מימין לשמאל למעלה: נחטפה לנגד עיניהם, איוואן האיום. למטה: פסטיבל פייר ונערה בקופסה

דוקו-קורונה: המלצות לסדרות ולסרטים תיעודיים לימי הסגר

מאת ליאור יצחקוב

הז’אנר הדוקומנטרי מספק מגוון סדרות וסרטים תיעודיים איכותיים ומעניינים על שלל נושאים החל מתהליכים חברתיים, דרך מחדלים משפטיים ועד סיפורי חיים מיוחדים. בתקופה זו שכולנו נמצאים בבית, הרחק זה מזה, מערכת “ספירלה” מציעה סדרות וסרטים דוקומנטריים שיסייעו להעביר את הזמן בבידוד החברתי.

נערה בקופסה (2011)

סרט המגולל את סיפורה של נערה שנחטפה על ידי בני זוג סדיסטיים שכלאו אותה בקופסה בגודל ארון קבורה בביתם. במשך שבע שנים הם התעללו בה מינית ונפשית והפכו אותה לשפחתם. 46 דקות.

לצפייה ישירה ללא תרגום

אל תתעסקו עם חתולים (2019)

סדרה שבבסיסה חוכמת ההמונים שמנסים לפתור תעלומת פשע קשה שלמשטרה אין קצה חוט עבורה. אלמוני מעלה לאינטרנט סרטונים שלו מבצע מעשי סדום מזעזעים בבן אדם שביתר את גופתו, וגם רוצח חתולים. שלושה פרקים שאורכם שעה. לצפייה בנטפליקס.

 

נחטפה לנגד עיניהם (2017)

סרט מצמרר ומטריד שמתעד משפחה שנפלה כולה קורבן להתעללות מינית ורגשית על ידי ידיד המשפחה. אותו אדם מפעיל מניפולציות רגשיות ומתוחכמות, ומצליח להיכנס ללבם של בני המשפחה ולבצע בהם את זממו. 91  דקות. לצפייה בנטפליקס.

איוואן האיום (2019)

מיני סדרה שעוסקת במשפטו של איוואן דמיאניוק, שנטען כי היה “איוואן האיום”, פושע מלחמה נאצי. הסדרה מתעדת את הכישלון הענק של מערכת המשפט הישראלית, שנאלצה לזכות אותו בשנות ה-80. בסרט מופיעים קטעי וידיאו מקוריים מהמשפט עצמו, שכוללים עדויות של ניצולים. חמישה פרקים, שאורך כל אחד מהם 50-45 דקות. לצפייה בנטפליקס.

 

המקרה המוזר והשערורייתי של פסטיבל פייר (2019)

סיפורו של הפסטיבל היוקרתי והעשיר שהפך לסיוט. מובילות דעת קהל באינסטגרם והכוכבים הגדולים בעולם מקדמים פסטיבל מוזיקה באיי בהאמה, שעל פניו נראה נוצץ, מפתה, חלומי, אך מתברר בסופו של דבר בהונאת ענק. 97 דקות. לצפייה בנטפליקס.

 

להפוך אדם לרוצח (2015)

סדרה המתעדת את סיפור חייו של סטיבן אייברי שריצה 18 שנים בכלא על אונס שכלל לא ביצע. לאחר שהשתחרר נכנס לכלא בשנית בגין רצח ברוטלי של סטודנטית צעירה, אך גם הפעם טען שהוא חף מפשע ושמשרד השריף בעיר ניסה להפלילו. שתי עונות, בכל עונה עשרה פרקים שאורך כל אחד מהם נע בין 50 ל-70 דקות. לצפייה בנטפליקס.

 

סגור לתגובות.