קיבוץ ניר עם. צילום: שיר שטיאסני

ברקע המצב הביטחוני: דרישה להחזרת מלגת סיוע בשכר דירה

על רקע המצב הביטחוני בדרום עשרות סטודנטים וסטודנטיות שמתגוררים בעוטף עזה, בשיתוף אגודת הסטודנטים של מכללת ספיר ומשרד הדיקן, החליטו לפעול יחד להחזרת מלגת סיוע בדיור שהופסקה ב-2016. סטודנטים החלו בהחתמה על עצומה, בעוד מדור רווחה באגודה ומשרד הדיקן פנו אל משרדי הממשלה הרלוונטיים, בניסיון להשיב לסטודנטים באזור את המלגה שהוענקה להם בעקבות מבצע “צוק איתן”.

אחרי המבצע ב-2014 המשרד לפיתוח הנגב והגליל העניק סבסוד חלקי בשכר הדירה לסטודנטים כדי לעודד אותם לגור בעוטף עזה, אזור שסבל מהגירה שלילית באותה תקופה. הזכאים להטבה היו סטודנטים שהתגוררו בשדרות ובקיבוצים הסמוכים לגבול בטווח של עד ארבעה קילומטרים ממנו. הסבסוד היה בהיקף של 500 שקלים בחודש, והוענק לשנתיים בלבד.

מכתב הסטודנטים שנשלח למשרדי הממשלה. צילום מסך

בשנה האחרונה המצב הביטחוני בעוטף עזה חזר להיות רעוע ולא יציב. מסוף חודש מארס התנהלו עימותים בגבול מדי שבוע. הם הסלימו לסבב לחימה בחודש אוקטובר שכלל ירי של 450 רקטות לעבר יישובי הדרום. פלסטיני שהתגורר באשקלון נהרג מפגיעת רקטה וחייל נפצע קשה מירי טיל לעבר אוטובוס באזור מפלסים. מאז אומנם לא נרשם ירי רקטות בעקבות הסדרה בין ישראל לחמאס, אך ההפגנות בגבול עדיין נמשכות.

“המלגה הייתה גורמת לי להרגיש שלא שכחו אותי”

“יש משמעות מאוד גדולה שאנחנו גרים באזור הזה. יש כאן תחושה מתמדת של חשש, שמא השגרה תיפסק מכל מיני סיבות”, אמרה ענבל רוז, סטודנטית במחלקה לעבודה סוציאלית, ששוכרת דירה בקיבוץ ניר עם, זו השנה השנייה. בשיחה עם ספירלה היא תיארה התמודדות עם חרדות ולחץ נפשי שמפריעה בשגרת היום-יום של מטלות למכללה ועבודה. “המלגה הזו הייתה מאפשרת לי להתמודד עם החיים פה בצורה שהייתי מרגישה שקודם כל לא שכחו אותי”.

מאיה אוזן, ראש מדור רווחה באגודת הסטודנטים של מכללת ספיר, הסבירה כי החלטה על החזרת ההמלגה צריכה להתקבל על ידי משרד הפנים. הרשות לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל יחד עם הסוכנות היהודית הן שמיישמות אותה. ממשרד הפנים טרם נמסרה תגובה. בניסיון להחזיר את המלגה, גייסה אוזן את תמיכתו של חבר הכנסת חיים ילין, לשעבר ראש המועצה האזורית אשכול. הוא שלח בחודש שעבר מכתב (לקריאה) בבקשה לחידוש הסיוע לשר אריה דרעי שעומד בראש משרד הפנים והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל.

הילה פרוור מאגף דוברות והסברה של המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל מסרה כי הענקת מלגת הסיוע בשכר דירה “הייתה החלטת ממשלה שאנחנו ביצענו אותה”. היא הוסיפה: “אנחנו עושים את המקסימום שאנחנו יכולים בשביל תושבי עוטף עזה. כל אגורה שאנחנו מוציאים היא אגורה מבוקרת”. מהרשות לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל טרם נמסרה תגובה בנושא.

אוזן הוסיפה כי האגודה בשיתוף משרד הדיקן במכללה משקיעים את מרב המאמצים בניסיון לרתום את משרדי הממשלה לא רק להחזרת מלגת הדיור, אלא גם להשגת תקציבים נוספים עבור סטודנטים הלומדים במכללה, מתוך רצון לשפר את חיי הסטודנטים באזור. במשרד הדיקן, הגוף שאחראי בין השאר לרכז את המידע על המלגות המוצעות לסטודנטים, ציינו כי הם פנו לאחרונה לגיוס מלגות מהקרן הקיימת לישראל.

סגור לתגובות.