יום עצמאות 2019 בבאר שבע. צילום: ארנולד נטאיי

מי אמר שעצמאות וסגר לא הולכים ביחד: מדריך לחגיגות

מאת ארנולד נטאיי

יום העצמאות ה-72 לישראל ייערך החל מהערב (שלישי) במתכונת שונה מהרגיל. לא יהיו בימות בידור, לא מסיבות ענק, לא דוכני תפוח מקורמל או ספריי שלג ובחלק מהערים גם לא יהיו זיקוקים. בעקבות נגיף הקורונה הוחלט להטיל סגר כדי למנוע את התקהלויות שיסייעו בהתפשטות המגפה. אבל במקום להתמקד במה שאין, מערכת “ספירלה” ריכזה את האירועים שכן יתקיימו בערוצי הטלוויזיה, באתרי החדשות ובערים.

חוגגים מול הטלוויזיה

מופע “מאירים את ישראל” של רשת ישודר הערב בשידור חי מהעיר חיפה, שבמרכזו הופעה משותפת של הזמרים אייל גולן ועומר אדם. לפי עיריית חיפה, מדובר באירוע בסדר גודל ענק מבחינת השקעה, שמטרתו למשוך מבקרים לעיר ביום שאחרי המשבר. נשיא המדינה ראובן ריבלין יברך ואמנים נוספים ישתתפו במופע כמו שלישיית מה קשור, נסרין קדרי ומרינה מקסימיליאן בלומין. 22:15, רשת 13.

תחרות המוזיקה הישראלית “לא נפסיק לשיר” של קשת חוזרת לספיישל יום העצמאות בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. בתוכנית שאותה ינחו אסי עזר ורותם סלע ישתתפו גם גל גדות, עברי לידר, איתי לוי, שירי מימון, משה פרץ, חנה לסלאו, מיקי קם, סטטיק ובן אל, יהורם גאון, אילנית, דודו אהרון, הראל סקעת, מרגי, גלי עטרי, ירדנה ארזי, עדן אלנה ועדן חסון. 22:05, קשת 12.

גאולה אבן וירון ברובינסקי ינחו את המשדר המרכזי של כאן, תאגיד השידור הישראלי, “חוגגים עצמאות”, שבו הם יארחו את גיבורי השעה הנלחמים בקורונה. בהשתתפות: נשיא המדינה ראובן ריבלין, איתי לוי, מירי מסיקה, יהורם גאון, להקת הנח”ל, גלי עטרי, עדן אלנה ועוד. 21:55, כאן 11.

חוגגים במרפסות

עיריית שדרות תחגוג החל מ-20:15 עצמאות על גבי משאית ורכב מוזיקלי שיסתובבו ברחבי השכונות ועליהם ראש העיר אלון דווידי והצוותים של “שדרוק” שישמיעו מוזיקה מרקידה ושמחה. ברחבי העיר גם יוצגו מיצגים זוהרים, דמויות על קביים בסימן דגל ישראל ומעגל מתופפים יעברו בין הבניינים ויעשו שמח. שיא הערב יהיה במופע זיקוקים משלושה מוקדים.

נראה פחות כאלה השנה. מעגלי ריקודים ביום העצמאות, צילום: משרד החוץ, לע”מ

עיריית אשקלון מתכננת להפוך את העיר הערב לבמה אחת גדולה. 14 משאיות די-ג’יי מוארות וצבעוניות יסתובבו ברחבי העיר וינגנו מוזיקה ישראלית מכל הזמנים. כמו כן, מתוכנן מופע זיקוקים ו-50 נורות קסנון (קסנונים) שימוקמו ברחבי העיר, יאירו את השמיים במופע אורות מיוחד.

בירושלים מתוכננות 52 הופעות מוזיקה ממשאיות החל מ-21:15 שיסתובבו ברחבי השכונות באירוע שנקרא ירוש-LIVE. ברשימת האמנים: עדן אלנה, מאור אדרי, זהבה בן, עידן סלע, אברהם טל, אתניקס, הדג נחש, דנה ברגר, מוקי, איתי גאלו, ג’קי מייקה, קרן לוי, דוד מזרחי, אבי מוטרו, טל ועקנין, עקיבא, שרון חזיז, אמיר שרייבר, אור בן עטר ואורית עטר.

גם בתל אביב-יפו צפויות החל מהשעה 20:00 לעבור משאיות ברחובות שישמיעו מוזיקה לכבוד החג. בשכנתה רמת גן יסתובבו גם משאיות מוזיקליות החל מהשעה 20:30.

חוגגים ברשת

האולפן של ynet יהפוך בשעה 22:00 למיני-מועדון בשיתוף מועדון הפורום, ותיערך בו מסיבת ABSOLUT INDEPENDENCE NIGHT שתשודר בשידור חי באתר מכמה מוקדים בארץ ובעולם. אינפקטד משרום ינגנו מלוס אנג’לס, CHAIM ינגן מהאולפן בתל אביב ו- Moscoman ממועדון הספייס שבמיאמי.

רדיו קול המדינה בשיתוף עם עיתון “ישראל היום” יקיים מחר (רביעי) בשעה 9:00 יום שידורים מיוחד בשם “הבמה של ישראל” שיימשך עשר שעות רצופות. במשדר, בהובלת השדרן אליקו, יעלו לשידור מאזינים ושפים שייתנו מתכונים ויחולקו פרסים. הזמרים מושיק עפיה וקובי פרץ והרכביהם ישתתפו בחגיגה.

אירוע “שרים עצמאות” של עיריית ירושלים יתקיים במעמד ראש העיר משה ליאון ובהנחיית יהודה נפתלי. באירוע תיערך תפילה חגיגית עם יצחק מאיר ועקיבא מרגליות, ויופיעו להקת שלווה, אבי מצליח, חבורת אנדרדוס וביני לנדאו. האירוע יועבר בשידור חי ב-19:30 באתר עיריית ירושלים.

העיר רחובות מתכננת אירוע עצמאות החל מ-20:30 בשם “עירו-LIVE” בעמוד הפייסבוק “עירנוער רחובות”. באירוע ישתתפו דיג’יי סמיילי, אזאקס ואפגרייד. גם הזמר רגב הוד צפוי להגיע לעיר הערב ולשמח את התושבים שיצאו למרפסות.

עיריית תל אביב-יפו תשדר מחר החל מ-18:00 בעמוד הפייסבוק שלה הופעה חיה של דיג’יי איתי גאלו עם נגני סקסופון וכינור על גג בניין העירייה. המסיבה תעלה גם בזום, כדי שהקהל יוכל להשתתף ולרקוד מהבית.

היישר מגג בניין הבורסה ליהלומים תערוך עיריית רמת גן מסיבה יחד עם אסטריקס, ויני ויצ’י, שתשודר בעמוד הפייסבוק שלה ושל ראש העיר כרמל שאמה הכהן.

סגור לתגובות.