צוות השופטים והמרצים לצד הסטודנטים, בשבוע שעבר

להרים אתר בזמן סגר: פרויקטי הגמר לשנת 2020

הבדואיות שפרצו דרך ומעולם לא שמעתם עליהן, הנוסטלגיה, ההווה והעתיד של שכונה ד' ודיבור חשוף על מחלות עור שאנו נוהגים להסתיר - שלושה אתרים מגזיניים עלו לאוויר בשבוע שעבר במסגרת פרויקטי הגמר של מסלול עיתונות במכללת ספיר. שלושה אתרים, שלוש מערכות עיתונאיות

בוגרי מסלול עיתונות בעידן הדיגיטלי של המחלקה לתקשורת במכללת ספיר הציגו בשבוע שעבר את פרויקט הגמר שלהם, מגזין דיגיטלי בנושא שבחרו בעצמם. הפרויקטים נעשו על רקע מגבלות תנועה וצמצום משאבים שנכפו על הסטודנטים בתקופת הלימוד מרחוק וסגר הקורונה. שלושת הצוותים ראיינו, חקרו, צילמו, בנו אתרי וורדפרס, ערכו ועיצבו את המגזינים בכוחות עצמם בלבד. אלה הפרויקטים:

דל”ת / המגזין של השכונה

הסטודנטים שיראל צברי, ארנולד נטייב וליאור יצחקוב זיהו את שכונה ד’ בבאר שבע כשכונה העירונית הגדולה והמגוונת ביותר בארץ, והקימו לה מיקרו-מקומון אקטואלי, עם זרועות הפצה ברשתות החברתיות. זהו מגזין מקומי רב תכנים ועניין, העוסק בעבר, הווה ועתיד התושבים בשכונה, שנחשבה פעם לאזור עני ואלים והיום עוברת תהליך מואץ של התחדשות פיזית ודמוגרפית.

השופטים קרינה שטוטלנד ואלעד טנא עם ראש המחלקה מוטי גיגי, המרצים נתנאל שלומוביץ ואילן יצחייק – והסטודנטים צברי, נטייב ויצחקוב

גיאוגרפית, כלולים במרחב השכונה גם מתחם אוניברסיטת בן גוריון, בית החולים סורוקה, רובע החדשנות העתידי, והיא נחשבת לאחד האזורים המועדפים למגורים בעיני הסטודנטים שמגיעים ללמוד בעיר, שמגוונים את חיי היום והלילה שלה, גם בעתות קורונה. המגזין כולל ראיונות עם דמויות מקומיות ומפורסמים בני השכונה, תיאור ההישרדות של העסקים בשכונה, סקירת תוכניות הפיתוח, ועוד.

הכתובת: http://dalet.wp.sapir.ac.il/

חשוף / על מצב העור

הסטודנטיות אביטל אורמן ודנה אילוז בחרו לשתף בחוויה האישית שלהן את האינטרנט, והקימו מגזין “על מצב העור”. אביטל לקתה בעקבות טראומה בגיל 9 באלופציה אראטה, מחלה אוטואימונית שגורמת לנשירת כל שיער הגוף. מאז היא חובשת פאה. דנה סובלת מהתפרצויות של אטופיק דרמטיטיס, אסתמה של העור, שגורמות לאנשים זרים לפנות אליה בגסות לב ולשאול “איכס, מה יש לך על הפנים?”.

האתר שלהן מרכז סיפורים אישיים דומים על ההתמודדות החברתית של מי שמחלתו ניכרת על עורו: הלוחם בעל הצל”ש שלקה בפסוריאזיס ולא הוכר כנכה צה”ל, הנשים שחוו חרמות בגלל מחלות עור, האחות היפה שמתרחצים בים המלח התרחקו ממנה, הילדה שנכוותה בכל גופה מאש המנגל והילדים קראו לה מכוערת-מחושמלת – ועוד.

הכתובת: http://skin.wp.sapir.ac.il/

לא מוכרות / בדואיות פורצות דרך

פרויקט פמיניסטי-חברתי מרשים: הסטודנטים שירה אלטמן-יום-טוב, חסין אלדאדא ואביחי אלמאיו – דתייה לאומית נשואה ואם לילד מאשקלון, בדואי מוסלמי בן 21 ונשוי מכסייפה, ובן לעולים מאתיופיה מערד – הקדישו את כל פרויקט הגמר שלהם למגזר המוחלש ביותר בחברה: הנשים הבדואיות.

השופטים קרינה שטוטלנד ואלעד טנא עם ראש המחלקה מוטי גיגי והמרצים נתנאל שלומוביץ ואילן יצחייק – והסטודנטים יום טוב-אלטמן, אלדאדה ואלמאיו

הם קראו למגזין שהקימו “לא מוכרות”, ברפרור ברור להגדרה “יישובים לא מוכרים” המיוחסת לפזורה הבדואית, גם כדי להדגיש עד כמה נשים בדואיות הן דמויות לא מוכרות בתקשורת. הם מביאים מקבץ סיפורים מרתק על נשים שפועלות לקידום נשים במגזר, על רקע תנאי חיים מורכבים, גידול ילדים ותפישות שמרניות ופטריארכליות. בין היתר: הסוציולוגית מעוררת ההערצה מהאוניברסיטה, מורת הדרך מלקייה, הנשים שהקימו מרכז כושר לנשים ברהט, הנערה מכסייפה שלמדה נהיגה למרות איסור של אביה, נהגת האמבולנס הראשונה מרהט, האם לתשעה שהשלימה תואר בגיל 40, ועוד סיפורים מרחיבי לב.

הכתובת: http://lomukarot.wp.sapir.ac.il/

סגור לתגובות.