יום פרויקטים 2018. צילום: אילן יצחייק

שכול, ירוחם וספות: פרויקטי הגמר נעו בין האישי למקומי

מאת מערכת ספירלה

בוגרי המחלקה לתקשורת במסלול עיתונות הציגו בשבוע שעבר את פרויקטי הגמר שלהם בנושאים שנעו בין היררכיית השכול בישראל לחיים בנתיבות ובירוחם ועד גלישת ספות. הפרויקטים הוצגו לשיפוט מול ארבעה שופטים מהמחלקה ומחוצה לה – מרצי המסלול נתנאל שלומוביץ ואילן יצחייק והשופטים האורחים קרינה שטוטלנד, העורכת הראשית של “לאשה” ואבי שרף, עורך המהדורה האנגלית של “הארץ”. המשימה שהוטלה על בוגרי המסלול הייתה הקמת מגזין מקוון, עיצובו וכתיבה והפקה של תכנים עבורו. הציונים על העמידה במשימה יתקבלו בהמשך השנה.

“תתשכול”

פרויקט גמר תתשכול. צילום מסך

 

פרויקט הגמר הראשון שהוצג היה של הבוגרים אושרי יעקב, אוסנת ווסאי, דמיטרי קזקוב וליאורה בן צור. שם האתר “תתשכול” מבטא בעיני חברי הפרויקט את ההיררכיה הקיימת בהתייחסות לשכול בישראל – מוות בצבא אל מול מוות בהתאבדות ועד מותם של ילדים שנשכחו במכונית. עיקר ההתמקדות של הפרויקט היה איך מיוצגים הסיפורים בכלי תקשורת ולמה נראה כי מוות אחד “עדיף” על האחר. את הרעיון לפרויקט קיבלו מסיפורה האישי של בן צור. אביה נהרג בתאונת עבודה ולאחר האסון היא נתקלה בקשיים מול גורמי הרווחה בקבלת עזרה.

“השכונה”

פרויקט גמר השכונה. צילום מסך

הבוגרים דור כהן, רם חכמון וניצן בן סירא הקימו את אתר “השכונה”, שמתמקד בשמונה רחובות בנתיבות בשכונה הוותיקה של העיר. האתר עוסק מצד אחד בהזנחה של האזור, ומהצד האחר בקבוצה של זוגות צעירים שבחרו להתגורר שם ומנסים לחדש את חיי הקהילה.

“המכתש”

פרויקט גמר המכתש. צילום מסך

אחרי שעבדו על הפרויקט יותר משנה רונית פרץ, רמון חיים שגב וחן סהר השיקו אתר שנקרא “המכתש” ועוסק בהווי העיר ירוחם. תחת הסלוגן “מגזין חוצה מדבר” מכיל האתר בין היתר ריאיון עם ראש העיר היוצא מיכאל ביטון ועם מי שתחליף אותו בתפקיד, טל אוחנה. צוות “המכתש” תיעד את החיים בעיר המדברית והציף את הבעיות שאיתן מתמודדים התושבים, כמו ניתוקי חשמל חוזרים ונשנים, היעדרו של קו אוטובוס פנימי, ואת העובדה כי בעיר יש סניף רשת מזון אחד, של חברת “שופרסל”.

“ספה-פה”

הצגת פרויקט גמר “ספה-פה”. צילום: שיר שטיאסני

ירדן בוראה, חן רבי, יונתן פרחי ואלון מאיר היו לצוות האחרון שהציג את פרויקט הגמר שלו – אתר בשם “ספה-פה”. מדובר במגזין שמיועד לקהילת גולשי הספות בארץ, שמונה כ-75 אלף אנשים. האתר מרכז סיפורים הומוריסטיים ומפחידים של גולשי ספות שנודדים בין מארחים לרגעים ספורים וממשיכים הלאה, וכן מדריך חוקים בלתי רשמי.

סגור לתגובות.