הצגת "קולות" של תיאטרון זיקית בשילוב של תזמורת תרשיחא. צילום: הדיל חמאמדה

תיאטרון ודבקה: סטודנטים ארגנו מופע לתלמידים בדואים

מאת בלסאם אבוריאש והדיל חמאמדה

המחלקה לתרבות, יצירה והפקה בספיר והמרכז הקהילתי בשגב שלום, ערכו ביום רביעי שעבר מופע בשם “מנגנים תרבות” עבור תלמידי כיתות ד’ וה’ מבית ספר היסודי “אלמוסטקבל” שבשגב שלום. האירוע הופק במסגרת קורס יזמות וחדשנות בתרבות שמלמדת ד”ר טלי שמיר. עבדאללה אבו-פריח, ליבנת לוי ומורי הרצל, שלושה סטודנטים מהמחלקה, הפיקו את האירוע כך שיתאים במיוחד לתלמידים.

“קיבלנו את המתנ”ס בשגב שלום ונתנו לנו יד חופשית לחלוטין”, סיפרו הסטודנטים. 70% מתלמידים בית הספר “אלמוסטקבל” אינם גרים בשגב שלום, אלא ביישובי הפזורה הבדואית. “אין להם חוגים בפזורה, זו אוכלוסייה שלא מקבלת ונחשפת מספיק לתרבות, ולכן רצינו להתמקד בהם”, הסבירו המארגנים.

תלמידי בית הספר “אלמוסטקבל” משגב שלום. צילום: הדיל חמאמדה

בחלקו הראשון של האירוע התקיימה הצגה בשם “קולות” של תיאטרון “זיקית” בשילוב תזמורת תרשיחא. המשתתפים בהצגה הציגו לתלמידים מגוון כלי נגינה מסורתיים, ושיתפו אותם לכל אורכה עד שההצגה הסתיימה בשירה משותפת עמם. בחלקו השני של האירוע הופיעה להקת “קאן זמאן” שלימדה את התלמידים צעדים ראשונים של ריקוד הדבקה.

“בחרנו לחשוף את התלמידים לריקודי הדבקה בגלל שהם חלק עיקרי מהעדה ובשל הסיבה שאין מסגרת שמלמדת דבקה בשגב שלום”, הסביר אבו-פריח. “החשיבה הייתה על המשכיות. המטרה שלנו היא באמת שהבית ספר יפתח חוג של דבקה”. לוי והרצל סיפרו כי במסגרת הקורס המעשי גם הן נחשפו לתרבות אחרת. “זה מאוד מאתגר ומעניין לחקור ולהכיר תרבות שהיא שונה משלנו. אנחנו מודות שלא הכרנו את הדבקה לפני כן”.

להקת “קאן זמאן”. צילום: הדיל חמאמדה

זו השנה השנייה שמתקיים שיתוף פעולה בין המחלקה ליצירה, תרבות והפקה לבין המתנ”ס בשגב שלום. “אנחנו מעניקים לסטודנטים ולאומנים את האפשרות להתנסות יחד עם ליווי של איש מקצוע בהפקה של האירוע”, אמרה מנהלת המתנ”ס, כנרת ברגל. “המטרה היא לעודד את הצוות המקומי שלנו, לאפשר לו להתנסות ולפתח את הביטחון העצמי בקרב המפיקים הצעירים, תוך ניסיון שלנו לקדם את התרבות ביישוב וגם לקדם את התעסוקה”.

ליבנת לוי, עבדאללה אבו-פריח ומורי הרצל, הסטודנטים שהפיקו את האירוע. צילום: הדיל חמאמדה

מנסור אלאעסם, יועץ חינוכי ב”אלמוסטקבל”, הסביר כי מדובר בבית ספר ניסויי שהוקם בשנת 2000 העוסק בתחומים שונים של ייעוץ. “השנה, חל שיתוף פעולה בין בית הספר לבין התיאטרון התרבותי במכללת ספיר. בית הספר עובד בשיתוף פעולה אינטנסיבי יחד עם המרכז הקהילתי. יש פעילויות רבות שבהן התלמידים משתתפים במהלך ולאחר לימודיהם, כמו אמנות, מוזיקה, בישול וספורט”.

סגור לתגובות.