורחק עד סיום הבחירות, אך דיקן הסטודנטים, אלון גייר, הבהיר לאחר פרסום הידיעה בנושא כי גולדנברג הורחק לשלושה ימים. הבחירות יסתיימו ביום שישי הקרוב.

הבחירות לאגודת הסטודנטים – סיקור נרחב בספירלה

יממה לאחר הפרסום ב”ספירלה”, הודיעה ועדת הבחירות כי גולדנברג אכן ניהל תעמולה אסורה בבניין בו מוצב קלפי. לפי ההודעה, גולדנברג “ניהל שיחה בעלת אופי תעמולתי עם סטודנטית ליד עמדת הקלפי בניגוד להנחיות”. בהודעה מתוארת השיחה עם גולדנברג לאחר קבלת התלונה, בה הוא אישר את הטענות, אך הסביר כי נכנס לבניין בגלל הגשם. ועדת הבחירות דחתה את הטיעון “לאור העובדה שעניין זה של איסור הכניסה הובהר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים” והחליטה לאסור עליו את הכניסה לקמפוס למעט לשיעורים בימים שני, שלישי ורביעי.

הודעת ועדת הבחירות על הרחקת גולדנברג

הודעת ועדת הבחירות על הרחקת גולדנברג

גולדנברג הסביר ל”ספירלה” כי “אכן היתה פה אי הבנה שלי. הבנתי שאסור לעשות כל תעמולה בלובי של בניין אקדמיה: אסור לחלק פלאיירים, ללבוש חולצה וכו’. לא חשבתי שאסור בכלל להיכנס ללובי”. על כך ששוב חרג מנהלי התקנון, כפי שעשה יחד עם רשימתו והרשימה המתחרה “ספיראנה” לפני שבועיים, טוען גולדנברג כי “שמרתי על כל הכללים לפיהם אסור לבצע כל תעמולה”. לאחר היוודע דבר העבירה, נקרא גולדנברג למשרד הדיקן, “קראו לי לשיחת הבהרה והנהלים חודדו. לא מכל עכבר צריך לעשות פיל”, אומר גולדנברג.

עמדות הצבעה ממוחשבות. צילום: יסמין רמון
עמדות הצבעה ממוחשבות. צילום: יסמין רמון

בבחירות הנוכחיות לאגודת הסטודנטים נרשמו כמה הפרות של תקנון הבחירות, גם על ידי גולדנברג ורשימתו “יאללה” וגם על ידי הרשימה המתחרה “ספיראנה”. לפני כשבועיים נפתחו הבחירות כאשר בתום שלושה ימי הצבעה היתה צפויה הכרזה על המנצחים, אך ועדת הבחירות בראשות דיקן הסטודנטים הודיעה על ביטולן בעקבות “פגיעה בטוהר הבחירות”. אתמול נפתח שבוע בחירות נוסף, הפעם במתכונת שונה – בעמדות הצבעה ממוחשבות ולא מהסלולר, כך שיישמר עיקרון החשאיות. אך טוהר הבחירות שוב מוטל בספק.

סגור לתגובות.