צילום: מתוך העמוד הרשמי של היורו, UEFA

מי תניף את הגביע? המדריך המלא ליורו 2020 (2021)

היורו נמצא מעבר לפינה, ורגע לפני שהנבחרות הטובות באירופה יתמודדו על התואר - "ספירלה" עושה לכם סדר

אירוע הכדורגל הגדול של הקיץ – יורו 2020 (2021) – ייצא לדרך מחר (שישי) עם משחק הפתיחה בין איטליה לטורקיה שייערך באצטדיון אולימפיקו שברומא. אחרי דחייה של שנה בעקבות מגפת הקורונה וציפייה ארוכה, תהיה זו הפעם הראשונה אי פעם שהטורניר מתרחש חמש שנים לאחר הטורניר הקודם, במקום ארבע. לכבוד יורו 2020, מערכת “ספירלה” ריכזה עבורכם את כל הפרטים שצריך לדעת: מהערים המארחות, דרך הנבחרות הפייבוריטיות ועד ההערכה – מי יניף את הגביע ב-11 ביולי?

24 נבחרות, 12 מארחות

יורו 2020 יתקיים בין 11 ביוני עד 11 ביולי ויהיה הטורניר השני שבו ישתתפו 24 נבחרות – אחרי הטורניר האחרון שהיה בצרפת בשנת 2016. החלוקה בטורניר מתבצעת לשישה בתים ובכל בית ארבע נבחרות, אך הסיפור המרכזי של אליפות אירופה הוא דווקא כמות המארחות את הטורניר הזה. בשונה מטורנירים קודמים, שבהם מדינה אחת אירחה את האירוע כולו, הפעם, לרגל חגיגות 60 שנה ליורו, הוחלט ש-12 מדינות יארחו אותו ברחבי יבשת אירופה.

הנבחרות המארחות הן: אנגליה (לונדון), אזרבייג’ן (באקו), איטליה (רומא), גרמניה (מינכן), רוסיה (סנט פטרבורג), דנמרק (קופנהגן), הולנד (אמסטרדם), הונגריה (בודפשט), ספרד (סביליה), סקוטלנד (גלאזגו) ורומניה (בוקרשט).

למרות מגבלות הקורונה שנותרו עדיין בחלק מהמדינות, לכל האצטדיונים אפשר יהיה להכניס קהל – אך לא בתפוסה מלאה. למעשה, רק בבודפשט האצטדיון צפוי להיות מלא, ובשאר תהיה תפוסה של 20-50%.

https://twitter.com/EURO2020/status/1393114814394904579

ועכשיו לכדורגל

האלופה: נבחרת פורטוגל

פורטוגל מגיעה לטורניר אחרי שזכתה בתואר האלופה ב-2016, בתום גמר דרמטי מול המארחת צרפת שהוכרע לקראת סוף ההארכה. הנבחרת הפורטוגלית “הרוויחה” מדחיית הטורניר בשני מובנים. הראשון הוא שהדחייה הקנתה לה עוד שנה של שמירה על התואר. והשני והעיקרי הוא שבשנה האחרונה התגלו שני שחקנים שהציגו יכולות מרשימות בקבוצותיהם: ברונו פרננדש שיוביל את הקישור ורובן דיאש שישחק בהגנה. אלה יצטרפו לכוכב הגדול ביותר בסגל הפורטוגלי כריסטיאנו רונאלדו, שישחק ביורו החמישי שלו. כל אלה הופכים את פורטוגל למועמדת עיקרית להגיע לפחות לגמר הטורניר, ולנסות לשמור על התואר שלה ארבע שנים נוספות.

בית המוות: הכי מעניין והכי קשה

בית 6 ישוחק במינכן ובודפשט ויכלול את אלופת אירופה הנוכחית פורטוגל, אלופת העולם הנוכחית צרפת ואת אלופת העולם לשעבר גרמניה, יחד עם הונגריה הצנועה. בית זה יהיה ללא ספק הקשה והמעניין ביותר בטורניר, וצפויות בו לא מעט דרמות כבר מההתחלה. הצרפתים שמגיעים ליורו לאחר שזכו בגביע העולם שנערך ברוסיה ב-2018 וירצו להשלים “דאבל” ולזכות בשני טורנירים גדולים ברצף. כמו אלופת אירופה המכהנת, גם הצרפתים הם מועמדים עיקריים להגיע לגמר.

לעומתם, נבחרת גרמניה בסימן שינויים והחלפת דור, כאשר בטורנירים האחרונים היא מאכזבת ולא מצליחה להגיע לשלבים המאוחרים (חצי גמר וגמר) של המשחקים. אבל גרמניה מגיעה עם הרבה מוטיבציה להוכיח שהיא לא הולכת לשום מקום. לשלוש הנבחרות האלה מצטרפת גם הונגריה, שתנסה ליהנות מאירוח היורו ולהפתיע את הנבחרות החזקות, אפילו קצת.

נא לא לשכוח: ספרד, אנגליה ובלגיה

חוץ מ”בית המוות”, יש עוד שלוש נבחרות בעלות סגל חזק שיכולות להגיע רחוק ביורו הקרוב ואולי אף לזכות. הראשונה היא נבחרת ספרד, שזכתה ביורו פעמיים ברצף ב-2008 וב-2012, כשבין לבין היא גם היתה אלופת העולם ב-2010. ספרד תגיע עם סגל צעיר ורעב שירצה לשחזר את הזכיות, אולם בבית 5 עם פולין, סלובקיה ושוודיה המלאכה לא תהיה פשוטה בכלל.

הנבחרת החזקה השנייה היא נבחרת אנגליה, שאומנם לא זכתה בטורניר גדול מאז 1966 אך יש לה סגל כשרוני, התקפי וצעיר, ועם שמות כמו פיל פודן וג’יידון סאנצ’ו היא בהחלט מסוגלת ללכת עד הסוף. בית 4 שבו היא נמצאת עם קרואטיה, סקוטלנד וצ’כיה נחשב פחות קשה – ולכן מצופה ממנה לסיים אותו במקום הראשון.

הנבחרת השלישית היא בלגיה, ששחקניה בסגל מכונים “דור הזהב” ונחשבים לשחקנים מובילים ובכירים בכדורגל העולמי. ביניהם ניתן למצוא שמות כמו קווין דה בריינה ורומלו לוקאקו. הבלגים שישחקו בבית 2 עם דנמרק, פינלנד ורוסיה, אמורים להמשיך לשלב הבא ללא בעיות. הציפיות מהם גבוהות, והטורניר הזה הוא אולי ההזדמנות האחרונה עבורם לזכות בתואר היסטורי.

הנה הן חוזרות: איטליה והולנד

איטליה והולנד הן שתי נבחרות בכירות באירופה שבשנים האחרונות לא זכו ליותר מדי הצלחות. הולנד לא שיחקה בטורניר גדול זה שבע שנים, כאשר חילופי הדורות אצלה לקחו יותר זמן מהמתוכנן. היא תחזור ליורו במטרה להראות שהיא עדיין נבחרת גדולה. הסיפור של איטליה דומה: היא תגיע לטורניר בלי כוכבים גדולים בסגל, אבל עם קבוצה יעילה וחזקה. היא עשויה גם לשאוב כוחות מהקהל הביתי שלה ברומא, שכמעט ולא היה ביציעים בעונה האחרונה ולכן יבואו עם עוצמות אדירות. שתי הנבחרות האלה בינתיים רחוקות מאור הזרקורים, כך שהן בהחלט יכולות להתרכז יותר בכדורגל – ואולי להפוך להפתעת הטורניר.

גמר היורו: מי תהיה אלופת אירופה?

אתרי ההימורים מסמנים את צרפת עם סיכויי הזכייה הטובים ביותר. נכון לעכשיו, לפי הטבלאות, זו החמישייה הפייבוריטית לזכייה:

צרפת – 20.5%

בלגיה – 15.7%

ספרד – 11.3%

גרמניה – 9.8%

פורטוגל – 9.6%

אין תגיות

סגור לתגובות.