ללל

“כשהחלפנו סיכומים”: שלושה סיפורי אהבה מספסל הלימודים

בעידן שבו מערכות יחסים מתפתחות מאפליקציות, קשה להאמין שסיפורי אהבה עדיין מתחילים מהיכרות במציאות הלא-וירטואלית. נטלי פינקל, בת 24 מבאר שבע, ויריב מלכה, בן 25 מקריית גת, הכירו באחד השיעורים בשנה הראשונה ללימודי התקשורת שלהם. לאט, לאט השיחות ביניהם גלשו גם אל מחוץ שעות הלימודים והם הפכו לזוג. כיום, שניהם נמצאים בסמסטר האחרון שלהם לתואר. פינקל סיפרה שהכול התחיל ממערכת יחסים ידידותית שבמסגרתה העבירו סיכומים אחד לשנייה. “יריב טוען שאני התחלתי איתו, אבל אני חושבת שסתם הייתי נחמדה אליו. הוא זה שעשה את הצעד הראשון”.

לדבריהם, הזוגיות שלהם כסטודנטים שלומדים יחד למעשה מקלה עליהם. מערכת השעות מאפשרת להם להיפגש יותר, וכך הם מצליחים לשלב את מערכת היחסים יחד עם עבודה במשרה מלאה. “בימים שאנחנו לומדים, אנחנו גם נוסעים ביחד ללימודים ומבלים ביחד בהפסקות”, שיתפה פינקל. גם בפן הלימודי, הם מעדיפים לעשות עבודות וללמוד למבחנים ביחד. לטענתם, הם לומדים טוב יותר אחד עם השני ומהשני.

“מבלים ביחד בהפסקות”. פינקל ומלכה בהונג קונג. צילום עצמי

זוג אחר שצמח בין כותלי המכללה הוא הילה לוריא, בת 24 מגוש עציון, וניר בוטבול, בן 29 מבאר שבע. השניים הכירו בזמן שיעור ביום הראשון של הלימודים וחוגגים החודש שנתיים ביחד. בדומה לפינקל ולמלכה, שניהם לומדים במחלקה לתקשורת בשנה השלישית. “אי אפשר להתעלם מניר, הוא מאוד דומיננטי. אבל לא עשיתי שום דבר כי הייתי בטוחה שהוא תפוס”, סיפרה לוריא. עם הזמן, הם התקבצו לחבורה גדולה של חברים, והקשר ביניהם התהדק והפך לרומנטי. “בהתחלה, הייתי שולחת לו כל מיני הודעות, כמו מה היה היום בשיעור, אם יש מטלות חדשות, שבת שלום וכאלה, אבל הוא לא כל כך שם עליי אז הפסקתי לשלוח לו הודעות”, העידה.

“התבאסתי עליו כל הדרך כי היה קפוא והלכתי על עקבים”, היא שחזרה. לבסוף, כשהגיעו למוזיאון בוטבול כרע ברך ושאל את השאלה

באחת ההפסקות בלימודים בוטבול עשה את הצעד ושאל את לוריא מול כל החברים אם היא מעוניינת לצאת איתו לסרט. “כולי החלפתי צבעים, לא ידעתי מה לעשות”, סיפרה על המבוכה הגדולה שאחזה בה. היציאה לסרט אומנם לא יצאה לפועל, אך הדרך לסיפור אהבה כבר נסללה. המתח בין השניים נמשך עד שבסוף סמסטר ב’ הם יצאו עם חבריהם לערב קריוקי ושם זה קרה. באותו ערב, הם התבודדו והודו אחד בפני השנייה ששניהם מעוניינים בקשר זוגי, אבל החליטו לשמור על כך בסוד. “רצינו לבדוק קודם שזה יציב ושזה נכון”, הם שחזרו.

הדייט הראשון שלהם היה במסעדת “קמפאי” בבאר שבע, ובערב זה העידה לוריא, שנשבתה בקסמיו של בוטבול. “הדייט ממש זרם, לא היה רגע של שקט. כולם הסתכלו עלינו כי לא הפסקנו לצחוק בקול”, סיפרה. שם גם הייתה הנשיקה הראשונה בין השניים. לוריא ובוטבול שמרו בסוד על הזוגיות שלהם לאורך זמן, עד מסיבת פורים באותה שנה, שבה החליטו לשתף את חבריהם.

בדצמבר האחרון, טסו בני הזוג לפראג, ומשם חזרו מאורסים. בוטבול הפתיע את לוריא שלדבריה, לא ציפתה כלל להצעת נישואין. בוטבול לקח את לוריא באחד הערבים למוזיאון הלאומי של פראג. “התבאסתי עליו כל הדרך כי היה קפוא והלכתי על עקבים”, היא שחזרה. לבסוף, כשהגיעו למוזיאון בוטבול כרע ברך ושאל את השאלה. “הייתי בהלם, היה ברור לי שכן”, סיפרה בעיניים בורקות.

“היה לי ברור שכן”. לוריא ובוטבול לאחר הצעת הנישואין בפראג

חלי, בת 36 ממושב גבעת, ומולי, בן 35 מנס ציונה, הכירו במכללה הרבה לפני קיומן של האפליקציות טינדר ובאמבל. זה קרה במסיבת בריכה של אגודת הסטודנטים שנת 2007. שניהם היו סטודנטים לתואר ראשון. חלי למדה במחלקה למשאבי אנוש, ניהול וכלכלה והייתה בשנה השלישית לתואר שלה, ומולי למד במחלקה לתקשורת בשנה הראשונה לתואר שלו.

אחרי שנתיים וחצי של זוגיות, הגיע השלב הבא ביחסים. “בזמנו, היה לי חבר שהיה בעל חנות פרחים. הוא עזר לי למלא שביל שלם בפרחים יפיפיים במערות באזור בית גוברין”, סיפר מולי. בטבע, כשהשיר “דמיון חופשי” של יצחק קלפטר התנגן ברקע, מולי הציע לחלי להתחתן איתו. כיום, הם מתגוררים בנס ציונה ולפני חמש וחצי שנים, הפכו להורים לתאומים רן ואיתם.

“השלב הכי טוב לרקום היכרויות הוא בתואר הראשון”. חלי ומולי בתקופה שלמדו בספיר

מולי וחלי סיפרו כי למרות שלמדו תארים שונים, עדיין עזרו אחד לשנייה להתכונן למבחנים. העובדה ששניהם היו סטודנטים עזרה להם מאוד, כי כך היה להם קל יותר להבין אחד את השנייה. אבל בניגוד למולי וחלי ופינקל ומלכה, לוריא ובוטבול העידו שהזוגיות הסטודנטיאלית שלהם לעיתים מקשה עליהם. לדבריהם, כשהם מתווכחים או רבים, כמו כל זוג, חברים סטודנטים אחרים מרשים לעצמם להתערב ולשאול אם הכול בסדר ביניהם.

מולי, רן, איתם וחלי מטיילים.

“כשאתה רב עם בן זוג, לא בא לך להיות איתו כל היום, בעיקר כשיש לכם אותם חברים”, שיתפה לוריא. הם עדיין מכינים עבודות ומתכוננים למבחנים יחד אבל לפעמים זה מאתגר. “דבר ראשון, יש לנו שיטת לימוד מאוד שונה. אני צריכה לקרוא בקול והוא לא. דבר שני, לזוג הרבה יותר קל להתפזר כי יש הרבה על מה לדבר וכך פחות מתרכזים”.

“השלב הכי טוב לרקום היכרויות הוא בתואר הראשון”, מסכם מולי. לדבריו, בדרך כלל מדובר באנשים שנמצאים בשלב בחייהם שבו הם רוצים לפתח מערכת יחסים רצינית. בעידן הטכנולוגי שבו אהבה מוצעת לנו במרחק החלקה ימינה על מסך הסלולר, סיפורי אהבה פשוטים ונוסטלגיים נראים כמו משהו שחלף מן העולם.

סגור לתגובות.