אהבה וזוגיות בתקופת נגיף הקורונה.  אילוסטרציה. צילום: רועי יצחק

אהבה זה ריחוק: בזמן קורונה עולם הדייטים ממציא עצמו מחדש

מאת דנה אילוז ואביטל אורמן

התפשטות נגיף הקורונה בישראל הובילה להגבלות רבות על אורח החיים, ובפרט על מפגשים חברתיים ורומנטיים, כמו דייטים. בעוד שכמה רווקים ורווקות בחרו להעביר דייטים לתוכנת זום, שמאפשרת שיחות וידיאו, אחרים מסתפקים בשיחות וירטואליות באפליקציות היכרויות, בפייסבוק או בווטסאפ. הכול כדי להפיג את הבדידות ולא להישאר לבד בזמנים של ריחוק חברתי.

יסמין רמון, בת 27 מצור הדסה, השתמשה בזום לדייט אחד וחזרה עם תובנות. “אני מתכתבת עם גברים, אבל הם לא זורמים לדייט בזום. היה מישהו אחד שכן, זאת הייתה חוויה מעניינת ושונה, אבל אני לא יודעת אם אחזור על זה”. רמון מסבירה שהזום לא מצליח להחליף את החוויה האמיתית של הדייט. “זה נכון שאפשר לראות ולשמוע את האדם שמולך, אבל הווידיאו מנטרל את שאר החושים: אי אפשר להריח את האדם שמולך או ליצור איתו מגע כלשהו. אני לא יכולה לדעת אם אני באמת נמשכת אליו”. אבל יש גם יתרונות, “מצד שני, בקורונה אי אפשר להיפגש פיזית אז אין לחץ לעשות סקס. זה מאפשר לדבר ולהכיר את האדם שמולך באמת”.

יסמין רמון. צילום: ארכיון פרטי

אצל רבים, החשש מהידבקות מקורונה גובר על הצורך להיפגש ולהכיר. “אני לא נפגשת כרגע אם אף אחד שאני לא מכירה, אני לא צריכה להידבק”, משתפת רמון. “להיות רווקה זה מבאס. אפליקציות ההיכרויות זה זבל. בא לי שיחבקו אותי. בלילה קשה לישון לבד. אני מתגעגעת לזה, זה חסר לי”.

א’, תושב תל אביב בן 33 משתמש בזום לדייטים לעיתים קרובות. “אני קובע הרבה פעמים עם נשים בזום לדייט אחד על אחת. זה לא משהו שחשבתי שאעשה, אבל בגלל המצב אי אפשר להיפגש פנים מול פנים, ואני גם לא יכול לעצור את החיים שלי ולשבת בדיכאון”, העיד.

יוסי בכר, בן 30 מאשקלון, הצטרף לאחרונה לקבוצת פייסבוק של רווקים ורווקות שמנסים להתגבר יחד על משבר הדייטים בקורונה. “אני מנסה למצוא זוגיות וחשבתי שאם אצטרף זה יעזור. היום זאת תקופת ה’טינדר’, ואנשים כבר לא מחפשים זוגיות. הרוב מתבסס על סטוצים. זה עידן מאוד טכנולוגי ומי שלא מסתדר כל כך עם הטכנולוגיה מתקשה להישאר בעניינים”. יחד עם זאת, הוא נמנע מיצירת קשר משמעותי. “תקופת הקורונה משפיעה מאוד על הדייטים והיא לא נעימה בכלל, אבל זה יעבור. אני מעדיף להימנע מיצירת קשר כרגע כי אני צריך להיפגש פיזית. אני לא מוכן לסכן את עצמי ואני אפילו לא נפגש עם אנשים בסופרים כמו הרבה שכן”.

יוסי בכר. צילום: מתוך ארכיון פרטי

שירה (שם בדוי), בת 24 מאופקים, מעדיפה גם היא לא לצאת לדייטים פיזיים בתקופה האחרונה. “אני מדוכאת מאז שהוחלט על סגר מוחלט. דייטים ויציאות הם חלק מהנאה יומיומית וכרגע אני לא מתראה פיזית עם אף אחד”. וירטואלית, היא ממשיכה ביצירת קשרים רומנטיים. “הכרתי כמה בחורים בטינדר, וכרגע אני בקשר טלפוני עם שניים מהם. יש בזה משהו נחמד. אין ברירה אלא באמת להכיר. לרוב, אני יוצאת לדייט במחשבה שאני צריכה להבין למה הוא מכוון, ואם מתברר שהוא לא מכוון לקשר רציני זה נגמר מהר”.

שירה מעידה כי לא בטוח שתיפגש עם אותם גברים, אבל השיחה איתם מעבירה לה את הזמן. “האמת היא שאין לי יותר מדי תעסוקה. זה מעביר את הזמן ונותן תחושה נעימה לפעמים. תחשבי על זה, אנחנו לא מתלבשים בבגדים היפים שלנו, יושבים בבית כל היום. לפעמים נחמד להיזכר שאני עדיין מושכת”.

סגור לתגובות.