סערת החביתות הקפואות בספיר

חביתות קפואות תועדו בקפיטריה במכללה – ועוררו סערה

מאת נוי גיא ושגיב אלמקייס 

פוסט שפורסם בפייסבוק והודעה דומה שהופצה באפליקציית ווטסאפ על שימוש בחביתות קפואות בסניף של רשת “שוקולטה” במכללה עוררו אתמול (רביעי) סערה בקרב סטודנטים. “אלה לא טורטיות, אלה ביצים שהכינו מראש ונמכרות בסנדוויצ’ים במהלך השבוע”, כתב הסטודנט שצילם את החביתות והפיץ את התמונה, בצירוף ההודעה “ראו הוזהרתם”. בדיקת ספירלה מעלה כי החביתות הקפואות עומדות בתקני משרד הבריאות ותוקפן הוא לכחודש מפתיחת האריזה.

קרן תרדיון, מנהלת הסניף שבו צולמה התמונה, סיפרה כי הסטודנט הציץ למחסן הקפיטריה כשהדלת הייתה פתוחה וצילם את המקרר שבתוכו היו חביתות. “כששאלתי אותו אם הוא צריך עזרה, הוא ענה שלא והלך”, העידה תרדיון. התמונה הועלתה לאחר מכן ל-Sapir Confessions, קבוצת סטודנטים בספיר בפייסבוק (מאוחר יותר נמחקה – נ”ג וש”א) ונשלחה בקבוצות ווטסאפ של סטודנטים במכללה.

ההודעה שהפיץ הסטודנט על החביתות בשוקולטה. צילום מסך מווטסאפ

אלי תרדיון, מבעלי רשת “שוקולטה” ואחיה של קרן, הבהיר בשיחה עם ספירלה כי לרשת אין דבר להסתיר, וכן שהיא פועלת על פי חוק ובהתאם לתקנים של משרד הבריאות. “פעם בשלושה ימים, החביתות מגיעות קפואות בקרטון מחברת ‘אסם’. כל בוקר, בהתאם לביקוש, העובדים מוציאים בין 20 ל-30 חביתות מההקפאה. לאחר מכן, הן נשלחות לחימום בתנור למשך שלוש דקות ולבסוף מוכנסות לכריכים”.

בתמונה שפורסמה על ידי הסטודנט נראו החביתות בשקית ניילון שקופה במקרר בשלב ההפשרה, שלב ביניים, לפני שלב החימום. “החביתות הקפואות הן מוצר נוח לעבודה, הן מגיעות אלינו מוכנות עם תוקף”, אמר תרדיון. לדבריו, ברשת מחויבים לשלוח דוגמיות של המזון מדי יום לבדיקה במעבדה, ולעיתים נעשית ביקורת פתע במקום על ידי נציגי חברת “פודיס”, בודקי כשרות ואוכל, שעובדים תחת משרד הבריאות.

מדבקת המוצר שמגיע בקרטון. צילום:שגיב אלמקייס

תרדיון הסביר כי הבחירה בחביתות קפואות מגיעה מענייני בירוקרטיה ומטעמי נוחות. לדבריו, ברשת הקפיטריות במכללה לא רשאים לטגן כמויות אוכל גדולות בשל גודלו הקטן של המבנה. “אסור לטגן, לא רק אצלי, אנחנו מטגנים פה ושם, אבל אי אפשר לטגן בצורה מאסיבית. צריך מנדפים, אסור שיהיה הרבה עשן במקום קטן וסגור, לפי רישוי העסק. גם לא נעמוד בעומס”, הוא הוסיף.

מבדיקת ספירלה עולה כי החביתות הקפואות מצויות בבתי קפה, בתחנות דלק ובמכללות נוספות ברחבי הארץ. למרות שמדובר בשיטה נפוצה ומקובלת בתחום המזון, רוב הצרכנים אינם מודעים לעובדה שהחביתות לא נעשות במקום. הסטודנט שחולל את סערת החביתות הקפואות הסביר לספירלה כי מטרתו המרכזית הייתה גילוי נאות כלפי הסטודנטים “מתוך דאגה לאיכות המזון שנמכר במכללה”.

החביתות הקפואות במקרר. צילום: נוי גיא

הסטודנט, שהעדיף להישאר בעילום שם, העיד על עצמו כי הוא בררן באוכל ושומר על תזונה בריאה. “אתמול, במהלך הפסקת הצהריים ניגשתי לשוקולטה, כמו כל יום, כדי לקנות אוכל כי לא הספקתי להכין בעצמי לפני הלימודים. ביקשתי שיכינו עבורי סנדוויץ’. שילמתי בקופה וניגשתי לדלת המטבח, שם נדהמתי לגלות איך נראית אותה חביתה שנאלצתי לאכול יום לפני ואת השאר כולם כבר יודעים”.

הסטודנט ביקש להדגיש כי לא ניסה לפגוע בעבודתם של העובדים בקפיטריה ולא להכפיש את שמו של איש. “אני מתנצל בפני אלה שחוו אי נעימות כלשהי בעקבות התמונה שפורסמה ומבקש הפקת לקחים מצד הזכיינים”. הוא הוסיף כי “הסטודנטים מצפים למינימום של גילוי נאות על אודות המוצרים שהם רוכשים במכללה מדי יום”.

 

סגור לתגובות.