המחאה מול בניין העירייה באשקלון, ביום חמישי. צילום: דניס ביכלר

“זה הבריאות שלנו ושל הילדים שלנו”: כ-100 בני אדם הפגינו נגד מכליות הנפט מול אשקלון

המפגינים, שמחו מול בניין העירייה ביום חמישי, הדגישו את הסכנות הבריאותיות והסביבתיות שבהרחבת הפעילות של קצא"א מול חופי אשקלון ואילת

כ-100 תושבי אשקלון ופעילים סביבתיים הפגינו ביום חמישי האחרון מול בניין העירייה נגד הרחבת הפעילות של קצא”א (קו צינור-אירופה-אסיה) במסגרת הסכם עם איחוד האמירויות. את ההפגנה הובילה קבוצה בשם “אנשי הים התיכון”, והמוחים אחזו שלטים ועליהם הכיתוב “קצא”א נפשנו”.

לפי המוחים, בהסכם שנחתם עם איחוד האמירויות נקבע כי יורחבו מספר מכליות הנפט שיעברו מול חופי אשקלון ואילת, ומול חופיהן יעברו עשרות מיליוני טון נפט בשנה. המכליות הללו מהוות סכנה לתושבי הערים: מריחות קשים וזיהום אוויר ועד חשש לזיהום ימי. המוחים הזהירו שהרחבת פעילות קצא”א תגרום לבעיות בדרכי הנשימה וסרטן וכן לאסונות אקולוגיים וסביבתיים. בין היתר, קראו המוחים “רווחים לא עושים על בריאות התושבים”, “אשקלון דורשת אנרגיה מתחדשת”, וגם “באילת ואשקלון ילדים רוצים לנשום”.

מיצג מחאה בהפגנה ביום חמישי. צילום: דניס ביכלר

אלינור, אחת המפגינות ופעילה ב”מרד בהכחדה” ו”סטודנטים למען האקלים ומאבק סוציאליסטי” אמרה כי מטרת ההפגנה היא “לעצור את הסכם הנפט עם האמירויות ולמנוע את הרחבת פעילות מכליות הנפט הנושאות חומרים מסוכנים”. היא מוסיפה: “לדעתי לא צריך להיות בכלל נפט בעידן שבו יש משבר אקלים, וגם אם היו מנסים לטעון שזה שימושי – זה לא למען אזרחי ישראל אלא בשביל כסף”. לדבריה, “די בדליפה בודדת של 1% מנפח מכלית כדי לגרום לנזק בלתי הפיך”.

הגר, עובדת סוציאלית ותושבת אשקלון, אמרה שהגיע להפגין לאחר שהבינה את השלכות ההסכם שנחתם על הסביבה. “גיליתי שהסכמי השלום ששיווקו לנו כדבר חיובי, שיביא תועלת למדינה, הם לא יותר משורה של הסכמי נפט שרק יזהמו לנו את האוויר ויפגעו בסביבה”, היא אומרת. “באשקלון יש ריח מזעזע, מי יודע איזה מחלות זה עוד יכול לייצר לנו? אנחנו בקושי יכולים להתרחץ בים, מדובר בבריאות שלנו ושל הילדים שלנו – מגיע לנו לחיות טוב ולנשום אוויר נקי”.

ההפגנה ביום חמישי צילום: דניס ביכלר

שני טובול, רכזת קהילת הדרום של “אנשי הים התיכון” שמרכזת את המאבק בקאצ”א באזור מספרת שבשבוע שעבר נפגשו הפעילים עם ראש העיר אשקלון. “גם הוא לוקח חלק פעיל בנושא והבנו ממנו שגם הוא תומך בביטול ההסכם”, היא אומרת. לדבריה, “לקצא”א יש עורכי דין מעולים שקשה להילחם בהם, אבל אנחנו מאמינים שבעזרת העלאת המודעות הציבורית בנושא, היציאה לרחוב, לתקשורת ולרשתות החברתיות ייווצר לחץ ציבורי מאוד חזק על הממשלה. אנחנו רואים את זה בתור מאבק לא רק של אשקלון, אלא באמת של כולנו, של כל תושבי מדינת ישראל שצריכים להתעורר”.

סגור לתגובות.