"אינני יכולה עוד". ד"ר הגר להב. צילום: נעה פישר.

“איני יכולה עוד”: הנציבה למניעת הטרדות מיניות מתפטרת אחרי שנה וחצי בלבד

ד”ר הגר להב, מרצה בכירה במחלקה לתקשורת, התפטרה בסוף השבוע במפתיע מתפקידה כנציבה למניעת הטרדות מיניות במכללת ספיר. בתום כהונה בת שנה וחצי בלבד, הודיעה להב באגביות על התפטרותה בפוסט בקבוצת פייסבוק פמיניסטית אותו היא שיתפה גם בפרופיל האישי שלה. לפוסט הוסיפה להב תמונה של מדבקה שהוציאה הנציבות ועל כך כתבה: “נ.ב התמונה המצורפת כבר לא אקטואלית. התפטרתי מתפקידי כנציבה למניעת הטרדות מיניות במכללת ספיר, אבל זה כבר עניין אחר”.

במענה לגולשות ששאלו לסיבת הההתפטרות השיבה להב: “בחיים לא האמנתי שאצטט את בגין, אבל הנה זה בא: ‘חשתי כי איני יכולה עוד'”. בשיחה עמה, סירבה להב לפרט בפני “ספירלה” את הסיבות להתפטרות אך אמרה: “זו החלטה שלא קיבלתי בקלות דעת ולא בלהט הרגע. חשבתי עליה הרבה וקיבלתי אותה”.

למרות הצעד המפתיע, להב מסכמת בחיוב את התקופה בה איישה את התפקיד. “אני מאד גאה בשנה וחצי האלו”, אומרת להב, “עשינו חידושים עצומים בנציבות, כולל הפעלה של סטודנטיות מתמחות בנציבות. פעלנו לטובת הגברת מודעות, תמיכה בנפגעות וקישור בין נפגעות ובין הנציבות – דבר שלא היה בעבר”. להב מנתה כמה הישגים שעשתה בתפקיד: החל מיצירת קשר עם היחידה לקידום האוכלוסייה הערבית ופעילויות בנושא לסטודנטים ערבים ועד העברת סדנה להנהלת המכללה בנושא הטרדות מיניות.

היא גם מציינת את כמות הפניות שגדלה בצורה משמעותית. “שנה לפני שנכנסתי, כלל הדו”ח לוועדה שעוסקת במעמד האשה בכנסת שני אירועים. הדו”ח שלנו כלל 11 אירועים והשנה אף יותר. לא כולם תלונות”. לבסוף אמרה להב כי “יש עוד הרבה דברים לעשות ואני מאחלת הצלחה רבה למי שתחליף אותי ואמרתי גם להנהלת המכללה וגם לנשים שקשורות לעניין שאשמח להעמיד את עצמי ולעזור בכל מה שצריך לנציבה הבאה”. על השאלה האם יש סיכוי שהיא תשוב בעתיד לנציבות ענתה: “לא לי נתנה הנבואה”.

לפני שנכנסה לתפקיד, סיפרה להב בראיון ל”ספירלה” כי היא “המטומטמת היחידה” שהגישה מועמדות. היא ציינה שינויים שברצונה לעשות כנציבה, על ההטרדה המינית שחוותה בעבר ועל כך שגילתה בעקבות התפקיד שהיא “אינה יודעת דבר על הטרדות מיניות ושרובנו לא יודעים. גיליתי שכנראה הטרדתי מינית בלי הפסקה, מחוסר תשומת לב ונהייתי הרבה יותר זהירה. אני חושבת שכולנו צריכים להיות יותר זהירים ורגישים”.

המחליפה הזמנית ומי שתהיה אחראית על הטיפול בתלונות היא הדר אלבז, מי שהיתה שותפתה של להב בנציבות. היא תשמש בתפקיד עד לכניסתה של ההנהלה החדשה באוגוסט.

מדוברות המכללה טרם נמסרה תגובה.

סגור לתגובות.