ח"כ יש עתיד אורלי לוי אבקסיס. "מחר העוזרות שלי תצאנה מהמשרד בירושלים ויגישו אישור להקמת המפלגה". צילום: ליאורה בן צור

ח”כ אורלי לוי אבקסיס: אני מקימה מפלגה שאני אעמוד בראשה

כנס שדרות לחברה שמתקיים זו השנה ה-15 ברציפות נפתח אתמול (שני) בסינמטק שדרות. אורלי לוי אבקסיס הכריזה על הקמת מפלגה חדשה שהיא תעמוד בראשה. מפגין הפריע לשר התחבורה ישראל כץ, שטען  כי “חייבים לשלב יותר את הציבור החרדי”. תמר זנדברג קראה לכחלון להתפטר בשל הסחבת בתקציב. המפכ”ל:  אלי כהן והשרה לשיוויון חברתי גילה גמליאל.

13:43- המפכ”ל: איבדנו את הקהילה. במקום לבקש מהשכן להפחית עם הרעש אנחנו מפחדים ממנו ומתקשרים מיד למשטרה. אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה, אני מאוהב במשטרה (רם חכמון). 

13:33- המפכ”ל רוני אלשיך: עדי מדינה זה אחד הכלים הכי חשובים להרתעה. אבל אומר כי מעבר לערך של התיק, הערך הוא גם ההרתעה. ארבע עיניים לעולם לא היה עם ראש הממשלה וזה צריך להישאר ככה.  אני סומך על היועץ המשפטי לממשלה (רם חכמון). 

13:25- שר הכלכלה אלי כהן על המשבר בתקציב: “הם רוצים שנעביר חוק גיוס תוך שבוע וחצי? זה לא סביר, חשוב לשלב את החרדים לא רק בצבא אלא גם בכלכלה” (רם חכמון). 

13:22- טונים צורמים במושב נשים וביטחון לאומי. רס״ן במיל חיים טייטלבוים תוקף את תא״ל שרון ניר ואומר שזה זוועה סתימת הפיות שיש פה בכנס.

13:20- המפכ”ל מגיע לכנס

המפכל בכנס שדרות

13:14- שר הכלכלה אלי כהן מתחיל לנאום.

13:07- ח”כ רוברט אילטוב: “מערכת המשפט בישראל היא מהטובות בעולם”. על תפקיד שר המשפטים אמר “אני מעדיף להיות שר הכלכלה או שר החוץ”(רם חכמון). 

13:05- עינת תירוש עונה לביקורת של חיים טיטוב: “סליחה שאני לא עדינה כמו שאתה מצפה ממני שאהיה” (אוסנת ווסאי).

13:00-  עימות בין עינת רמון למנחה ד”ר יופי תירוש: אי אפשר לתקוף מישהו כי הוא חובש כיפה (אוסנת ווסאי). 

12:55- ח”כ רוברט אילטוב נואם.

12:47- ח”כ עליזה לביא:  “לעולם לא נאפשר שהתירוץ ללימוד תורה יהיה הכרטיס להשתמטות”. (ליאורה בן צור). 

12:41- ח”כ אורלי לוי אבקסיס: אני מקימה מפלגה שאני אעמוד בראשה ואייצג את הציבור ללא משוא פנים.  (ליאורה בן צור).

12:30- ח”כ סמוטריץ’: “אם יש יותר מידי ביקורת על האוטו (המדינה) הוא יתקע, ואתם האזרחים תפגעו (דימה קזקוב).

12:21-חיים טייטלבוים מארגון אחים לנשק: “לא הגיוני להכניס בחור ובחורה בני 18 יחד לשירות. זה מוביל להסחות דעת.  צריך לתת מקום לתכונות הנשיות: עדינות, רגישות, אימהות” (חן איתם).

11:59- תמר זנברג: כחלון אל תאיים תפרוש, כחלון חייב להתפטר. תוכנית ההתנתקות היא תוצאה של הסכם חד צדדי (אלון מאיר).

תמר זנדברג בכנס שדרות. "כחלון חייב להתפטר". צילום: רם חכמון
תמר זנדברג בכנס שדרות. “כחלון חייב להתפטר”. צילום: רם חכמון

11:45- ח”כ מיקי לוי מסייעת יש עתיד: אנחנו המיקס של החברה הישראלית. ירושלים לא לחלוקה, רוצים להיפרד מהפלסטינים. “אני מאחל לראש הממשלה לצאת חף מפשע כי נמאס לנו מכל השחתיתות. אפשר להקים ממשלה חלופית בכלא”. לכתבה המלאה (אושרי יעקב).

מיקי לוי בכנס שדרות. ירושלים לא לחלוקה. צילום: אושרי יעקב
מיקי לוי בכנס שדרות. ירושלים לא לחלוקה. צילום: אושרי יעקב

11:23- ח”כ אחמד טיבי: אנחנו רוצים שיהיו לנו יותר מצביעים יהודים. אני לא רוצה לנצח אותכם אני רוצה לנצח איתכם. אני חוקקתי יותר חוקים יותר מכל חברי השורות האחרונות של הליכוד למרות שאני אופוזיציה (רונית פרץ).

אחמד טיבי נואם. "לכל שבת יש מוצאי שבת". צילום: רונית פרץ
אחמד טיבי נואם. “לכל שבת יש מוצאי שבת”. צילום: רונית פרץ

11:07- ח”כ מירב מיכאלי במושב הדרת נשים בישראל: “המדינה מייצרת את ההפרדה בין נשים לגברים. ישראל לא יכולה להיות יהודית ודמוקרטית – על מנת לשמור על ישראל כבית צריך לבחור בדמוקרטיה” (דור כהן)

10:55 – עמיר פרץ: אף אחד לא שש לראות רה”מ מועמד לדין, אני מעדיף שההחלטה על בחירות לא תתקבל בחדר חקירות.  העם מפסיק להאמין במשטרה, עוד מעט יפסיקו להאמין לבתי המשפט. אנחנו הולכים לאנרכיה. לידיעה המלאה   (רונית פרץ) 

ישראל כץ בכנס שדרות, הבוקר

10:20- בהתייחסותו “בעוד 40 שנה כ-30% מהציבור הישראלי יהיה חרדי. אם אנחנו רוצים להיות מדינה מובילה אנחנו צריכים לשלב את הציבור הזה” (חן רבי)

10:10 שר התחבורה, ישראל כץ עולה לנאום. אחד מהנוכחים בקהל צעק עליו והתבקש על ידי אנשי האבטחה לצאת מן האולם. לידיעה המלאה(רונית פרץ) 

10:06 – אלון דוידי, ראש העיר שדרות, פותח את יום הנואמים השני של כנס שדרות לחברה במכללת ספיר. דוידי קרא “למה אין דיור ציבורי בשדרות? 30-40 שנה והמשימה הלאומית של דיור ציבורית נמצאת רק בערים בודדות במדינת ישראל” (יונתן פרחי)

9:59 דר רפאל ביטון- “השיח החרדי חילוני היום הוא שיח אלים, והפולטיקאים רק רוכבים על זה”.

9:45 – גלעד שר, יו”ר חבר הנאמנים של המכללה, פתח את דבריו באמירה כי “צריך להחזיר את הכבוד למוסדות הדמוקרטיה” (חן רבי)

18:23 – אמש נאמה שרת התרבות והתקשורת מירי רגב בכנס ותקפה: “מאשימים אותי בהוצאת השד העדתי מהבקבוק. אני לא עושה זאת בהתרסה. לא רק דגניה ונהלל הם חלוצים, אלא גם דימונה, שלומי וירוחם” (יונתן פרחי)

סגור לתגובות.