קרדיט: האתר הרשמי של ברקה ישראל

סוף שבוע (לא) רגוע: 7 כללים למניעת הנגאובר וטיפול בו

לילות רוויי אלכוהול עלולים להפוך את היום שאחרי לקשה במיוחד. לכן, במקום לקחת את הסיכון, "ספירלה" גיבשה כללים יעילים להתמודדות עם חמרמורת. גם אם הצהרתם "זאת הפעם האחרונה שאני שותה", הכתבה הזאת בשבילכם

מאת אביטל אורמן

סוף השבוע הגיע ואיתו מסיבות, בילויים ואיך לא, אלכוהול. אבל "לכל שבת יש מוצאי שבת" ואת ראשון בבוקר, שבו אנו צריכים להתמודד עם הנגאובר (חמרמורת) בלימודים ובעבודה. הנה כמה פתרונות קלים ויעילים להתמודדות עם נזקי האלכוהול, שמבוססים על מידע שנלקח מאתר "כללית" ומאתר "מכון דוידסון", הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.

כלל ראשון: לא לשתות על קיבה ריקה

שתיית אלכוהול על קיבה ריקה גורמת לו להגיע הרבה יותר מהר למחזור הדם, ולכן הוא משפיע יותר על התחושות בגוף. לכן, אם טרם התחלתם לשתות, ודאו כי אכלתם ארוחה טובה. כמו כן, מומלץ לאכול משהו גם לאחר שתיית האלכוהול, כך שגם אם תקיאו, לא כדאי שזה יהיה אלכוהול ממוחזר. בבוקר שלמחרת, כדאי להתחיל את היום עם ארוחת בוקר קלילה שתציף את הגוף באנרגיה מחודשת ותכלול טוסט, ביצים ומיץ תפוזים.

כלל שני: לא לערבב משקאות

טעות נפוצה מאוד של שתיינים חובבים היא ערבוב של כמה סוגי אלכוהול. אם שתיתם משקה עם אחוז אלכוהול גבוה, לא מומלץ לעבור למשקה אלכוהולי עם אחוז נמוך. אם התחלתם בסוג מסוים של אלכוהול, הישארו איתו. שימו לב גם לקוקטיילים שאתם מזמינים משום שבהם קיימים שילובים רבים של סוגי אלכוהול. יתר על כן, אם אתם חדשים בתחום, שימו לב עוד יותר למשקאות שאתם מערבבים. לא כל צ'ייסר על חשבון הבית יטיב עמכם ועם קיבתכם.

כלל שלישי: לשתות בהתאם ליכולת

ההשפעה של האלכוהול על הגוף אינה משתנה מאדם לאדם רק בגלל כמות השתייה שצורכים, אלא גם בגלל משקל הגוף, הגנטיקה והניסיון. כוס של חצי ליטר בירה עלולה להשפיע בצורה שונה על שני אנשים בעלי משקל גוף זהה. גוף שאינו רגיל בשתיית אלכוהול יגיב שונה מאשר גוף שכבר התרגל לשתייה. לכן, יש להקשיב לגוף ולהפעיל שיקול דעת, אם הגזמתם או לא.

צעירים משתכרים בבר מקומי. צילום: ארנולד נטאיי

כלל רביעי: אלכוהול ודיאטה לא הולכים ביחד

קיימת נטייה לערבב משקאות אלכוהול יחד עם משקאות דיאטטיים. הבעיה היא שמשקאות דיאט מובילים את האלכוהול מהר יותר בדם, וכתוצאה מכך, משתכרים מהר יותר.

כלל חמישי: להקפיד על שתיית מים

אחת הסיבות שאנו עלולים להרגיש רע לאחר שתיית אלכוהול הוא התייבשות של הגוף. לכן, בין כוס לכוס אלכוהול שלבו גם כוס מים. שימו לב ששתיית מים מרובה בבת אחת עלולה "להעיר" את האלכוהול שנשאר בדם. לכן, שימו לב לכמות המים ולקצב השתייה.

כלל שישי: לקיים פעילות ספורטיבית

ספורט משחרר הורמונים בשם אנדורפינים שתורמים להעלאת מצב הרוח אחרי לילה של שכרות. בעניין יש מי שממליץ גם לקיים גם יחסי מין שמשחררים את ההורמונים האלו. שימו לב שפעילויות אלה גם עלולות להוסיף להתייבשות, קח שכדאי לשמור על בקבוק מים לידכם.

כלל שביעי: כדורים הם לא הפתרון לכל דבר

לא כל תרופה שאנו נוטלים מדי פעם להפגת כאבים יכולה לסייע במקרים של הנגאובר. אקמול למשל, עוזר להפגת כאבי ראש שאינם נגרמים מאלכוהול. אבל חשוב שתדעו שהפרצטמול שבתרופה עלול דווקא להשפיע על הכבד וכך להאט את קצב פירוק האלכוהול. לכן לפני שאתם נוטלים כדור, מומלץ לנסות את השיטות הנוספות.

אודות מערכת ספירלה

מערכת ספירלה
אתר חדשות ומגזין שמופעל על ידי הסטודנטים במסלול עיתונות במכללת ספיר. יש לכם סיפור בשבילנו? כתבו לנו במייל, פייסבוק או טוויטר. חשאיות מקצועיות מובטחות.

המלצת קריאה

טל שלום. מפוצלים בין מסכים

עושים סגר בהרגלי הצפייה: 5 סוגי סטודנטים בזמן הקורונה

נגיף הקורונה העניק למסך נתח גדול עוד יותר בחיינו, בין אם זו צפייה אובססיבית בחדשות או בינג' בנטפליקס. "ספירלה" שוחח עם סטודנטים במכללת ספיר וגילה כי מול כל מסך שרועים צופים שונים. איזה סוג אתם?