isacc smith

אחד מכל חמישה סטודנטים בשנה א’ בתקשורת שקל לפרוש מהלימודים

בסקר שנערך במהלך שביתת הסגל שאינו במינוי העידו הסטודנטים כי אינם מרוצים מהלמידה המקוונת וכי הם אינם מרוכזים בשיעורים. "כרגע אני לא מקבלת תמורה למה שאני משלמת", אמרה סטודנטית שנה א'. ראש המחלקה לתקשורת: "גם אם כולם יממשו את הפרישה, אנחנו עדיין בעלייה של יותר מ-30% בהרשמה למחלקה"

כ-20% מהסטודנטים בשנה א’ בתקשורת במכללת ספיר שקלו לפרוש השנה מהלימודים – כך לפי סקר שנערך מטעם המחלקה במהלך שביתת הסגל שאינו במינוי. יתרה מזאת, כ-70% מהסטודנטים שהשתתפו בסקר העידו כי אינם מרוצים מהלמידה המקוונת, וכי הם אינם מרוכזים בשיעורים. אוסנת דידי, סטודנטית שנה א’ בתקשורת, סיפרה לספירלה כי שקלה לפרוש מהתואר: “מצד אחד לא בא לי להפסיד את הלימודים האקדמיים, אבל אני כרגע לא מקבלת תמורה למה שאני משלמת”.

על הסקר המקוון, שהועבר בסוף נובמבר ובתחילת דצמבר, ענו כ-60 סטודנטים מהמחלקה. הנתונים שנאספו מראים כי סטודנטים רבים אינם שולטים בתוכנות ה”זום” שמשמשת ללמידה (36%), וכי רבים מתקשים לשלב את הלמידה עם משימות אחרות בבית (55%). רוב הסטודנטים אמרו כי יש להם נגישות לאינטרנט, מחשב או טלפון נייד (86%) ורובם מרוצים באופן כללי מהיחס מהמחלקה (62%).

מכללת ספיר, ארכיון. האופן שבו התנהל הסמסטר מקשה על הסטודנטים

השנה חלה עלייה בכמות הנרשמים בתואר לתקשורת במכללה, וישנם כ-170 סטודנטים בשנה א’. לפי דידי, מה שתרם לעלייה הוא משבר הקורונה. “השנה הרבה התחילו ללמוד דווקא בגלל שהכל נעצר מבחינת בילויים, או שאיבדו עבודה – אז זה נתן את הפוש להתחיל לקדם את החיים דרך לימודים”. ואולם, דידי אומרת כי האופן שבו התנהל הסמסטר, עשוי להביא לכך שתפרוש בסופו, ותשמור על נקודות הזכות שצברה. “החזרה לשגרה אחרי השביתה היתה קשה, ואני חושבת שאנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו צריכים לקבל”, היא אומרת.

בסקר נשאלו הסטודנטים מה מטריד אותם, ורבים הביעו תסכול מצטבר. “הכל מבוסס על למידה עצמית ונוצר פער להמשך הלימודים”, כתב אחד מהם, ואחר הוסיף כי הוא חושש שלא יצליח להדביק את הפער לאור “החומר הרב שאנו מפסידים בגלל השביתה”. סטודנטים נוספים התלוננו על שכר הלימוד הגבוה, והעובדה כי הוא אינו מופחת בשל השביתה.

הסקר הועבר באופן מקוון לסטודנטים שנה א’ בתקשורת, בין ה-25.11-8.12. על הסקר ענו 58 סטודנטים.

מטעמו של ד”ר מוטי גיגי, ראש המחלקה לתקשורת, נמסר: “הסיבה שהסטודנטים בחרו ללמוד השנה נבעה בין היתר ממגפת הקורונה, שבה האלטרנטיבה לעבודה מזדמנת או יציאה לטיול הגדול להודו או לדרום אמריקה לא התאפשרה. לכן ישנה עלייה של בין 40-30% בהרשמה להשכלה גבוהה בכלל ובכ-70% במחלקה לתקשורת בפרט. הבחירה ללמוד בצורה מקוונת עם שביתה של ארגון הסגל שלא במינוי לצד בעיות לא פשוטות בפרנסה לאור הקורונה, אנו רואים אחוז לא קטן של סטודנטים ששוקלים פרישה. גם אם כל ה-19% יממשו את הפרישה אנחנו עדיין בעלייה של יותר מ-30% בהרשמה למחלקה”.

אין תגיות

סגור לתגובות.