הפגנה של אגודת הסטודנטים מול הנהלת המכללה במחאה על הפגיעה בסטודנטים במהלך השביתה, בחודש שעבר. צילום: שחר הלל

אגודת הסטודנטים: מתווה החזרה מהשביתה של המכללה אינו מספק

לפי האגודה, בתום השביתה דחתה הנהלת המכללה את רוב דרישותיה, אך הציגה את המתווה ככזה שנכתב בשיתוף עמה. מכללת ספיר: "תוכנית המתווה הועברה להתייחסות האגודה, חלק מהבקשות הוטמעו"

אגודת הסטודנטים במכללת ספיר טוענת שהמתווה שניסחה הנהלת המכללה להשלמת השיעורים לאחר השביתה אינו מספק עבור הסטודנטים. לפי האגודה, “המכללה קיבלה מספר זניח של דרישות שהעלינו, ואם לא די בכך הציגה את המתווה ככזה שנכתב בשיתוף האגודה – על אף ההסתייגויות שהבענו”. האגודה טוענת כי המכללה סירבה לקבל את מרבית הסעיפים שהוצעו, ופרסמה מתווה עם “ניסוחים עמומים, שנתונים לפרשנות ראשי המחלקות”. בתגובה מסרה הנהלת המכללה כי “בתום השביתה, הועברה תוכנית המתווה להתייחסות אגודת הסטודנטים וחלק מהבקשות הוטמעו ונכללו במתווה, לצד ההקפדה הבלתי מתפשרת על האיכות האקדמית בספיר”.

הפגנה של אגודת הסטודנטים מול הנהלת המכללה, בחודש שעבר. צילום: שחר הלל

בשבוע שעבר פרסמה האגודה בעמוד הפייסבוק שלה את מתווה השלמת השיעורים של המכללה, ולצדו עשר דרישות של האגודה שלא התקבלו. כך, כתבה האגודה, המכללה דחתה בין היתר את הדרישה לחייב מפגש בין נציג כל מחלקה לאגודה כדי לבנות מתווה השלמות מיטבי. עוד נדחו הבקשות שלא לכלול את החומר הנלמד בשיעורי ההשלמה הא-סינכרוניים בבחינות, צמצום משמעותי בחומר הנלמד בקורסי האנגלית, הארכת תקופת השינויים בקורסים ושקילת חלופות של עבודות במקום מבחנים בקורסים מסוימים.

עם זאת, באותו מסמך צוינו גם שבע בקשות של האגודה שהתקבלו על ידי המכללה או התקבלו באופן חלקי, ובהן אי-חובת נוכחות בשיעורי ההשלמה, האפשרות לגשת לשני מועדים ולבחור את הציון הגבוה מביניהם ועדכון הסילבוס בהתאם למצב. עוד מסרה האגודה כי היא מצפה מההנהלה להיפגש עמה “כדי להשיג פתרון ומתווה מוסכם להשלמת החוסרים, ומתן פיצוי כספי מותאם לסטודנטים”.

יורי לוין, יו”ר אגודת הסטודנטים במכללה, טען בשיחה עם “ספירלה” כי נתקל בחוסר תגובה מצד ההנהלה. “אנחנו יודעים בדיוק מה הצרכים של הסטודנטים, הדבר היחיד שאנחנו מבקשים זה שיישבו איתנו”, אמר לוין. “שלחנו להם הודעה ‘בואו שבו איתנו בשיחה פרונטלית’, לא הייתה תגובה. האם ייתכן שיש פה התעלמות מוחלטת וזלזול ב-6,500 סטודנטים?”, שאל.

לפי לוין, לאור שיתוף הפעולה הלקוי עם הנהלת המכללה, בימים אלה פועלים נציגי המחלקות באופן פרטני מול ראשי המחלקות כדי להגיע להסכמות. “יש כמה ראשי מחלקות שהגיבו ומשתפים איתנו פעולה”, אמר לוין. “אך יש גם כמה ראשי מחלקות שקיבלו את המייל מאיתנו, לא הגיבו ופרסמו מתווים. שיתוף פעולה חייב להיעשות לטובת כל המערכת”.

הפגנה של אגודת הסטודנטים, בחודש שעבר. צילום: שחר הלל

בשבוע שעבר חודשו הלימודים במכללה, לאחר שבעה שבועות של שביתת הסגל שאינו במינוי. לפי הודעת הנהלת המכללה ערב סיום השביתה, הצדדים הגיעו לכדי הסכמות “המבטיחות לסגל המרצים ביטחון תעסוקתי ותנאים סוציאליים נאותים”. לאור הפערים שנוצרו בשביתה, מתווה החזרה לשגרה שפרסמה המכללה כולל את הארכת הסמסטר בשבוע, כמו גם השלמה של כחמישה שיעורים בכל קורס – חלקם סינכרוניים וחלקם א-סינכרוניים.

מהנהלת המכללה האקדמית ספיר נמסר בתגובה לכתבה: “הנהלת המכללה מברכת על סיום השביתה ועושה כל שביכולתה לצמצם את נזקיה ולאפשר לסטודנטים ללמוד את החומר שהפסידו כתוצאה מהשביתה. שכר הלימוד נקבע בהתאם לנקודות הזכות אליהן נרשמו הסטודנטים, והנהלת המכללה עומדת בהתחייבותה לספק את מלוא הידע בתמורה לתשלום שכר הלימוד, כולל השלמת החומר הנדרש במהלך השבועות הקרובים”.

עוד הוסיפה המכללה כי “חשוב לחדד ולהבהיר: לא בוטלו קורסים, ולא נגבה שכר לימוד עבור קורסים שאינם מתקיימים… אנו מאמינים שבתוך זמן קצר נצליח לחזור למסלול שגרת לימודים ולשביעות רצון הסטודנטים שלנו”.

סגור לתגובות.