פרויקט הייעור בסמוך לקיבוץ ארז. צילום: דור שאלתיאל

עצים נגד טילים: המכשול מתרחב לכביש 34 סמוך לקיבוץ ארז

מאת ארנולד נטאיי

במשרד הביטחון החלו בשבועות האחרונים בעבודות הרחבת המכשול המגן מפני ירי טילי נ”ט לאורך כביש 34 (יד מרדכי-נתיבות) בסמוך לקיבוץ ארז. המטרה הסופית במערכת הביטחון היא שבתוך שנתיים כל הצירים במועצה האזורית שער הנגב יהיו ממוגנים באמצעות עצים. המכשול, המתפרס כעת על פני כמה מאות מטרים, נועד להגן על תנועת הרכבים והרכבת מפני איום טילי נ”ט מרצועת עזה.

הקמת המכשול באה בעקבות ירי טיל נ”ט במבצע “גן סגור” במאי האחרון לעבר הכניסה לקיבוץ ארז, שגבה את חייו של משה פדר, שהיה בדרכו לעבודה בקיבוץ. במערכת הביטחון החליטו אז לצאת לפרויקט שיימשך שנתיים שבמסגרתו ימוגנו כל הצירים החשופים מרצועת עזה, בהם הציר מצומת שער הנגב לכיוון קיבוץ מפלסים והציר מצומת סעד לכיוון קיבוץ נחל עוז.

בתחילה, רצו בצבא להקים מכשול מבטון, אך עקב התנגדות המועצה האזורית שער הנגב להקמת חומות בשטחה, הוחלט להקים מיגון “נופי”, כלומר תלולית עם עצים, שתוכל בעתיד להפוך לאתר בילוי ופנאי שיכלול גם שולחנות פיקניק ומסלול אופניים.

זו לא הפעם הראשונה שבה נשתלים עצים כדי להגן על תנועת הרכבות והרכבים מירי. בשנת 2014 נשתלו עצים לאורך מסילת קו רכבת שדרות-אשקלון כדי להגן על הנוסעים מפני ירי טילים מרצועת עזה. גם סביב קיבוץ נחל עוז, הסמוך לרצועת עזה, נשתלו עצי אקליפטוס גבוהים לצד הכביש.

סגור לתגובות.