המשחק אנימל קרוסינג. צילום: Sara Kurfess/Unsplash

לא רק לגיימרים: חמישה משחקים שאפשר להעביר איתם את הסגר

אחרי שסיימתם את כל הסרטים והסדרות בנטפליקס, לבשל אלפי מתכונים ואולי גם לפתח באיזה תחביב או שניים, שעמום הסגר השלישי נותן אפשרות להתנסויות חדשות. אז למה לא משחקי מחשב? גם אם אתם לא גיימרים – או לא רוצים להיות – הנה חמישה משחקים שיוכלו לעזור לכם להעביר את הסגר בכיף. בחלקם אפשר אפילו לשחק עם החברים הקרובים שלכם.

Animal Crossing: New Horizons

פלטפורמה: Nintendo Switch

ז’אנר: סימולציה חברתית

המשחק יצא בזמן שהעולם כולו היה בסגר ראשון, והוא לא יכול היה לצאת בזמן טוב יותר. ב-Animal Crossing: New Horizons אתם מגיעים לאי בודד, וכל מה שתעשו בו נתון להחלטתם ודמיונכם. החל מלתפוס פרפרים ולדוג, דרך עיצוב הבית ועד שינוי מבנה האי כולו. המשחק “נעול” על אזור הזמן שבו אתם חיים, ולכן הדמות שלכם חווה את שינוי העונות בדיוק כמוכם. ניתן גם להזמין חברים לאי שלכם, או לבקר באיים אחרים. אבל גם אם אין לכם חברים במשחק – אל דאגה. הקהילה העולמית גדולה, פתוחה ומחבקת, כך שלא קשה ליצור חברויות חדשות ומעניינות.

Phasmophobia

פלטפורמה: מחשב

ז’אנר: אימה והישרדות

לא חייבים קונסולה חדשה לכל משחק, ואפשר להתחיל לשחק עם חברים במה שיש. ב-Phasmophobia תצטרפו לעוד שלושה שחקנים – בין אם אקראיים או חברים – ותלכו למבנה נטוש כדי למצוא רוחות. חלק גדול מחוויית המשחק עובר דרך המיקרופון: השחקנים מדברים אחד עם השני כדי לגבש תוכנית פעולה, אבל המיקרופון גם עובד על בסיס המרחק בין השחקנים. כך, כאשר שני שחקנים נמצאים באותו החדר יוכלו לשמוע אחד את השני היטב, אבל ככל שהם מתרחקים הקול יהיה חלש יותר ויותר. דיבורים כאלה עלולים לעודד את הרוח להופיע או להראות סימנים – אבל גם להרוג את אחד מחברי הצוות.

Among Us

פלטפורמה: טלפון, מחשב, Nintendo Switch, Xbox One, Xbox Series X/S

ז’אנר: מסיבה, מאפיה

ב-Among Us אתם מתחלקים לקבוצות של ארבעה עד עשרה שחקנים, חברים או אקראיים, והמשימה היא לבצע רשימה של מטלות. ואולם, מה שהופך את המשחק למעניין הוא העובדה שבין חברי הקבוצה מסתתרים כמה מתחזים, שתפקידם להרוג את השחקנים ולמנוע מהם להתקדם במשימות. לכן עליכם לשים לב להתנהגות הסובבים, ולהבחין מי חבר ומי אויב. החלק השני של המשחק מתחיל כאשר חושדים שמישהו הוא מתחזה, או כאשר נמצאת גופה של אחד השחקנים. בשלב זה, הקבוצה צריכה לאתר את המתחזים בקרבה כדי לנצח. המתחזים, מצדם, מנצחים אם הצליחו להרוג את רוב השחקנים בקבוצה, או להערים עליהם להאשים זה את זה.

Spiritfarer

פלטפורמה: מחשב, Platstation 4, Nintendo Switch, Xbox One, Stadia

ז’אנר: סימולטור ניהול, משחק פלטפורמה

מי שמעדיף לשחק לבד, ישמח להכיר את Spiritfarer. מדובר בפרויקט אינדי, עם סיפור מרגש וסוחף. במשחק אתם מגלמים את סטלה והחתול שלה, דאפודיל, שמקבלים משימה – למלא את תפקידו של הדמות המיתולוגית כארון – משיט המעבורת של אל השאול. בדומה לסיפור המיתולוגי, אתם שטים בספינה ועוזרים לנשמות במסען האחרון לפי שימשיכו לעולם הבא. במשחק תעברו מאי לאי, תסייעו לנשמות, תלמדו את סיפורן ולבסוף תיקחו אותן לשייט. למרות הנושא הכבד, המשחק והעלילה מתייחסים אליו ברגישות ובעדינות.

Hades

פלטפורמה: מחשב, Nintendo Switch

ז’אנר: אקשן, תפקידים, Roguelike

ב-Hades אתם מגלמים את זגראוס, בנו של אל המוות היווני. המטרה שלכם היא לברוח ממבוך שהוא “העולם התחתון”, ולהגיע להר האולימפוס. במהלך המסע, האלים ינסו לסייע לכם ולתת לכם מתנות, שישדרגו ויחזקו את הדמות. המשחק הוא מסוג Roguelike, כלומר שכדי להשתפר בו עליכם למות ולהתחיל מחדש בכל פעם. כאשר אתם חוזרים לנקודת ההתחלה, אתם יכולים לדבר עם הדמויות השוהות בארמונו של האדס, להתאמן ולשדרג את הארמון, המבוך, כלי הנשק וחווית המשחק. בכל פעם שמתים העלילה מתבהרת, וגם הסיבות של זגראוס לברוח מהעולם התחתון. אך המשחק לא נגמר כשמצליחים לברוח – ויש שאומרים שבדיוק שם מתחיל המשחק האמיתי.

אין תגיות

סגור לתגובות.