פז ברנשטיין עם הדובי בדמות נתניהו (צילום: יעל סלומונוביץ')

“חיבקנו אותך מספיק”: הסטודנטיות מספיר שמאחורי בובת נתניהו

תושבי מרכז תל אביב גילו הבוקר (שני) בכיכר הבימה בובת דובי ענק בדמותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם כתר לראשו. בתוך הבובה הוצב רמקול ששידר מבחר קטעי קול של נתניהו עצמו. הבובה היא פרי יצירתן של שתי סטודנטיות לאנימציה במכללת ספיר. “המיצב הזה בא להגיד לנתניהו: ‘יאללה חיבקנו אותך מספיק זמן'”, סיפרו בשיחה עם “ספירלה”.

יעל סולומונוביץ’, בת 28, ופז ברנשטיין, בת 27, סיפרו כי בשנה שעברה רצו להציג את המיצב באירועי ”פסטיבל קולנוע דרום”, אך לדבריהן, רמזים שקיבלו מכיוון עיריית שדרות ששותפה לפסטיבל גרמו להן לוותר. עכשיו הן ראו לנכון להציג את המיצב במרכז תל אביב כדי שיגרום להד ציבורי לפני הבחירות. לשתיים סייע בהצבת הבובה בכיכר וקבלת האישורים לכך, ישי הדס, בעל חברת הפקה וממארגני המחאות נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

ישי הדס, ממובילי המחאה נגד היועמ”ש. צילום: יעל סולומונוביץ

“קיבלנו בעיקר תגובות חיוביות”, סיפרה סולומונוביץ’. “אנשים עוצרים ומצטלמים עם בובה. חלק אומרים ‘כל הכבוד’, אבל היו גם תגובות נגד, ש’זה לא בסדר’ ו’למה נגד ביבי?’. לשאלה זו ענתה סולומנוביץ’: “אני פשוט מרגישה ויודעת שיש הרבה בעיות במדינה שלנו, שום דבר חדש – יוקר המחייה, חופש הביטוי, תקציבים לתרבות ואומנות, דברים פשוט לא קיימים פה. יחד עם זה שהוא פשוט משמר אותנו במצב ביטחוני הכי גבולי בעולם. עכשיו אנחנו לא יודעים אם מישהו אחר יצליח לשנות את זה, אבל אנחנו יודעים שהוא (בנימין נתניהו – א”א) לא מצליח לשנות את זה, והוא כבר 13 שנה בתפקיד”.

ברנשטיין וסולומונוביץ’ הסבירו שבחרו להציג את נתניהו דווקא כדובי כי “כמו דובי שמביאים לילדים, הוא מעביר את הפחדים, אבל לא באמת עוזר בשום דבר. וצריך להתבגר ולשחרר אותו”.

התגובות ברשת למיצג היו חלוקות. עשרות שיתפו בפייסבוק ובטוויטר תמונה של המיצג בדגש על כך שמדובר ב”סטודנטיות משדרות” שפנו נגד נתניהו. איש התקשורת אראל סג”ל פרסם בטוויטר תמונה של כלב עושה את צרכיו על הבובה וכתב “אנא המשיכו להטיף לנו על שנאה”.

מדוברות מכללת ספיר נמסר כי אין להם חלק באותם רמזים שהיוצרות טענו שקיבלו בשנה שעברה וכי “הם לא יודעים למה לא נתנו להם להציג בפסטיבל קולנוע דרום, אולי זה השיקולים שלהם אבל לא של המכללה”. באשר למיצג הנוכחי בכיכר הבימה, המכללה מבהירה כי “הסטודנטיות עשו זאת באופן עצמאי. למכללה אין צד בעניין הזה וגם אין שום קשר למכללה”.

מעיריית שדרות טרם נמסרה תגובה.

סגור לתגובות.