בר נחשון צופה בהופעה של שי צברי. צילום עצמי

בגלל הקורונה: פסטיבל “מדרום” עבר מרחובות אופקים – לרשת

מאת דנה אילוז ואביחי אלמיו

פסטיבל “מדרום” של המחלקה לתרבות, יצירה והפקה בספיר ועיריית אופקים יינעל היום (רביעי) אחרי שבעקבות משבר הקורונה נערך בחודש האחרון ברשת בלבד. הפסטיבל, המתקיים מדי שנה באופקים, בהובלת סטודנטים וסטודנטיות משנה ג’ מציע מרחב לקידום העשייה האומנותית, התרבותית והחברתית באזור, דרך הצגות, פעילויות יצירה, הופעות וחידונים. בפסטיבל שחגג השנה את שנתו עשירית, הושקעו משאבים רבים, והוא כלל גם הופעה של הזמר שי צברי.

הפסטיבל תוכנן להתקיים במסגרתו המסורתית בעיר אופקים, אבל בגלל ההגבלות על התקהלויות הוחלט להעבירו למתכונת אונליין. “חשבנו המון על לדחות את הפסטיבל, אבל ידענו שבעולם ההפקה, כמו תמיד, השיבושים הם אין-סופיים וצריך להתמודד איתם. אין ספק שהקורונה העניקה לנו שיעור לחיים שלעולם לא נשכח”, הסבירה שחר פרי, מנהלת עמוד הפייסבוק והאינסטגרם של הפסטיבל.

אסתר גרינברג צופה בשידורי הפסטיבל בזום. צילום: בלוק 30

חוויית הפסטיבל הייתה משונה גם לאומנים המופיעים וגם לקהל. הזמר שי צברי אמר ל”ספירלה” כי סבר שהמופע שלו היה מיוחד. “אנשים שאלו שאלות, אני עניתי תשובות וזה היה כיף. היה מאוד אינטימי. זאת אומרת, זה גם היה מהחלון בבית שלי, אז כל הרעיון היה שיאללה הנה, זה הבית שלי, בואו נפתח את זה. זה נחמד מהבחינה הזאת. זה לא משהו שאני עושה בדרך כלל גם”.

בשנים קודמות התפרס הפסטיבל על פני שלושה ימים רצופים, אך בעקבות המעבר לאונליין הוא עבר למתכונת חד-שבועית למשך חודש, בכל יום רביעי בין השעות 10:00 עד 22:00, מה-19 באפריל ועד היום. המעבר לאונליין הביא עמו לא מעט קשיים. “השנה זה היה מאוד קשה כי שיתופי הפעולה שהיו אמורים להיות בתוך העיר בסוף לא קרו”, הסבירה אילנה שפירא מהפקת הפסטיבל. “תוכננו מפגשים בין הקשישים והילדים עם אומנים. אלו אוכלוסיות שלא יכולות להיפגש, כך שגם הפרויקטים האלה נקטעו והיה ניסיון להעביר את זה לאונליין, אבל זה לא דמה למקור” .

הזמר שי צברי. צילום: זוהר רון

שידורי הפסטיבל התקיימו בשידור חי בפייסבוק, באינסטגרם ובזום. השידורים בזום אפשרו גם השתתפות פעילה מצד הצופים. “היה ממש נחמד, היו הרבה אנשים והשאלות היו מעניינות”, סיפרה גל פלג שצפתה בפסטיבל. “היו הרבה דברים שלמדתי מהן”. לצפייה בשידורי הפסטיבל באתר זה.

סגור לתגובות.