ערב we quiz בתל אביב. צילום: עידו אשכנזי

בלי שאלות היכרות: מיזם טריוויה חדש מפגיש בין פנויים ופנויות

שיר שטיאסני וזהבה מקונן

לקראת יום האהבה, ה”וולנטיינס דיי”, שיחול בעוד שבועיים מסכי הטלוויזיה והקולנוע יוצפו בסרטים רומנטיים, שמתארים לרוב את הדייט הראשון של הדמויות, נינוח וטבעי עד לכדי כימיה מושלמת. במציאות, ההיכרות הראשונית בדרך כלל אינה כזאת. לרוב, הפגישה הראשונה תכלול מבוכה הדדית, התנהגות מאולצת ורצון שהאדמה תפער את פיה ותבלע אותנו. מיזם היכרויות טריוויה חדש בשם “We Quiz” מבקש לסייע לפתור את הסיטואציה הזו בדרך מקורית.

We Quiz מבוסס על משחק טריוויה חברתי נושא פרסים, שבו המשתתפים (בין 80 ל-100) מתחלקים לקבוצות המתחרות זו בזו. בסופו של הערב מוזמנים המשתתפים לרשום בפתקים מיועדים את פרטיהם האישיים ולתת אותם לאנשים שמצאו חן בעיניהם. בתאל דבח, בוגרת המחלקה לתקשורת במכללת ספיר, היזמת שעומדת מאחורי הרעיון, הגתה אותו בניסיון לעזור לפנויים ולפנויות לחפש פרטנר באופן מהנה ואולי יעיל יותר מאפליקציות ההיכרויות הקיימות. “הקמתי לבד את המיזם מתוך האהבה לטריוויה. מה שמיוחד בערבי ה-We Quiz שהשקתי הוא העובדה שהם מיועדים לכל קבוצה בין שמדובר ברווקים, גרושים ואחרים”, סיפרה.

“קל יותר ליצור היכרות עם אנשים אחרים כשיש ‘הסחת דעת'”. צילום: עידו אשכנזי

“המפגש היה בפאב, כך שאין ספק שהאלכוהול עזר להפיג את המבוכה”, סיפרה עדי, שהשתתפה במפגש כזה בפאב “הדיזי” בתל אביב. “התחלקנו לקבוצות באופן יצירתי למדי. לכל קבוצה ניתן שם של זוג מפורסם, בדיוני או אמיתי (קים וקניה, דץ ודצה, מוניקה וצ’נדלר, לואיס וקלרק ועוד). היו כמה סבבים של שאלות טריוויה ובסוף כל סבב הקריאו את התשובות”, היא הוסיפה.

“שכחנו איך לדבר עם אנשים”

מטרת המיזם של דבח היא ליצור פלטפורמה אחרת לעולם הדייטינג, כזו שתהיה נוחה, נעימה וקלילה יותר מתרבות הדייטים הרצינית. בעיני עדי, ערב ההיכרויות הזה מבעיר מחדש את הרצון לשיח בין אנשים גם בנסיבות שלא קשורות למציאת זוגיות. “כשאני הולכת לשיעור פילאטיס, כל המתאמנים יושבים על המכשיר שלהם ומחכים למאמנת. יש דממה. אנחנו בלי הטלפון הסלולרי כי אסור להשתמש בו במהלך האימון. כולם פשוט יושבים ובוהים אחד בשני כך שאין שיח. אפשר לומר ששכחנו איך לדבר עם אנשים”.

“אין ספק שכשאתה יודע שכולם באותה סירה – זה סימן מעודד. הרי בפועל פשוט לדבר עם אנשים. צר לי על האובדן של התקשורת הבין-אישית”

לפי דבח, גם אלו המנסים להימנע מחשיפה יכולים למצוא עניין במיזם. “אני מאמינה שדווקא הערב הזה מתאים לאנשים מופנמים”, הסבירה. “יותר קל ליצור היכרות עם אחרים כשיש הסחת דעת. אנשים מגיעים לערב טריוויה בעצם, אז הלחץ הרבה פחות מורגש, חוץ מהלחץ לנצח”. גם עדי, שחששה תחילה מתחושת המבוכה, תיארה כיצד המפגש הקבוצתי הקליל עזר לה להתגבר על כך. “אין ספק שכשאתה יודע שכולם באותה סירה – זה סימן מעודד. הרגשתי סוג של ‘היי’ אחרי הערב. יש בזה משהו מאוד משחרר. הרי בפועל פשוט לדבר עם אנשים. צר לי על האובדן של התקשורת הבין-אישית”.

בתאל דבח, יזמת ערבי We Quiz. צילום: עידו אשכנזי

התגובות החיוביות שמקבלת דבח מערבי We Quiz שהיא מארגנת גורמות לה לרצות לפתח אותו לקהלים נוספים. “אני שמחה לכבוש עוד ועוד יעדים וחלקים באוכלוסייה. חשוב לי לשמור על אינטימיות ואיכות כי בסוף האווירה והתחושה הקהילתית מאוד חשובה לי”. עדי לא מהססת להשתתף שוב בערב כזה. “עבורי מדובר בחוויה כיפית ומשחררת, כלומר עוד רעיון מגניב ליציאה בערב”.

סגור לתגובות.