כניסה לעיר שדרות. צילום: אביחי אלמיו

דחיית תשלומים ועידוד צריכה מקומית: כך נראה הסיוע של העיריות בדרום לעצמאיים

מאת אביחי אלמיו ורועי אליקים

משבר הקורונה ניפץ לרבים חלומות להפוך לבעל עסק עצמאי. כמו בכל העולם, גם בישראל, בעלי העסקים העצמאיים הם הנפגעים העיקריים מהמשבר הכלכלי שהביאה עמה התפשטות נגיף הקורונה. בחודשים האחרונים נסגרו כמה עסקים, בעוד אחרים נמצאים על סף סגירה ופשיטת רגל, וההטבות הכלכליות שקיבלו מהמדינה הן לרוב בגדר פלסטר לחולה סרטן. ברקע הקשיים האלה חלק מהרשויות המקומיות מציעות פתרונות לעסקים בעיר שלהן, לצד החלטת משרד הפנים על מתן פטור מארנונה לעסקים לחודשים מארס-מאי. “ספירלה” ריכזה את ההקלות שמעניקות חמש עיריות בדרום.

באר שבע

בבירת הנגב הוחלט שתינתן לבעלי עסקים אפשרות לפריסת תשלומי הארנונה שנותרו עד לסוף השנה. עוד הוחלט כי בכפוף לתיאום עם העירייה, מסעדות ובתי קפה יוכלו להרחיב את השטח הציבורי שבו מוצבים כיסאות ושולחנות. כמו כן, עסקים שרישיונותיהם פגו בין מארס למאי הוארכו אוטומטית בחודשיים, והעירייה פועלת להאריך בחודשיים גם את רישיונות העסק שצפויים לפוג בימים ובשבועות הקרובים. פעולה נוספת שנקטה עיריית באר שבע עם תחילת המשבר כדי להקל על העסקים היא דחיית קנסות, דחיית תשלומי אגרות, שילוט והצבת כיסאות ושולחנות.

מרכז מסחרי "ביג" | צילום: דנה אילוז
מרכז מסחרי “ביג” | צילום: דנה אילוז

אשדוד

בעיריית אשדוד תינתן ל-7,200 העסקים הקטנים שרשומים בה דחייה של תשלומי הארנונה עבור חודש יוני. כמו כן, תינתן אפשרות לפריסת שאר תשלומי הארנונה שנותרו עד לסוף השנה. מלבד זאת, פתחו בעירייה מוקד מיצוי זכויות שבו מלווים אנשי הגבייה של העירייה את התושבים מול משרדי הממשלה.

שדרות

בשדרות ראש העיר אלון דווידי אומנם הכריז על פטור מארנונה עבור חודש מאי עוד לפני הצו הממשלתי, אך מלבד זאת, לא פירטו בעירייה ל”ספירלה” אילו הטבות כלכליות נוספות יינתנו תושביה בעלי העסקים. עם זאת, ציינו בעירייה כי יצאו בקמפיין לעידוד קנייה מעסקים המקומיים, הכולל הצבת שילוט בעיר ופרסום במקומונים ובמדיה החברתית. בנוסף לכך, השיקה העירייה אינדקס עסקים עירוני שבו יכולים בעלי העסקים לפרסם את מרכולתם חינם.

אשקלון ונתיבות

באשקלון קראו לתושבים לצרוך תוצרת מקומית ולשם כך הקצתה העירייה שטח פרסומי ללא עלות ביותר מ-120 שלטי חוצות עבור עסקים מקומיים שמבצעים משלוחים. בנתיבות יצא ראש העיר יחיאל זוהר בקריאה לתושבים לתמוך בעסקים המקומיים ולקנות אך ורק תוצרת מקומית. משתי העיריות טרם התקבל פירוט נוסף על הקלות לבעלי העסקים עד פרסום הכתבה.

סגור לתגובות.