מכללת ספיר. צילום ארכיון

הסתיימה שביתת הסגל שאינו במינוי; הלימודים חודשו

לפי הנהלת המכללה הצדדים הגיעו לכדי הסכמות שמבטיחות לסגל המרצים ביטחון תעסוקתי. המרצים יועברו להעסקה במתווה של "סגל עמית"

מאת עוז פיטל

שביתת הסגל שאינו במינוי הסתיימה הלילה (שבת), לאחר שנציגי הסגל הגיעו להבנות מול משרד האוצר. ארגון הסגל האקדמי במכללת ספיר הודיע כי “המשא ומתן על מסמך העקרונות הסתיים והלילה הכריעו המרצים בכלל המכללות השובתות על סיום השביתה”. הנהלת המכללה הודיעה כי הצדדים הגיעו לכדי הסכמות “המבטיחות לסגל המרצים ביטחון תעסוקתי ותנאים סוציאליים נאותים”. הודעה על מערכת השעות מחר, כך לפי הנהלת המכללה, תישלח ישירות מהמחלקות.

סיום השביתה, לאחר כחודשיים, התאפשר לאחר שלמרצים הובטח לעבור להעסקה במתווה של “סגל עמית”, שמבטיח רצף תעסוקתי. כך, מרצה שילמד רק סמסטר אחד יקבל שכר של שישה חודשים, ומי שילמד שני סמסטרים יקבל שכר של 12 חודשים. ד”ר יעלה רענן, מרצה עם ותק של 21 שנים במכללה ונציגת הסגל שלא במינוי, אמרה כי תנאי ההעסקה עד כה היו פוגעניים. ההסכם שהתגבש, לדבריה, הוא רק צעד ראשון במאבק של המרצים. “אין עדיין שיפור בשכר לשעת עבודה”, אמרה רענן, “אך העניין של הביטחון התעסוקתי חשוב מאין כמוהו”.

רענן הוסיפה כי היא מודה לכל מי שתמך בשביתת הסגל. “אני רוצה להביע המון הערכה לסטודנטים שהגיעו להקשיב לנו, ובכך חיזקו את הקול שלנו. כל הכבוד לכל המרצים שהחזיקו מעמד המון זמן בשביתה – למרות שלא קיבלו שכר במהלך תקופה זו”.

מטעם ארגון הסגל האקדמי במכללת ספיר נמסר כי “המו”מ על מסמך העקרונות הסתיים והלילה הכריעו המרצים בכלל המכללות השובתות על סיום השביתה. בהמשך ייחתם הסכם קיבוצי חדש, שיאפשר למרצות ולמרצים לעבור למסגרת העסקה כ’סגל עמית’ (סטטוס שמצמצם את מרכיבי ההעסקה הפוגענית של המרצים); יסדיר את טענת האוצר ל’חריגות שכר’ – ללא השבת כספים לאחור ובמתן מנגנוני שימור שכר; וישפר את מרכיבי הביטחון התעסוקתי של המרצים”.

עוד נמסר מטעם הארגון כי “השינוי ההיסטורי החל בעצם התאגדותנו לראשונה ככוח ארצי. עברנו דרך מפרכת של שלוש שנים ובזכות העמידה המשותפת, הגענו להסכם שנותן מענה לארעיות שבה הורגלו לעבוד חברי סגל ההוראה. וחשוב לא פחות – למדנו כי יש לנו כוח איתן להסכמים הבאים. עידן הזוטר אולי עוד לא נגמר, אבל עשינו צעד עצום בדרך לשם”.

אין תגיות

סגור לתגובות.