כיכר המכללה ריקה, לא רק בגלל הקורונה.  צילום ארכיון

הבחירות לאגודת הסטודנטים: 8 מועמדים בלבד על 7 תפקידים

מאת דנה אילוז

הבחירות לאגודת הסטודנטים במכללת ספיר ייפתחו ביום ראשון כאשר סטודנט אחד יתמודד מול רשימה של מועמדת לתפקיד יושבת הראש לצד שישה מועמדים לתפקידי חברות בוועד. לאורך השנים, התמודדו לפחות שתי רשימות באופן ישיר ואילו השנה נוצר מצב בו למעשה ייבחרו שבעה חברים מתוך שמונה מועמדים. המועמדת של רשימת “תכל’ס” לראשות האגודה היא הסטודנטית לתקשורת שירן לוי. בכך הפכה לוי לסטודנטית הראשונה זה 11 שנים שמציגה את מועמדותה לתפקיד.

מול “תכל’ס” תתמודד מפלגת “שינוי” בה חבר מועמד אחד – הסטודנט לתקשורת אביחי אלמיו – שמתמודד לתפקיד יו”ר וחבר ועד (אביחי חבר במערכת “ספירלה” ולכן לא יעסוק בסיקור האגודה והבחירות). לאלמיו אין חברי רשימה משום שלדבריו “במקור תוכנן להקים מפלגה שמלאה בנשים שאחת מהן תתמודד על ראשות האגודה ואני אתמודד בתור חבר ועד, אך בסוף זה לא הסתדר. רצו להצטרף אליי סטודנטים משנה ג’, אבל לא רציתי, אז החלטתי לרוץ לבד”.

“אני לא זוכר שמישהו עשה את זה בעבר”, אומר ל”ספירלה” אלון גייר, דיקן הסטודנטים ויושב ראש ועדת הבחירות לאגודה. לפי תקנון הבחירות לאגודה, כל סטודנט יכול להציג את מועמדותו לאחד מששת תפקידי החברות בוועד במקביל למועמדות לתפקיד יו”ר האגודה. הבחירות לאגודה הינן אישיות ולא מפלגתיות ולכן אם אלמיו יקבל יותר קולות מאחד ממועמדי “תכל’ס” הוא יהיה חבר באגודה בה שישה חברי “תכל’ס”. הבחירות ייערכו בימים ראשון עד שישי ובסיומן ייספרו הקולות ותתפרסם רשימת הזוכים. עדכון חי על תוצאות הבחירות יתפרסם באתר “ספירלה”.

אביחי אלמיו יושב ראש ‘שינוי’ (צילום באדיבות המצולם)

לוי כיהנה בשנה וחצי האחרונות בתפקיד סגנית יו”ר האגודה היוצא, ניר טל. לדבריה, היא החליטה להתמודד ולשבור 11 שנים ללא מועמדות לראשות האגודה משום “שהגיע הזמן להגשים את כל החלומות שלי שכולם עם הפנים לסטודנטים והסטודנטיות. אני מאמינה שכל חבר וחברה באגודה צריכים לקבל את כל מה שיש לאגודה חזקה להציע – החל מתרבות שמותאמת אישית לכל סטודנט וסטודנטית במכללה ועד להנגשה ושמירה מלאה על הזכויות שלנו”. חבריה של לוי לרשימה הם: יורי לוין ואורן סממה מהמחלקה לעבודה סוציאלית, אילנה סטניסלב ממדעי המחשב, קרן דוידסקו מתרבות יצירה והפקה ורעות איתן ועוהוד אבו מדיעם הלומדים במחלקה למינהל ומדיניות ציבורית.

שירן לוי יושבת ראש “תכל’ס”. צילום: דבורה שליו

מה כל מפלגה מציעה?

במפלגת “תכל’ס”, שחברי רשימתה מגיעים מחמש מחלקות שונות במכללה, מדגישים את הצורך שהאגודה תורכב מסטודנטים וסטודנטיות מכל המכללה כדי שיהיה ייצוג שוויוני לכל תואר. מצע המפלגה עוסק בשלושה נושאים עיקריים: 1. הנגשת זכויות אקדמיות, ונק”ז בעבור מילואים ומעורבות חברתית. 2. שיפור התחבורה הציבורית למכללה, בדגש על הכפרים הלא מוכרים בנגב. 3. מניעת העלאת שכר הדירה באזור המכללה והורדת יוקר המחירים באגודה.

לחצו למעבר לעמוד הפייסבוק של “תכל’ס”

אלמיו, ראש מפלגת “שינוי”, מתמקד במצע שלו בנושא של שקיפות תקציבית ומתכוון לפתוח אתר אינטרנט בו יוצג התקציב של האגודה ביחד עם קבלות כדי שכל הסטודנטים יוכלו לראות את הוצאות האגודה לה הם משלמים 130 שקלים בשנה. בנוסף לכך, במצע יש התייחסות לעוד שלושה נושאים מרכזיים: 1. הקצאת משאבים כלכליים לשיפוץ החנייה שליד שערי המכללה כדי להגדיל את שטח החנייה. 2. מינוי רכז/ת דיור כשתחום האחריות יהיה חיפוש דירות לסטודנטים בקיבוצים הקרובים למכללה וכן להעלות את כל הפרטים בנושא דירות פנויות לאתר המכללה. 1. הגדלת שעות קבלת קהל במשרדי המכללה כמו שכר לימוד והמחלקה לאנגלית.

לחצו למעבר לעמוד הפייסבוק של “שינוי”

סגור לתגובות.