מכללת ספיר. צילום ארכיון

המועצה להשכלה גבוהה: סטודנטים יקבלו החזר של 50% מדמי האבטחה

עבור סטודנטים במכללת ספיר, המשמעות היא החזר של 170 שקלים שיועברו ישירות לחשבון הסטודנט. הנהלת המכללה: מכירים את הנושא, נתחיל לפעול בשבוע הבא

המועצה להשכלה גבוהה (מל”ג) החליטה בשבוע שעבר כי סטודנטים בכל המוסדות תחתיה יקבלו החזר בגובה 50% מדמי האבטחה ששילמו בתחילת שנת הלימודים. זאת, לאור העובדה שהלימודים מתקיימים מרחוק בעת הזו, וכדי לסייע לסטודנטים במשבר הקורונה. בפרוטוקול ועדת התכנון והתקצוב של המועצה (ות”ת) נכתב כי זו “מחליטה על מתן סיוע חד פעמי למוסדות המתוקצבים על ידה לשנת הלימודים תשפ”א, אשר יפחיתו במחצית את דמי האבטחה לכל סטודנט”. הסכום שיוענק כעת למוסדות – 22.5 מיליון שקלים – יקוזז מתקציבם בשנה הבאה.

עבור סטודנטים במכללת ספיר, המשמעות היא החזר של 170 שקלים, שיועברו ישירות לחשבון הסטודנט. מהנהלת המכללה נמסר היום (חמישי) כי “המכללה אכן מכירה את הנושא – אתמול הגיעו הנחיות רשמיות. בתחילת השבוע הבא יבוצעו החזרים”. התאחדות הסטודנטים הארצית ציינה שלשום בעמוד הפייסבוק שלה כי סטודנטים בכל רחבי הארץ יקבלו את ההחזר עד תחילת חודש מארס.

אגודת הסטודנטים במכללת ספיר מסרה כי “מדובר בהישג משמעותי שנובע ממאבק ארוך שאנחנו מנהלים כבר חודשים עם התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית”. בהודעת האגודה נכתב עוד כי בשל תקופת הקורונה, “ראוי לערוך שינויים והתאמות גם בשכר הלימוד. משמח לראות שמקבלי ההחלטות מכירים בכך גם. חשוב לציין שההחלטה נקבעה על ידי המל”ג והות”ת ולא מול מכללת ספיר”.

שכר הלימוד הסטודנטיאלי במכללת ספיר מורכב משכר לימוד חובה עבור נקודות זכות וקורסים שונים, וכן מתשלומים נוספים. לצד דמי אבטחה בגובה 340 שקלים, סטודנטים משלמים דמי רווחה בגובה 230 שקלים – שעליהם ניתן לוותר. דמי הרווחה הללו כוללים שירותי ספריה, כניסה למאגרי מידע, מנויים וסדנאות מסובסדות, אופציה להגיש מלגת דיקן ועוד. לצד זאת, סטודנטים משלמים דמי חבר באגודת הסטודנטים בגובה 130 שקלים – גם כן רשות – ותשלום חובה של 10 שקלים לדמי חברות בארגון הסטודנטים הארצי היציג.

אין תגיות

סגור לתגובות.