קרדיט: דניאל בניש

נרתמים למען החברה: הפרויקטים החברתיים של סטודנטים בשנה ג’

משיעורים על הטרדה מינית, דרך ריצה למען צעירות בסיכון ועד חגיגת ימי הולדת: אלה הפרויקטים שיזמו תלמידי שנה ג' במסלול תקשורת שיווקית

פרויקט “מלאכי יום ההולדת”

חברי הצוות: שיר ברזל , שובל ברנט וגלי פודים

נושא הפרויקט: מטרת הפרויקט, שהוא חלק מעמותת “בקהילה”, היא לערוך חגיגות יום הולדת לילדים ונוער במצב סוציו-אקונומי נמוך.

קשיים בדרך: “אופי הפרויקט של ארגון ימי הולדת מצריך הרבה משאבים ולכן יש צורך בכסף, בין אם זה לעוגות, קישוטים, נרות או פעילויות. לא מדובר ביום הולדת אחד אלא בהרבה ימי הולדת שמתרחשים במהלך השנה. בחגיגה אחת חוגגים לכמה ילדים על מנת להוזיל עלויות, אך עדיין יש קושי לגייס תרומות ועסקים לפרויקט. לעמותה ולפרויקט אין רשתות חברתיות ולכן נוצר קושי בחשיפתם לקהלים גדולים יותר, וזה היה השלב הראשון שלקחנו על עצמנו. אבל לא די בזה, החלטנו לחלק פליירים בעלי קוד סריקה שמוביל לפרופיל של הפרויקט ברשתות החברתיות. בנוסף פנינו למקומונים ואנחנו בתהליכים מול תחנות רדיו וטלוויזיה על מנת לקבל חשיפה נוספת. עד אז אנחנו פועלות יחד עם משפיעני רשת להעלאת מודעות הפרויקט”.

חוויה זכורה מתהליך העבודה: “כשהלכנו לקניון דיברנו על הפרויקט עם מוכרת בחנות צעצועים (שהתברר שהיא הבעלים), והיא התחילה לבכות ולהתרגש והודיעה לנו שהיא ישר נרתמת לעזרה ונרשמה באותו הרגע! היא אמרה שהמון ילדים באים וקונים כל הזמן צעצועים גדולים ויקרים, אבל נשבר לה הלב כל פעם שמגיע ילד ורוצה את הצעצוע הכי קטן בחנות ואמא שלו אומרת לו שהיא מצטערת שהיא לא יכולה לקנות לו את זה. היא משתדלת להביא לאותם ילדים לרוב את הצעצוע בחינם – אבל היא תשמח לעזור באופן קבוע ולרגש ילדים שלא זוכים לקבל מתנות”.

השלב הבא מבחינת הפרויקט: “אנחנו רוצים לגרום לכמה שיותר עסקים להירשם במאגר העסקים שהקמנו עבור הפרויקט. כך שנוכל לגייס כמה שיותר משאבים, על מנת לאפשר לכמה שיותר ילדים לחוות את חווית יום ההולדת כמו שצריך”.

צילום: שיר ברזל

פרויקט מניעת הטרדות מיניות ברחוב

חברי הצוות: מיכאל הרר, ירדן פינטו, ירדן איסן ויולאטה מיכאלוב

נושא הפרויקט: העלאת מודעות לנושא של הטרדות מיניות ברחובות באר שבע.

קשיים בדרך: “אנחנו חושבים שאין תודעה בקרב בני הנוער לנושא ההטרדות המיניות ברחוב. הבנו שכדי למנוע הטרדות מיניות יש צורך בחינוך ולכן היה עלינו לפנות קודם כל לדור העתיד – בני הנוער. אחרי שחקרנו את הנושא הבנו שאנו רוצים לצאת בקמפיין הסברה לנושא הטרדות מיניות ברחוב שמיועד לנוער הבאר שבעי. ואנחנו מקווים שדרך הקמפיין בני הנוער ילמדו ויבינו כיצד הם אמורים להתנהג במרחב הציבורי”.

חוויה זכורה מתהליך העבודה: “הצלחנו לייצר שיח חברתי בנושא ברשתות החברתיות ולהעלות מודעות בקרב בני הנוער. אך זה חלק קטן מהסיפוק שאנו מקבלים מהפרויקט, בעיקר אחרי שראינו שהנושא הגיע גם אל בתי הספר שבהם מורות ממשרד החינוך החליטו להעביר שיעורים על הטרדות מיניות. בנוסף הצלחנו לגייס גם משפיעני רשת שיעזור לנו להעלות מודעות ושיח חברתי, מה גם שהתרגשנו לראות שהרבה בני נוער שיתפו פעולה באתגר הטיקטוק שלנו”.

השלב הבא מבחינת הפרויקט: “השאיפה ששלנו היא שערים אחרות ייקחו השראה מהפרויקט וירימו את הכפפה. אנחנו מאמינים ששינוי עולמי מתחיל בצעד קטן, לכן ברמה המוניציפאלית על כל עיר מוטלת האחריות. התקווה היא שכל הערים במדינה יחנכו את הנוער וכן ימנעו הטרדות מיניות”.

קרדיט: מיכאל הרר

פרויקט למען צעירות בסיכון

חברי הצוות: דניאל בניש, שיר כהן, מאי ביטון וענת יונדוב

נושא הפרויקט: העלאת מודעות לנושא של הטרדות מיניות ברחובות באר שבע.

קשיים בדרך: “אין הגדרה מדויקת למהי נערה/צעירה המתמודדת עם מצב מצוקה וסיכון, כך שהיה קשה לנו לחשוף את הנערות והמצוקות שלהן. מכיוון שרוב הבנות אינן רוצות להיחשף לא יכולנו לשתף את הסיפור האישי שלהן, למעט בוגרות העמותה שהחליטו לאזור אומץ ולחשוף את הסיפור שלהן ואת הדרך שעשו. כחלק מן הפרויקט החלטנו על קיום מרתון בסימן ‘באו נרוץ ביחד בשבילן, בשבילנו ובשביל החברה שלנו'”.

חוויה זכורה מתהליך העבודה: “הלכנו לכפר הנוער ‘כנות’ וראינו קרוב ל-60-70 ילדים בני 14-15 שהחליטו לקחת את הפרויקט הזה לליבם והכינו דלפק מידע עם הסברים על העמותה. במהלך היום הזה הסברנו לתלמידים על  הנושא ועל חשיבותו. ובסוף הפעילות התלמידים, המורות והצוות יצאו לריצה מסביב לכפר הנוער בשביל לעלות את המודעות”.

השלב הבא מבחינת הפרויקט: “אנחנו מאוד מקווים שהעמותה תמשיך בפרויקט הריצה בשנה הבאה ותהפוך אותו למסורת. מאות אנשים השתתפו השנה בפרויקט זה, לקחו חלק והביעו את רצונם לעלות את המודעות לאותן נשים צעירות”.