גאות ארגון בבית החולים ברזילי

בחזית המאבק בקורונה: איך זה להיות אחות בזמן מגפה

מאת אביטל אורמן

נגיף הקורונה מאיים על כולנו, אך מי שעומד בחזית המאבק בהתפשטותו הם הצוותים הרפואיים שעובדים שעות ארוכות בשכר לא גבוה ותחת חרדה מפני הידבקות והדבקה של קרובי המשפחה שלהם. גאות ארגון, אחות מוסמכת בבית בחולים ברזילי, המתגוררת בשדרות היא אחת ממי שמכונים “לוחמי הקורונה”. “אני נחשפת ביום-יום לחיידקים הרבה יותר אלימים מהקורונה, ועדיין, לעבוד בצל הקורונה הרבה יותר מטריד”, היא מספרת בריאיון ל”ספירלה”.

ארגון, נשואה לשלומי, ואם לאיציק (21) וניר (16). “קצב ההתפשטות של המחלה מהיר ומטריד מאוד”, היא מודה. “בעלי חולה סוכרת, ואימא שלי מבוגרת – אני חייבת להגיע לבית שלה לבקר אותה, ולעזור במה שהיא צריכה. אני גם מפחדת מאוד להדביק אותם או את הילדים שלי”, מעידה ארגון.

ארגון מספרת שיום העבודה שלה עמוס מאוד. “זה הרבה יותר מיום עבודה שגרתי. זה מתחיל בשעות העבודה: משמרת רגילה היא בת שמונה שעות וכרגע אנו מחולקים לצוותים ואורך המשמרת נע בין 14 ל-15 שעות. העבודה עצמה גם קשה יותר מפני שהחולים במצב מורכב יותר”.

את מקבלת תשלום על השעות האלו?

“אנחנו לא מקבלים על כך תשלום מכיוון שמורידים לנו את זה בימים. זאת אומרת, אם בשגרה אני עובדת ארבעה ימים בשבוע, בקורונה אני עובדת שלושה ימים, מכיוון שהמשמרת מתארכת”.

לדברי ארגון, התחושה הכללית בבתי החולים בזמן מגפת הקורונה מוזרה. “אין מבקרים, אין משפחות – שזה דבר טוב מצד אחד, מצד שני האווירה פשוט קשה. הצוות הרפואי גם הוא מתמודד עם קשיים. שמעתי אנשים שאומרים משפטים כמו ‘אני לא אישאר אם זה ימשיך ככה’. אני לא באמת יודעת כמה בפועל יממשו את האיומים, זה הרגש מדבר והסיטואציה לא פשוטה בכלל”.

קיים חשש גם ממטופלים שבדיקת הקורונה שלהם שלילית?

“בתור אחות, אני חוששת, לא יודעת כמה אפשר להאמין לבדיקה. אבל אני משתדלת להאמין לה, אין לי כל כך ברירה”.

את יכולה להצביע גם על דברים טובים שקרו לך בעקבות הקורונה?

“בוודאי. אני מניחה שאלה דברים שקרו לי אישית, הרי לא יצאתי מהשגרה באופן טוטאלי כמו הרבה אחרים. שמתי לב גם לטוב שהתקופה הביאה עמה: למשל הילדים שלי. תקופה ארוכה שראיתי אותם לפרקים, ופתאום הם בבית!”.

לפי ארגון, הקשר בין שני ילדיה התחזק בשבועות האחרונים. “יש ביניהם פער של שש שנים, ועכשיו הם מדברים יותר, רואים סרטים יחד, יש לנו יותר ארוחות משפחתיות משותפות, זה משמח. אמרתי לבעלי שאחד הדברים שעליהם אני מודה לה’ על תקופת הקורונה הוא חיזוק הקשר המשפחתי. ככה זה – צריך להסתכל תמיד גם על הדברים הטובים”.

סגור לתגובות.