"באנו להדליק פה את האור". צילום: נעה פישר

מעליהם דממה: מאות שרו יחד במופע “קולולם” בעוטף עזה  

מאת נעה פישר ואמיתי דואק

מאות בני אדם מכל רחבי הארץ התכנסו ביום שלישי האחרון בקיבוץ מגן כדי להשתתף באירוע “קולולם” (Koo lu lam), ולבצע יחד את השיר “מעליי דממה” שכתבה חני ארבל והלחינה אהובה עוזרי. “קולולם” הוא מיזם מוזיקלי חברתי, שלפי מארגניו נוצר כדי “להפגיש אנשים מכל קצוות הקשת החברתית הישראלית, על שלל גווניה דרך מוזיקה”. המיזם התארח ברחבה המרכזית של המועצה האזורית אשכול שבקיבוץ מתוך מטרה לחזק את התושבים אחרי ההתערערות הביטחונית באזור בחודשים האחרונים.

יונתן, מנחה האירוע, אמר בפתח הערב: “אנחנו רוצים להגיד בשם כל מי שהגיעו לפה, מכל קצוות הארץ שאנחנו אתכם גם בשקט וגם בסערה. באנו להדליק פה את האור. הרעיון הוא לשים את הכול בצד ולשיר ביחד למשך כמה שעות. אנחנו לא צריכים להסכים על כלום, אנחנו רק צריכים נכונות להקשיב”. במהלך האירוע הוקרנה ברכה מצולמת של נשיא המדינה ראובן ריבלין. “התקווה לשקט ולביטחון, לימי שלום ושמחה, ימים שעוד יבואו. תודה לכם אנשי עוטף עזה, עוטף ישראל הגיבורים שלנו”, אמר ריבלין.

רגע של מציאות נרשם, במהלך האירוע כשקצין הביטחון במועצה האזורית אשכול הודיע למשתתפים כי “אין מרחב מוגן” שיאכלס את כולם. עם זאת, הוא ניסה להרגיע והסביר: “יש לנו את כיפת ברזל, הם יודעים שאנחנו פה ולא צריך להיות היסטריים”.

“צריכים חום ואהבה”, אביב זנזורי, תושבת המועצה האזורית אשכול. צילום: נעה פישר

אביב זנזורי תושבת מושב פריגן שבאשכול, הודתה לצוות “קולולם” ואמרה כי “הם באים לפה כדי לכבד אותנו ולתת לנו חום ואהבה, וזה מה שאנחנו בסופו של דבר צריכים”. אביתר קורצמן ואור ויינשטיין הגיעו לאירוע מקיבוץ עלומים שבמועצה האזורית שדות נגב הסמוכה. “אנחנו אוהבים לשיר וניצלנו את הקרבה הגיאוגרפית שלנו למקום”, הסבירו. יוסי, אסף ואודליה, תושבי תל אביב, באו במיוחד לאזור “כדי לתמוך בתושבי הדרום”.

יונתן, מנחה ומנצח האירוע במרכז הבמה. צילום: נעה פישר

מיזם קולולם החל את דרכו לפני כשנה, ומאז עשרות בני אדם מהארץ ומהעולם לקחו בו חלק. משמעות השם היא קולולו (צהלולים) לכולם. בכל אירוע המשתתפים מחולקים לכמה קולות, לומדים את חלקם במשך כ-45 דקות ולאחר מכן מבצעים את השיר יחד. באירוע שנערך ביום שלישי, הוחלט בפעם הראשונה לעשות שימוש בפנסים כחלק מהמופע. הביצועים במיזם הופכים לקליפ, המתפרסם בכלי התקשורת וברשתות החברתיות ולרוב זוכה למיליוני צפיות.

 

 

סגור לתגובות.