האם תהיה שוב שביתה? חסימת הכביש בכניסה למכללה באחת משביתות המרצים. לקוח מעמוד הפייסבוק של ארגון הסגל האקדמי

המכללה הקפיאה את הקיצוצים כחלק מתוכנית “ספיר 2025”; ארגון הסגל האקדמי עדיין מאיים בשביתה

לפי המכללה, "משמעות ההחלטה היא שתקציב המחלקות לא ישתנה". יו"ר ארגון הסגל האקדמי: איום השביתה עדיין לא הוסר כי לא נקבעו הסכמות בנושאים אחרים

בלחץ ארגון הסגל האקדמי, הנהלת מכללת ספיר הודיעה בשבוע שעבר על הקפאת ההחלטה לבצע קיצוצים נרחבים ביחידות ההוראה במסגרת תוכנית “ספיר 2025”. לפי המכללה, “משמעות ההחלטה היא שתקציב המחלקות ויחידות ההוראה לא ישתנה ביחס לתקציב אשתקד”. בכך, הוסיפה המכללה, הצליחה להימנע “מנזק משמעותי שעשוי היה להיגרם כתוצאה מסכסוך העבודה ואיום השביתה”. ואולם, יו”ר הארגון, ד”ר רוברט אלבין, אמר ל”ספירלה” כי איום השביתה עדיין לא הוסר – מכיוון שעדיין לא נקבעו הסכמות בנושאים אחרים מלבד הקיצוץ. לדבריו, ההנהלה מתנהלת בצורה לא משתפת, ו”מורידה” הנחיות מלמעלה מבלי להתייעץ עם הארגון.

לדברי אלבין, משמעות הקיצוצים בתוכנית “ספיר 2025” עבור הסטודנטים היא “האחדת קבוצות של קורסים ותרגולים כך שמספר הסטודנטים בהם יגדל פי שניים”. לדבריו, חוויית הלימוד בקבוצות קטנות היא שייחדה את מכללת ספיר, ונתנה לסטודנטים שלה יתרונות אקדמיים על פני מוסדות אחרים. “התוכנית הזו מעקרת את האקדמיזציה של המכללה, ותהפוך את ספיר למכללה מקצועית”, הוסיף. לדבריו, ההנהלה שומרת על עמימות בכל הנוגע לפרטי התוכנית.

מנגד, במכללת ספיר הסבירו כי התוכנית “מסיטה משאבים בין יחידות שונות של המכללה. במסגרת תקציבה הכולל, שאף ילך ויגדל”. לפי ההנהלה, “מטרת התוכנית היא להבטיח שבוגרי המכללה ייצאו מוכשרים ומצוידים בארגז כלים ראוי להשתלבות מהירה בעולם התעסוקה”.

משמאל לימין: המשנה לנשיא פרופ’ ניר קידר, נשיא המכללה פרופ’ שי פלדמן ומנכ”לית המכללה אורנה גיגי. צילום: יח”צ מכללת ספיר

אלבין אמר כי מחלוקת נוספת נוגעת ליחס ההנהלה למרצים. “האנשים האלה נתנו בקורונה את הנשמה, החליפו את כל אופן הלימוד ומערכי השיעור שלהם בבת אחת”, אמר. “במקום להוקיר אותם ולהכיר בערך שלהם אחרי השנה הזאת, המכללה מצמצמת את היקף ההעסקה”. לדבריו, מרצים שהגיעו לגיל פרישה פוטרו בהודעת מייל. “זה מעשה שגם אם הוא חוקי, הוא פסול ונורא. הוא מבטא חוסר רגישות במדרגה ראשונה כלפי בני אדם”, אמר אלבין. יו”ר הארגון הסביר כי איום השביתה נועד להגן על התעסוקה היציבה של המרצים. “הסכסוך הזה הוא לא על רקע של תוספת משכורות ותנאי פינוק אישיים של מרצים”, הבהיר. “ככל שהמרצים שעומדים בכיתות ירגישו מנוצלים וחשופים לפגיעה – הם ילמדו פחות טוב”.

טרם ההודעה על דחיית הקיצוצים מסרה דוברות המכללה כי “אם ארגון הסגל יממש את איומו לשביתה, בפעם השנייה בשנת הלימודים הנוכחית ובפרט לאחר שנה מאתגרת, שגבתה מחיר כבד מהסטודנטים, עלולים להיגרם נזקים ועוגמות נפש. הן לסטודנטים והן לחברות וחברי הסגל עצמם”. לאחר הודעת הדחייה, המכללה בחרה שלא להגיב על כך שארגון הסגל האקדמי לא הסיר את איום השביתה.

סגור לתגובות.